با شال و روسری های کهنه چه کنیم؟

با شال و روسری های کهنه چه کنیم؟

07 مرداد 1403
502 بازدید

شال و روسری از اجزای جدایی ناپذیر کمد لباس خانم‌ها می‌باشند. شال و روسری در طرح‌ها و جنس‌های گوناگونی در بازار پیدا می‌شوند و هر خانمی حداقل چندین شال و روسری با رنگ و جنس‌های مختلفی در کمد خود دارد. اما با گذشت زمان و با تغییر سریع مد روز، قطعا برخی از روسری‌ها و شال‌هایی که در کمد شما موجود هستند دیگر ترند نخواهند بود و از مد خواهند افتاد. ما اینجا در وبسایت پرند به شما آموزش می‌دهیم تا چگونه بار دیگر از شال و روسری‌های قدیمی خود استفاده کنید و دیگر نگران بلااستفاده ماندن روسری و شال‌های خود نباشید. امیدواریم تا شما کاربران عزیز و گرامی وبسایت پرند، نهایت استفاده را از مقاله‌ی زیر ببرید.

با شال و روسری‌های کهنه و قدیمی خود چه کنیم؟

ما در این قسمت مقاله چندین راه خلاقانه و در عین حال آسان را به شما آموزش می‌دهیم تا شما عزیزان بتوانید با کمترین امکانات زیباترین و کاربردی‌ترین روش را برای استفاده مجدد از شال و روسری‌های کمدتان پیدا کنید.

• با روسری و شال کهنه‌ی خود روبالشتی درست کنید

در بین شال و روسری‌ زنانه های قدیمی شما ممکن است بعضی از آن‌ها طرح و رنگ جذابی داشته باشند. از این ها می‌توانید برای دوخت روبالشتی استفاده کنید. مخصوصا اگر جنس شال یا روسری شما ساتن باشد، بسیار بهتر است زیرا روبالشتی‌های ساتنی به علت اینکه به موهای سر آسیب نمی‌رسانند، بسیار پیشنهاد می‌شوند.

• با روسری و شال کهنه و قدیمی خود تل یا کش مو درست کنید

یکی دیگر از روش‌های استفاده از شال و روسری‌های قدیمی، این است که آن‌ها را به صورت نوارهای باریک قیچی کنید و سپس با آن تل درست کنید. این تل هم به صورت جداگانه و هم در زیر شال یا روسری نما و جلوه‌ی زیبایی خواهد داشت. روش دیگر استفاده از شال یا روسری‌های کهنه این است که با آن‌ها کش مو و اسکرانچی بدوزید.

• با روسری یا شال قدیمی خود، پیراهن بدوزید

اگر اندکی مهارت خیاطی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از شال یا روسری قدیمی خود لباس بدوزید و یا این که به عنوان پارچه مصرفی برای تزیین کردن دور یقه، سر آستین و یا سایر بخش‌های لباس زنانه آن‌ها را به کار بگیرید. استفاده از  این راه به شما لباسی خاص و منحصر به فرد می‌دهد.

با شال و روسری های کهنه چه کنیم؟ 1

• روسری و شال‌های قدیمی خود را به شال گردن تبدیل کنید

اگر طبع هنری دارید و یا اینکه ازسلیقه‌ی خوبی برخوردار هستید، می‌توانید با ترکیب کردن چندین روسری زنانه، برای خود یک شال گردن هنری و خاص درست کنید.

• از شال و یا روسری قدیمی و کهنه خود دستبند بسازید

با برش دادن شال یا روسری خود و ایجاد چندین نوار مستطیلی شکل، و سپس بافتن چندین رشته‌ی پارچه ای بهم دیگر، می‌توانید دستبند پارچه‌ای طرح‌دار درست کنید. برای زیبا‌تر شدن این دستنبدها می‌توانید از مهره‌های رنگی استفاده کنید.

• از شال و روسری قدیمی خود می‌توانید به عنوان رومیزی استفاده کنید

اگر روسری شما دارای قواره‌ی بزرگ است، می‌توانید از آن به عنوان رومیزی استفاده کنید. اگر هم جنس شال و یا روسری شما ابریشمی است، می‌توانید آن را به ابعاد دلخواه برش دهید و از آن به عنوان دستمال بر روی میز بهره بگیرید.

• روسری و شال‌های قدیمی خود را به پرده تبدیل کنید

برای دوختن پرده از شال زنانه و یا روسری‌های قدیمی شمابه تعداد زیادی روسری و شال رنگی احتیاج دارید. سپس ضمن در نظر گرفتن ابعاد هر یک از روسری‌ها، آن‌ها را به هم دیگر بدوزید و از آن پرده درست کنید.

• از روسری یا شال از مد افتاده خود به عنوان کمربند استفاده کنید

اگر اهل پوشیدن شلوار جین هستید، می‌توانید از روسری‌ها و یا شال‌های طرح‌دار و یا رنگی خود به عنوان کمربند استفاده کنید. اگر هم استایل شما رنگ تیره و یک دستی دارد، می‌توانید بااستفاه از یک روسری و یا شال رنگ روشن تضاد جذابی در آن ایجاد کنید.

• از روسری و یا شال قدیمی و دمده خود به عنوان کفی در کشوها و یا طبقات استفاده کنید

حتما برای شما پیش آمده است که برای پوشش کف کشوها و یا کف کابینت و کمدها از فوم و یا روزنامه استفاده کنید. اگر تعدادی شال یا روسری کهنه دارید و قصد دور ریختن آن‌ها را دارید، می‌توانید به عنوان کاوری در کف کشو و کابینت‌ها استاده کنید. به این ترتیب از پرداخت هزینه اضافی برای خرید فوم جلوگیری کرده اید.

با شال و روسری های کهنه چه کنیم؟ 2

• از شال و یا روسری کهنه و قدیمی خود برای تزیین صندل استفاده کنید

اگر صندل و شال و روسری قدیم در منزل دارید نگران نباشد. زیرا یک راه جالبی به شما آموزش می‌دهیم که با این کار هم صندل و هم شال و روسری شما استفاده‌ای جذاب‌تر خواهند داشت. کافی است تا شال و روسری خود را به دو قسمت برش دهید. سپس هر قسمت را به دور بندهای صندل بپیچانید تا کل بندها را کاور کند.

• از شال یا روسری کهنه و قدیمی خود بند دوربین درست کنید

بندهای مشکی که به طور معمول برای نگه داری دوربین‌ها استفاده می‌شود، بسیار کلیشه‌ای و ساده هستند. شما می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از شال و یا روسری‌های قدیم و طرح‌دار خود به عنوان بندهای دوربین استفاده کنید.  در نهایت اگر قصد خرید شال و روسری جدید را دارید می توانید به فروشگاه پرند اعتماد کنید و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

»» خرید شال جدید
»» شال تابستونی
»» شال ساده زنانه 
»» شال پلیسه گل ریز 
 »» شال مزونی مجلسی
»» شال مشکی شیک
»» خرید روسری

سخن پایانی 

با توجه به این که هزینه خرید پوشاک از جمله خرید شال و یا روسری جدید روز به روز بیش‌تر می‌شود، شما می‌توانید با به کار گیری راه‌های ذکر شده در مقاله‌ی بالا، از ایجاد هزینه‌های مازاد جلوگیری کنید و هزینه‌ی پس انداز شده را برای خرید شال و روسری جدید و ترندی صرف کنید. وبسایت پرند در این مقاله سعی داشته تا با ارایه چندین روش جالب و جذاب، راه‌هایی برای استفاده مجدد از شال و روسری‌هایتان به شما پیشنهاد دهد. امیدواریم تا مطالعه‌ی این مقاله و سایر مقالات سایت پرند برای شما لذت بخش بوده باشد.

ارسال دیدگاه