10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد

24 مرداد 1402
366 بازدید

خرید شال زنانه امروزه باتوجه به گسترش صنعت نساجی و پوشاک، کاری سهل و آسان به نظر می رسد. اما همین کار ساده اگر بدون دقت انجام شود نتیجه ای جز تلمبار شدن چندین مدل شال زنانه بلااستفاده نخواهد بود. اصولاً تصمیم گیری در هر کاری باید با تفکر و دقت لازم انجام شود و شما باید قبل از انجام هر کاری راجع به آن فکر کنید، بسنجید و سپس تصمیم بگیرید، خرید لباس زنانه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شال زنانه را هم شامل می شود. ما در این مقاله مهم ترین نکاتی که باید پیش از خرید شال زنانه در نظر بگیرید را گردآوری کردیم. پس اگر می خواهید خریدی مطمئن و ایده آل داشته باشید، با ما در پرند اسکارف تا انتهای این مقاله بمانید.

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد

شال زنانه یا همان پارچه مستطیل شکلی که بانوان اغلب از آن به عنوان پوشش سر استفاده می کنند. در ایران به دلیل وجود قانون حجاب اسلامی، بانوان باید موهای خود را بپوشانند و به همین علت بسیاری از دختران جوان شال دخترانه را به عنوان پوشش سر استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت صنعت مد و نساجی مدل های مختلفی از شال زنانه یا شال دخترانه در بازار به فروش می رسد. این مدل ها بسته به جنس، رنگ، طرح، کیفیت، قیمت و... متفاوت هستند و شما باید باتوجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید. خرید شال مانند هر لباس دیگری نیاز به تفکر و تأمل دارد چرا که مهم ترین پوشش بانوان در بیرون از منزل محسوب می گردد و باید با در نظر گرفتن نکات بسیاری آن را خریداری کرد. از آن جا که بانوان نیز جزو قشر حساس و سخت پسند جامعه می باشند، پس باید با آگاهی کامل شال زنانه خود را انتخاب و سپس تهیه نمایند. به همین علت ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین آیتم های خرید شال را بیاوریم. در این بخش 10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد را گردآوری کرده ایم، ازجمله:

1- رنگ پوست و چشم

طرح و رنگ شال زنانه به دلیل این که شال ارتباط نزدیکی با صورت دارد، بهتر است باتوجه به رنگ پوست، رنگ چشم و یا حتی رنگ مو خریداری شود. شما زمانی که می خواهید یک لباس زنانه را خریداری نمایید آن را ابتدا پرو می کنید و اگر به تن شما نشست و رنگ آن به پوستتان می آمد سپس اقدام به خرید می نمایید. در مورد شال زنانه نیز همین کار را باید بکنید. اگر خرید حضوری دارید ابتدا شال زنانه یا شال دخترانه را روی سر خود بگذارید و از داخل آینه ببینید که اگر رنگ پوست شما را خفه کرده باشد یا رنگ موهایتان زیادی به چشم می آید و یا رنگ چشم هایتان به طرز ناخوشایندی خود را نشان می دهند، مطمئناً انتخاب درستی نیست. خرید شال زنانه شما اگر هم به صورت اینترنتی باشد باید از قبل نسبت به رنگ هایی که به پوست و چشم هایتان می آید آگاهی داشته باشید. اگر هم تا به الان اطلاعاتی در این باره نداشتید، نگران نباشید. ما در این بخش از مقاله به شما خواهیم گفت که با هر رنگ پوست و چشمی سراغ چه طیف طرح و رنگ شال زنانه بروید. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال با طرح و رنگ های متنوع مانند شال دخترانه می باشد. برای مشاهده و خرید شال زنانه و دخترانه شیک اینجا کلیک نمایید.

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد

* نکته:

خرید شال دخترانه برای افرادی که رنگ پوست روشن دارند و رنگ چشم ها و موهایشان تیره یا نزدیک به مشکی می باشد، بسیار ساده است. چرا که هر رنگی را که بخواهند می توانند انتخاب نمایند و تقریباً می توان به جرأت گفت تمامی رنگ ها با پوست و مو و رنگ چشم این افراد هماهنگی دارد و بسیار زیبا جلوه می نماید.

2- رنگ سایر لباس ها

شال زنانه ای که می خواهید انتخاب کنید بهتر است ابتدا رنگ سایر لباس های خود را انتخاب نمایید و سپس برای آن شال انتخاب کنید. چرا که انتخاب و خرید شال بسیار ساده تر از خرید مانتو و شلوار است. شما برای این که استایل زیباتری داشته باشید، ابتدا مشخص کنید که چه لباسی را با چه طرح و رنگی می خواهید بپوشید «مانتو، شلوار، کیف و کفش» سپس به سراغ انتخاب طرح و رنگ شال زنانه بروید. ست شال زنانه باتوجه به رنگ مانتو، اگر رنگ مانتو تیره است رنگ شال ترجیحاً روشن باشد بهتر است و بالعکس اگر رنگ مانتو روشن است رنگ شال تیره باشد استایل جذاب تری خواهید داشت. همچنین می توانید رنگ شال خود را با رنگ کیف و کفش نیز ست کنید و هم رنگ با کیف و کفش خود انتخاب نمایید. این نکته را هم بهتر است بدانید که رنگ های خنثی مانند مشکی، طوسی و سفید با اکثر لباس ها همخوانی دارد و ست می شوند. در مجموع اگر لباس شما طرح دار باشد، بهتر است شال خود را تک رنگ انتخاب نمایید تا استایلی شلوغ و در هم نداشته باشید. همچنین اگر تمامی لباس های شما تک رنگ باشند، می توانید از شال طرح داری که رنگ های لباس شما و یا رنگ های مکمل در آن وجود دارد استفاده نمایید.

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد1

3- ابعاد

شال زنانه برای هر مورد مصرفی و هر سبک و سلیقه ای ابعاد خاص خود را دارد. اگر جزو بانوان محجبه هستید و عرض شال برایتان بسیار مهم است می توانید از شال های عریض استفاده نمایید تا به وسیله ی آن گردن خود را نیز بپوشانید و یا از شال های بلند معروف به شال هنرمندی برای کاور نمودن جلوی مانتوهای جلوباز استفاده کنید. خرید شال زنانه به طور کلی اگر برای مصرف روزانه و روزمره باشد و بخواهید برای بیرون رفتن های عادی مانند بازار و پیاده روی از آن استفاده کنید بهتر است شالی با عرض 70 و طول 180 خریداری نمایید. اما اگر برای دورهمی ها یا بیرون رفتن و گردش و تفریح می توانید از همان شال های هنرمندی که طول آن ها از 2 متر شروع می شود نیز استفاده نمایید. اما این نکته را هم باید بدانید که شال های بلند در هوای گرم دست و پا گیر هستند و ممکن است اذیت کننده باشند. اما در روزهایی که هوا متعادل است قطعاً انتخاب خیلی خوبیست.

4- جنس

شال دخترانه یا شال زنانه به دلیل این که پوشش بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می دهد پس برای هر سبک و سلیقه ای جنس مورد پسند آن را دارد. شال زنانه همانطور که گفته شد از لحاظ جنس نیز می تواند متفاوت و متنوع باشد. یکی از آیتم هایی که شما باید هنگام خرید شال زنانه به آن توجه کنید، جنس شال است. چرا که هر لباسی جنس شال زنانه خاص خود را می طلبد و هر شالی کاربرد خاص خود را دارد. شما باید کاربرد شالی که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید که آیا برای مصرف روزمره می خواهید و یا آیا برای یک لباس مجلسی می خواهید شال مجلسی خریداری نمایید. خرید شال زنانه همچنین با توجه به فصل نیز گزینه های مختلفی دارد. چرا که هر فصلی نیاز به جنس شال مخصوص به خود را دارد. شما نمی توانید در فصل تابستان از شال کلفت زنانه و یا در فصل زمستان از شال نخی زنانه برای بیرون رفتن استفاده کنید چرا که هر یک مناسب فصول خود هستند. تمام این موارد در انتخاب شال زنانه شما بسیار مؤثر هستند. ما در این بخش از مقاله چند مورد از مهم ترین و پرمصرف ترین جنس های شال را آورده ایم تا بهتر بتوانید شال مورد نظر خود را انتخاب کنید. انواع شال از نظر جنس عبارتند از:

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد2

• نخی:

شال نخی زنانه از پارچه های نخ تولید می شوند و بسیار سبک و راحت هستند. این شال ها با طرح و رنگ های متنوعی تولید می گردند و بسیار مناسب فصول گرم سال می باشند. این شال ها در هوای گرم به دلیل گردش هوای خوبی که دارند باعث خنک نگه داشتن سر و گردن می گردند و برای استفاده ی روزمره گزینه ی خیلی خوبی هستند. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی شال نخی زنانه برای بانوان شیک پوش می باشد. برای مشاهده انواع مدل های شال نخی و خرید شال نخی زنانه اینجا کلیک نمایید.

• پشمی:

شال زنانه پشمی از الیاف طبیعی یعنی پشم تولید می شود به همین علت گرم کننده ی بسیار خوبی برای فصول سرد سال می باشند. این شال ها با محبوس نگه داشتن هوا داخل تار و پود خود، باعث گرم نگه داشتن سر و گردن می شوند.

• حریر:

شال زنانه حریر از پارچه ی حریر تهیه می شود و برخی از مدل های آن ترکیبی از ابریشم را نیز در خود دارند. این جنس شال بسیار لطیف و سبک بوده و اگر می خواهید استایلی فانتزی داشته باشید می توانید از شال زنانه حریر استفاده نمایید.

• ابریشمی:

شال زنانه ابریشمی همانطور که از نامش پیداست از ابریشم تولید می شود. ابریشم جزو الیاف و پارچه های گران قیمت می باشد و دلیل آن هم به خاطر طرز تهیه و تولید آن است. صدها و هزاران کرم ابریشم باید پیله ببافند تا بتوان از آن ها برای تولید پارچه ابریشم استفاده نمود. این جنس شال بسیار لطیف و سبک بوده و در عین حال شیکی و زیبایی و اصالت خاصی را به استایل شما می دهد. اگر می خواهید در مجلسی بدرخشید و زیبا جلوه نمایید حتماً شال ابریشمی را در لیست لباس های خود قرار دهید.

• ساتن:

شال زنانه ساتن بسیار شبیه به شال ابریشمی می باشد ولی با این تفاوت که ساتن نسبت به ابریشم ضخیم تر است. همچنین به دلیل ضخامتی که نسبت به پارچه ابریشم دارد، باعث می شود هنگام استفاده احساس خش خش داشته باشید. ولی در عین حال جزو شال های پرطرفدار و بسیار شیک و جذابیست که اگر با کیفیت انتخاب شود می تواند سبک و راحت نیز باشد. این شال جزو شال مجلسی محسوب شده و برای مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب است. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال مانند شال مجلسی می باشد. برای خرید شال زنانه مجلسی اینجا کلیک نمایید.

5- طرح

شال زنانه یا شال دخترانه با تنوع طرح و رنگ بسیار برای سلیقه های مختلف تولید و عرضه می گردد. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد طرح دار یا تک رنگ بودن شال بسته به سلیقه و طرح دار یا تک رنگ بودن سایر لباس هایتان دارد. اما اگر تصمیم به خرید شال طرح دار گرفتید بهتر است بدانید که طرح های مختلفی برای هر سن و سلیقه ای در بازار وجود دارد. طرح های فانتزی، سنتی، هندسی، بته جقه، گل گلی و... از جمله طرح هایی هستند که شما در هنگام خرید با آن ها مواجه می شوید.

* نکته:

شال زنانه با طرح شلوغ مناسب بانوانیست که چهره ی ساده و کم آرایش یا بی آرایشی دارند و شال با طرح های خلوت تر مناسب بانوانیست که دوست دارند آرایش کاملی داشته باشند. این شال ها هر کدام به ترتیب توجه را روی شال و روی صورت می برند. طرح شال کاملاً سلیقه ای می باشد. پس در انتخاب شال طرح دار این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

6- رنگ

رنگ شال نیز مانند طرح شال کاملاً سلیقه ای بوده ولی اگر بخواهید یک اصل کلی را در نظر بگیرید و براساس آن استایل خود را کامل نمایید باید بدانید که لباس های طرح دار با شال تک رنگ و لباس های ساده و تک رنگ با شال طرح دار استایل شما را زیباتر خواهد کرد. در مورد رنگ شال نیز بسته به رنگ پوست (که در قسمت رنگ پوست توضیح داده شد) و رنگ لباس می تواند متفاوت باشد. شما می توانید از رنگ های مکمل رنگ لباستان نیز برای جذابیت بیشتر تیپ خود استفاده نمایید.

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد3

7- فرم صورت

شال زنانه باتوجه به فرم صورت شما می تواند در رنگ های مختلف و جنس های متفاوتی استفاده شود. به طور کلی اگر بخواهید بدانید که هر فرم صورت با چه رنگ و چه جنس شالی زیباتر خواهد شد باید بگوییم که صورت های کشیده و ظریف با شال هایی که یا روشن هستند یا زمینه ی روشن دارند بسیار هماهنگ خواهند بود. به دلیل ظرافت فرم صورت هر جنس شالی می تواند با آن ست شود. اما صورت های گرد و درشت با شال هایی که یا تیره هستند و یا زمینه ی تیره ای دارند بسیار هماهنگ خواهند بود. همچنین به دلیل درشت و گرد بودن فرم صورت بهتر است از شال های ظریف که روی سر می نشیند و بخشی از کناره های صورت را می پوشاند استفاده نمایید تا چهره ی شما را ظریف تر نشان دهد.

8- وزن

شال زنانه همانطور که گفته شد با جنس های مختلف و متنوعی تولید می گردد. این تنوع جنس روی وزن شال نیز مؤثر است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که وزن لباس برایتان بسیار مهم است و با لباس یا شال های سنگین احساس ناراحتی می کنید بهتر است از شال های ظریف و سبک مانند شال نخی زنانه یا ابریشم برای استایل خود استفاده نمایید. ضمن این که وزن شال می تواند روی میزان لیز خوردن آن از روی سر نیز مؤثر باشد. هرچه وزن شال کمتر، میزان سُر خوردن بیشتر می شود. پس بهتر است تمام جوانب را بسنجید و سپس اقدام به خرید شال زنانه نمایید. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال زنانه با قیمت های متنوع می باشد. برای تماشای محصولات ما و مقایسه ی قیمت شال با سایر فروشگاه ها اینجا کلیک نمایید.

9- کیفیت

کیفیت شال زنانه یکی از آیتم های اصلی انتخاب شال زنانه است چرا که شال ارتباط مستقیمی با پوست صورت و گردن دارد. به همین علت اگر از میان شال های بی کیفیتی که بیشتر از جنس پلی استر تهیه شده اند خرید نمایید ممکن است دچار حساسیت های پوستی خصوصاً در فصل گرما شوید. ضمن این که کیفیت بالا تضمین عمر بیشتر شال می باشد و شما در مدت زمان بیشتری می توانید از شال زنانه مورد علاقه ی خود استفاده نمایید.

10 نکته مهم که قبل از خرید شال زنانه باید رعایت کرد4

10- قیمت

قیمت شال دخترانه مانند هر لباس دیگری به آیتم هایی همچون، جنس، رنگ، کیفیت، ابعاد و مواردی این چنین ارتباط دارد. شما می توانید با مراجعه به چند فروشگاه و دریافت قیمت شال زنانه، نکات ذکر شده به اضافه قیمت شال را کنار هم گذاشته و سپس اقدام به خرید نمایید. توجه کنید که شال زنانه زیبا و باکیفیت را نباید فدای قیمت ارزان کنید. شما می توانید با کمی جستجوی بیشتر شال زنانه مورد علاقه ی خود را با قیمت مناسب پیدا و خریداری نمایید. فقط کافیست کمی صبور باشید.

جمع بندی

شال زنانه یا شال دخترانه یکی از پوشش هاییست که بانوان برای پوشاندن سر از آن استفاده می نمایند. هنگام انتخاب و خرید شال باید نکاتی از قبیل جنس، رنگ، طرح، ابعادو ... را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی ایده آل انجام دهید. فروشگاه پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال برای هر سبک و سلیقه ای می باشد. برای تماشای انواع شال زنانه و بررسی قیمت شال زنانه پرند اسکارف اینجا کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه