10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی

01 مرداد 1402
16167 بازدید

شال زنانه جزئی از لباس زنانه است که برای موقعیت های مختلف در جنس و مدل های متفاوتی استفاده می گردد. همانطور که شما برای هر مراسمی مدل لباس جدیدی طراحی یا خریداری می نمایید، طراحی نحوه ی بستن شال مجلسی زنانه نیز می تواند متنوع باشد. چرا که بسیاری از خانم ها پوشیدن شال به صورت متداول و قدیمی را دیگر نمی پسندند و ترجیح می دهند در مراسم و مجالس به گونه ای متفاوت این پوشش سر را استفاده نمایند. ما در این مقاله قصد داریم انواع مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی را به شما بگوییم. تا انتها با تیم پژوهشی پرند اسکارف همراه باشید.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی

شال زنانه مجلسی چیست؟

شال مجلسی زنانه را می توان در مدل های متنوعی روی سر بست. در مقالات گذشته در خصوص شال زنانه کمی صحبت کردیم شما می توانید برای مطالعه بیشتر مقاله "انواع مدل شال زنانه" را بخوانید. اما بد نیست پیش از آن که روش های مختلف بستن شال برای مجالس را بگوییم یک یادآوری در مورد شال مجلسی زنانه داشته باشیم.

شال زنانه پارچه ای مستطیل شکل است که نوع کاربری آن از گذشته تا کنون تغییر کرده است. در گذشته شال برای بستن گردن و کمر استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت صنعت مد، از شال برای پوشش سر استفاده می گردد. البته در بسیاری از مناطق همچنان از شال برای بستن گردن و کمر استفاده می شود اما دیگر به آن شال گردن یا شال کمر می گویند. امروزه شال به معنای پارچه ی مستطیل شکلی که برای پوشش سر بانوان استفاده می شود وجود دارد. شال زنانه مجلسی یکی از انواع شال زنانه است که ما قصد داریم در این مقاله روش های مختلف بستن شال برای مجالس را بگوییم. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال مانند شال زنانه مجلسی مخمل می باشد. برای تماشا و خرید شال مجلسی زنانه اینجا کلیک نمایید.

روش های مختلف بستن شال برای مجالس

شال مجلسی زنانه برای مهمانی های مختلف از جنس و طرح و رنگ گوناگونی می باشد که البته این امر کمی به سلیقه ی افراد بر می گردد. به عنوان مثال ممکن است کسی برای عروسی بخواهد شال زنانه نخی استفاده کند یا شخص دیگری در دورهمی های دوستانه از شال زنانه مجلسی مخمل به عنوان پوشش سر استفاده نماید. هر کدام از این جنس ها به سلیقه و جنس پوست افراد مربوط می شود. اما بسیاری از خانم ها هستند که دوست دارند همواره شیک و خاص به نظر برسند. به همین علت برای هر مهمانی در جستجوی مدل های جدید بستن شال می گردند تا دیگر مانند گذشته تکراری دیده نشوند.
شال زنانه مجلسی به دلیل این که اغلب از جنس های ظریف و لطیفی هستند به راحتی می توان آن ها را به هر شکل و حالتی گره زد و مدل جدیدی را طراحی نمود. بیشتر خانم ها سعی می کنند در مجالس و مهمانی ها شیک و خوش پوش به نظر برسند و برای این امر، پوشش خود را از نوک سر تا نوک پا را به خوبی طراحی می کنند تا استایل زیبا و جذابی را داشته باشند. 

برای این که بتوانید در مهمانی ها و مجالس زیبا و خاص به نظر برسید باید با روش های مختلف بستن شال برای مجالس آشنا شوید که ما در این بخش از مقاله به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم. از جمله:

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی1

1-  بستن شال به صورت دو طرفه

بسیاری از خانم های محجبه همیشه دغدغه ی بستن شال در مدل های متنوع را داشتند و اولین مدلی که به ذهن آن ها می رسید مدل بستن شال به صورت دو طرفه است. شال زنانه خود را روی سر بیاندازید و دسته های آن را با هم مساوی کنید یعنی قد دسته های دو طرف به یک اندازه باشند. سپس لبه های شال را در قسمت زیر چانه به هم بچسبانید و با گیره آن ها را فیکس نمایید. حال می توانید یک دسته ی شال را روی شانه ی مخالف آن و دیگری را نیز به همین شکل، روی شانه ی مخالف بیاندازید. در این مدل بسته به سلیقه ی شما، دسته های شال می توانند روی شانه پهن یا به صورت جمع تر باشند. اگر لباس ساده و بدون طرحی دارید و نمی خواهید از گردنبند استفاده نمایید می توانید از شالی که حاشیه دارد یا طرح دار باشد استفاده کنید و لبه های آن را به صورت پهن روی شانه ها بیاندازید.

2- بستن شال به صورت گوجه

شال زنانه را می توانید برای مجالسی مانند تولد به صورت گوجه ای ببندید. این مدل خاص و زیبا چهره ی شما را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد و در عین حال که مدلی شیک است کمی اسپرت نیز می باشد. در این مدل شما اصلاً احساس مزاحمت نمی کنید چرا که یک مدل جمع و جوریست که دست و پا گیر نمی باشد. زیبایی این کار به خاطر این است که به صورت یک مدل موی شنیون شده در بالای سر جمع می شود و پیچ می خورد و شما را از حالت تکراری شال سر کردن راحت می نماید. فقط دقت کنید که باید ابتدا موهای خود را کاملاً جمع کنید تا از زیر شال بیرون نزند یا از زیر شال پف نکند.
شال زنانه مجلسی که در این جا می توانید از شال زنانه مجلسی حریر استفاده نمایید را از پشت روی سر خود گذاشته و دو طرف آن را به سمت بالا و مماس با یکدیگر قرار دهید به این صورت که برخوردشان باهم روی پیشانی شما باشد. دو طرف شال را محکم بکشید و روی هم فشار دهید و اجازه ندهید که شال زنانه مجلسی حریر شما پف کند.

حال هر دو سمت شال را با هم به صورت یک دسته در دست بگیرید و کل آن را از جایی که از سر جدا می شود تا انتهای دسته های آن تاب دهید. توجه کنید که نباید دسته ها از هم جدا شوند و باید به صورت یک خط کامل و واحد باشند. حال این خط کامل تاب خورده را به صورت مارپیچی بالای سر خود ببندید و انتهای شال را درون گوجه ای که درست کردید مخفی نمایید. شال مجلسی زنانه ای که برای این مدل می خواهید استفاده کنید اگر از مدل شال زنانه مجلسی حریر بود، بهتر است از شال حریری که پف کمتری دارد استفاده نمایید تا روی سر شما خیلی پف و باد نکند. چرا که این مدل چون روی سر بسته می شود اگر شال هم پف پفی باشد ترکیب اصلی و زیبایی شال گوجه ای شما بهم می خورد.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی2

3- بستن شال به صورت موی بافته شده

شال زنانه مجلسی شیک خود را برای این که بیشتر در مجالس به چشم بیایید و در عین حال حسی آشنا را به دیگران منتقل نمایید می توانید به صورت موی بافته شده روی سر ببندید. در این روش شال خود را روی سر قرار دهید و از پشت گره بزنید و سپس دو طرف آن را به یک طرف، یا سمت راست یا سمت چپ، بیاورید و روی هم ببافید. در بافت مو همیشه شما موی خود را به سه قسمت تقسیم می کنید و سپس می بافید، اما در این جا با دو دسته باید عمل بافت مو را انجام دهید. یعنی یک دسته را روی دیگری آورده و سپس این کار را مجدداً تکرار نمایید تا به انتهای دسته های شال برسید.

حال برای زیباتر دیده شدن می توانید این دسته ی بافته شده را از روی سر به سمت دیگر برده و با سنجاق به صورت مخفی فیکس کنید و یا به همان حالت مانند یک دسته موی بافته شده کنار سر رها کنید. این مدل مانند یک مدل موی شنیون شده است و در عین حال باعث بهتر دیده شدن یقه لباس و زیورآلات شما می شود. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی شال دخترانه مجلسی برای دختران شیک پوش می باشد.

4- بستن شال به صورت دو طرفه جمع

شال دخترانه مجلسی را می توان برای اسپرت به نظر رسیدن یا دخترانه تر بودن کمی متفاوت با مدل های همیشگی استفاده نمایید. به این صورت که ابتدا شال را روی سر بیاندازید و سپس مانند مدل اول دسته ها را مساوی هم کرده و از زیر چانه شال را با گیره فیکس نمایید. حال برای انداختن دسته های شال روی شانه های مخالف، می توانید دسته ی شال را کمی جمع کرده و از پهنای آن کاسته و سپس در سمت شانه ی مخالف بیاندازید. در این مدل باید دسته های شال نزدیک به گردن و در قسمت پشت شانه ها جمع شوند و هیچ لبه ای از آن ها روی سرشانه قسمت حلقه آستین نباشد. این مدل بیشتر برای دخترهای جوان که می خواهند در مهمانی ها اسپرت بپوشند کاربرد دارد.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی3

5- بستن شال به صورت لبنانی

شال زنانه مجلسی را اگر بخواهید هم کاملاً محجبه و اسلامی باشد و هم شیک و زیبا می توانید به صورت لبنانی ببندید. به این دلیل می گوییم لبنانی چرا که بسیاری از بانوان اهل لبنان، شال خود را به این صورت روی سر می بندند. برای این مدل ابتدا یکی از دسته های شال را به صورت مثلثی تا کرده و سپس از قسمت وسط مثلثی مانند روسری، روی سر می اندازید. سپس انتهای مثلثی که تیز شده و به انتهای شال رسیده را به قسمت دیگر مثلثی با یک گیره در زیر چانه فیکس می کنید. حال دسته ای که آزاد مانده را کاملاً پهن کرده و سپس به دور سر خود می چرخانید و لبه ی انتهایی آن را یا می توانید آزاد بگذارید یا با یک سوزن یا سنجاق شیک و ظریف به کنار سر بچسبانید.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی4

6- بستن شال به صورت ساده

شال زنانه مخملی یکی از مدل های شال زنانه مجلسی می باشد که برای بانوان شیک پوش و با سلیقه تهیه و تولید شده است. برای بستن این جنس شال بر روی سر بهتر است که به صورت ساده و بدون هیچ مدل خاصی استفاده شود. چرا که این شال به تنهایی گویای زیبایی و جذابیت استایل شما می باشد و برای زمانی که می خواهید یک استایل خاص در مهمانی هایی که در هوای آزاد برگزار می شود، داشته باشید بسیار مناسب است. کافیست آن را به صورت کاملاً ساده و معمولی روی سر بیاندازید. مطمئن باشید قدرت زیبایی پارچه ی آن شما را درخشان خواهد کرد.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی5

7- بستن شال به صورت گره پاپیونی

بستن شال برای عروسی با مدل های جمع شنیونی یا مدل های گفته شده شاید برای شما مشکل باشد یا تمایلی به استفاده از آن ها نداشته باشید. نگران نباشید، ما برای شما نیز یک مدل دیگر پیشنهاد می کنیم که هم کاملاً محجبه و اسلامیست و هم زیبا و شیک می باشد. برای این مدل ابتدا شال را روی سر انداخته و یک دسته ی آن را بلندتر از دسته ی دیگر تراز کنید به طوری که قد دسته ی بلند تقریباً به دو برابر قد دسته ی کوتاه برسد.

شال خود را به وسیله ی دسته ی بلند از زیر دسته ی کوتاه تر به دور گردن بپیچید و در جای اولیه ی خود با دسته ی دوم گره بزنید. حال با خلاقیت و سلیقه، می توانید یک پاپیون زیبا درست کنید. این مدل برای زمانی که نمی خواهید از گردنبند استفاده نمایید بسیار مناسب است. اگر شال شما خیلی بلند بود می توانید آن را دو دور به دور گردن خود بپیچید و اضافه ی آن را نیز پس از پاپیون به صورت آزاد و مانند دم های پاپیون رها کنید. می توانید پاپیون را بسته به سلیقه ی خود بزرگ یا کوچک درست کنید. کاملاً سلیقه ایست. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال زنانه مانند شال زنانه مجلسی شیک می باشد.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی6

8- بستن شال به صورت کرواتی

شال مجلسی زنانه می تواند دو منظوره عمل کند. یعنی شما می توانید هم از آن به عنوان شال یعنی پوشش سر استفاده کنید و هم شال خود را به گونه ای روی سر ببندید که مانند کروات لباس نشان داده شود. برای درست کردن این مدل ابتدا شال را روی سر انداخته و یکی از دسته ها را مانند مدل قبل بلندتر از دیگری تراز کنید و آن را از روی دسته ی دیگر به دور گردن بپیچید. در انتها هر دو دسته را در قسمت جلو با یک گره ساده تزیین کنید.

شال زنانه شما برای این مدل بهتر است از شال زنانه مجلسی حریر که پف نمی کند باشد. دقت کنید گره ای که می زنید باید به گونه ای باشد که دسته های شال شما را به اطراف نفرستد و هر دو دسته کنار هم و موازی با هم قرار بگیرند. این مدل برای زمانی که لباس زنانه ی شما کت و شلوار به همراه شومیز یقه بسته باشد بسیار مناسب است.

9- بستن شال به صورت پاپیون روی سر

شال زنانه اگر با ابعاد و اندازه های تقریباً کوچک باشد می توان آن را به صورت پاپیون روی سر فیکس کرد. به این صورت که شما ابتدا شال را روی سر انداخته و سپس هر دو دسته شال را به یک اندازه تراز می کنید و سپس هر دو را از جهت موافق خود به سمت پشت گردن برده و در آن جا یک گره می زنید یا حتی می توانید بدون گره آن ها را از کنار هم رد کنید و هر کدام از دسته های شال در جهت مخالف خود روی سر قرار بگیرند. حال با یک گره ابتدا شال را روی سر فیکس کنید و سپس با یک پاپیون متوسط آن را تزیین نمایید.

10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی7

10- بستن شال به صورت عمامه ای

شال زنانه اگر خیلی بلند باشد در مدل عمامه ای بسیار زیبا نشان داده می شود. در این جا مانند مدل قبلی دسته های شال را پشت گردن گره می زنیم یا هر کدام را در جهت مخالف به دور سر می پیچیم، دقیقاً عین عمامه ولی کمی ظریف تر که روی سر بد جلوه نکند. ابتدا یک دسته را پیچیده و پشت گردن یا کنار سر فیکس می کنیم و سپس دسته ی بعدی را به همین شکل می پیچیم. این مدل برای بانوانی که اندام ظریفی دارند و سر آن ها نیز ظریف و ریز نقش می باشد بسیار مناسب است و ضمن این که بهتر است از شال زنانه مجلسی استفاده شود که بسیار ظریف باشد تا بیش از اندازه پف نکند.

خرید شال مجلسی زنانه

خرید شال زنانه باتوجه به مکان و زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید متفاوت است. شال زنانه مجلسی برای مهمانی ها و مجالس رسمی بسیار مناسب است. شال زنانه مجلسی دارای مدل، طرح، رنگ و اندازه های مختلفی است. برای مشاهده ی انواع شال و دریافت قیمت شال زنانه، فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف بهترین انتخاب است.

جمع بندی

شال زنانه مانند لباس زنانه دارای طرح و مدل های گوناگونیست که بسته به مکان و زمان و مورد استفاده، متفاوت است. بسیاری از بانوان محجبه شیک پوش برای استفاده ی شال ترجیح می دهند آن را به صورت متفاوتی روی سر ببندند تا مانند گذشته تکراری و کسل کننده نباشد. برای این کار باید با روش های مختلف بستن شال برای مجالس آشنا شوید تا به راحتی بتوانید شال مورد علاقه ی خود را به صورتی کاملاً متفاوت در مهمانی استفاده نمایید. فروشگاه پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال مجلسی زنانه برای بانوان شیک پوش می باشد.

ارسال دیدگاه