آموزش اتو کردن شال و روسری

آموزش اتو کردن شال و روسری

08 شهریور 1402
1015 بازدید

شال زنانه و روسری زنانه یکی از اجزای اصلی استایل خانم های ایرانی است. در بیشتر کشور ها از جمله ایران به عنوان اکسسوری به حساب می آیند. زیرا کاربرد های متنوعی دارند و می توانند استایل را شیک و خاص تر کنند. شال و روسری زنانه جنس های مختلفی دارند که باید آن ها را بشناسیم زیرا کمک می کند تا از آن ها به درستی نگهداری کنیم از طرفی استفاده نادرست از آن ها سبب می شود تا دوام و عمر شال و روسری شما کمتر شود. دانستن برخی نکات سبب می شود تا با بهترین روش های نگهداری، شستشو، خشک کردن و همچنین اتو کردن شال و روسری ها آشنا شوید، نگهداری و اتو کشیدن شال و روسری ها را باید با دقت بالایی انجام دهید اگر به طور مناسب از آن ها نگهداری نکنید سبب آسیب رسیدن به بافت شال و روسری شما می شود و مجبور می شوید به دفعات متعددی از آن ها تهیه کنید.

آموزش اتو کردن شال و روسری

اتو کشیدن شال و روسری

برای مراقبت از شال و روسری زنانه باید به جنس آنها توجه کنیم زیرا مهم ترین مرحله مراقبت از آن ها بخش اتو کشیدن است. که در جنس های مختلف این اتفاق متفاوت است. اغلب خانم ها ترجیح می دهند شال و روسری را خریداری کنند که در مدت زمان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند از این رو هرچه روسری و شال زنانه شما تمیز تر و بدون چروک باشد نشان از نگهداری خوب شما دارد. همچنین حتی اگر جنس شال و روسری شما معمولی باشد ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. در ادامه مقاله می خواهیم درباره نگهداری و چگونگی اتو کشیدن شال و روسری ها گفت و گو کنیم.

نحوه اتو کشیدن شال و روسری طبق جنس؟

همان طور که می دانید پارچه شال و روسری باهم متفاوت اند از همین رو روش اتو کشیدن جنس های مختلف پارچه باهم متفاوت است برخی از افراد هستند که آشنایی با نحوه اتو زدن ندارند از طرفی برخی از پارچه ها نیازی ندارند زیاد اتو کشی شوند و همین مورد سبب می شود تا شال و روسری شما آسیب ببینند و بسوزند، در ادامه با روش های اتو کردن پارچه های مختلف آشنا خواهید شد:

آموزش اتو کردن شال و روسری1

1- نحوه اتو کردن شال و روسری موهر و پشمی زنانه

شال و روسری زنانه پشمی و موهر دارای کرک هایی هستند که اغلب خانم ها تصور می کنند که به احتمال زیاد بر اثر اتو کردن این کرک ها می سوزند. البته این تصور در صورتی که اتو زدن را به روش صحیح انجام دهند پیش می آید و یا گاها سبب کاهش طول عمر پارچه می شود. اما یاد گرفتن روش صحیح اتو کردن سبب می شود تا خانم ها بدون چروک روسری و شال موهر خود را سر کنند. بهترین روش اتو کردن شال و روسری موهر و پشمی این است که ابتدا یک پارچه تمیز تهیه کرده و آن را مرطوب کنید سپس باید روی روسری و یا شال موهر زنانه خود قرار دهید. در این مرحله باید به سراغ اتو بخار بروید و به کمک آن شال را از روی پارچه مرطوب اتو کنید. با این روش سبب می شود تا روسری و شال موهر زنانه شما بدون هیچ آسیبی صاف و بدون چروک باشد.

2- نحوه اتو کردن روسری ساتن و ابریشم زنانه

بیشتر افرادی که از روسری زنانه ساتن و ابریشم استفاده می کنند این نگرانی را دارند که ممکن است موقع اتو کردن بسوزد. با یاد گرفتن روش صحیح اتو کردن شال و روسری ابریشم و ساتن، با خیال راحت می توانند آن ها را اتو بزنند. از طرفی این جنس از شال و روسری به سرعت چروک می شوند از این رو بهتر است بعد از هر بار استفاده اتو شوند. برای اتو کردن شال و روسری هایی که از جنس ساتن و ابریشم هستند، باید مقداری آب روی پارچه اسپری کنید بعد از آن دمای اتو را روی درجه متوسط گذاشته و سپس روسری و شال خود را اتو کنید.

3- نحوه اتو کردن روسری زنانه نخی

روسری نخی زنانه جزو محبوب ترین روسری ها هستند از این رو بیشتر روسری هایی که در بازار وجود دارد از جنس پارچه های نخی اند. یکی از خصوصیات پارچه های نخی این است که سرعت چروک پذیری بالایی دارند از این رو باید بعد از هر بار استفاده اتو شوند تا برای دفعه بعد صاف و مرتب روی سر قرار بگیرند. روش اتو کشیدن روسری نخی این گونه است که ابتدا باید روسری خود را روی سطح صاف پهن کنید. سپس باید روی قسمت هایی که چروک زیادی دارند آب اسپری کنید، از آن جایی که پارچه نخی بسیار نازک است با دمای متوسط رو به پایین آن ها را اتو کنید.

4- نحوه اتو کردن روسری زنانه کتان

یکی از پارچه های پرکاربرد که امروزه برای تهیه انواع مختلف لباس زنانه و مردانه استفاده می شود پارچه کتان است. از طرفی کتان یک نوع پارچه گیاهی می باشد. لباس هایی که از پارچه کتان تهیه می شوند را باید با دقت بالایی اتو کنید. زیرا اتو کردن نادرست سبب رنگ پریدگی و سفید شدن پارچه می شود. از این رو برای اتو کردن شال و روسری کتان زنانه ابتدا باید روسری را روی یک سطح صاف و تمیز به پشت پهن کنید. برای اتو کردن باید آن را روی درجه متوسط تنظیم کنیم و سپس بخش های چروک شال و روسری را با فشار متوسط اتو کنید.

آموزش اتو کردن شال و روسری2

5- نحوه اتو کردن روسری پلی استر

نوع دیگری از شال و روسری زنانه هستند که در تهیه آن ها از پلاستیک و یا پلی استر استفاده شده است. از این رو ممکن است در اثر قرار گرفتن زیر گرما حالت خود را از دست بدهند و جمع شوند. از این رو برای اتو کردن روسری هایی که دارای پلاستیک هستند باید از روش صحیحی استفاده کنند. برای اتو کردن روسری زنانه پلی استر ابتدا باید آن ها را روی یک سطح صاف پهن کنید و بعد باید اتو را در کمترین درجه مورد نظر تنظیم کنیم سپس به آرامی و بدون هیچ فشاری روی شال و روسری خود بکشید. به دلیل گرمای زیاد نباید فشار زیادی به شال زنانه وارد کنیم و یا گرما را بیشتر کنیم زیرا به احتمال زیاد سبب سوختن شال و روسری می شود.

آموزش اتو کردن شال و روسری3

چگونه شال پلیسه زنانه را اتو کنیم؟

یکی از چالشی ترین نوع شال و روسری زنانه برای اتو کردن شال و روسری های پلیسه هستند. ابتدا باید بدانید که اتو کردن شال پلیسه زنانه مثل سایر شال ها نیست که راحت و بدون دردسر اتو را روی آن بکشیم و صاف کنیم. بهتر است بدانید که این کار نیازمند زمان کافی و حوصله زیاد است. بنابراین سرسری و با عجله اتو کشی شال پلیسه را انجام ندهید. برای اتو کردن شال و روسری پلیسه به نکات زیر توجه کنید:

• دمای اتو

طبیعی است که اگر از دمای بسیار زیاد استفاده کنید احتمال آسیب دیدن پارچه زیاد است. از این رو دمای مناسب برای اتو کردن هر لباس و یا شال و روسری باید به تیکت یا برچسبی که همراه دارند توجه کنیم زیرا اطلاعات لازم و مناسب برای شستشو و اتو کشی روی آن نوشته شده است. از این رو برای شال های پلیسه هم بهتر است طبق همان عمل کنید اما اگر دما برای اتوکشی کافی نبود کم کم دمای اتو را زیاد کنید.

• اتوی غیر مستقیم

یکی از رفتار هایی که زمان اتو کردن به مرور سبب از بین رفتن رنگ شال و روسری می شود این است که اتو را به شکل مستقیم روی پارچه قرار دهیم. از طرفی ممکن است برخی از جنس پارچه ها طوری باشد که، پارچه شال و روسری به اتو بچسبد. بنابراین باید از محافظ و یا یک پارچه تمیز برای اتو کردن استفاده کنید. آن را روی شال و روسری مورد نظر خود قرار دهید سپس اتو کنید این اتفاق ممکن است برای شال های پلیسه هم اتفاق بیفتد زیرا پلیسه بودن شال و روسری یک طرح و ارتباطی به جنس ندارد.

• تا کردن پیله ها

یکی از قسمت های مهم در اتو کردن شال و روسری زنانه پلیسه این است که پیله ها را مرتب تا کنید و سپس اتو را به آرامی روی آنها بکشید. همچنین فراموش نکنید که باید اتو را آهسته و به همراه محافظ و یا پارچه ی نازکی که به منظور محافظ روی شال پلیسه انداخته اید بکشید. به هیچ عنوان اتو را مستقیم روی پارچه نکشید زیرا پیله های تا شده را بهم می ریزد. این کار را باید به آرامی و با حوصله از بالا به پایین برای همه قسمت های شال انجام دهید. بعد از اتو کشی کامل شال، باید آن را به طور جمع شده در گوشیه ای قرار دهیم تا خنک شود.

آموزش اتو کردن شال و روسری4

• اتو کردن با بخار پلیسه

برای سهولت کار خود هنگام اتو کردن شال پلیسه می توانید از اتو بخار های ایستاده هم بهره ببرید تا پیله ها و خطوط روی پارچه از بین نرود.

نکات بیشتری درباره اتو روسری در خانه

◘ در مرحله اتو کردن شال و روسری خود باید آن ها را براساس جنس از هم تفکیک کنید. سپس باید از اتو پارچه شال و روسری زنانه نازک تر شروع کنید و به سراغ پارچه های با ضخامت بیشتر بروید.
◘ هنگام اتو کشی پشت سر هم شال و روسری بهتر است دمای اتو را هر چند دقیقه پایین بیاورید تا اتو کمی خنک شود این کار سبب می شود تا از سوختن احتمالی پارچه شال و روسری ها پیشگیری شود..
◘ قبل از اتو کردن شال و روسری ها بهترین تنظیم ممکن را انجام دهید تا هر لحظه در حین اتو کردن مجبور به تغییر تنظیم اتو نباشید. البته این کار کمی دشوار است اما اگر دمای نرمال را روی اتو کشی خود تنظیم کنید می تواند سرعت کار شما را تسریع ببخشد.
◘ از دیگر نکات مهم اتو کردن شال و روسری این است که بعد از مدتی که از اتو استفاده کردید باید آن را تمیز کنید زیرا در اثر استفاده متعدد و طی مدت زمانی باعث تشکیل جرم در سطح منافذ اتو می شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره اتو کشی انواع جنس شال و روسری زنانه صحبت کردیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید بدون هیچ نگرانی انواع شال و روسری خود با هر جنسی را اتو کنید و از طرفی نگران سوختن پارچه نباشید. انواع پرکاربردترین جنس روسری ها را معرفی کرده و نحوه صحیح اتو کردن آن ها را شرح دادیم در اغلب موارد استفاده از محافظ و یا پارچه تمیز در ماندگاری و جلوگیری از آسیب رسیدن به الیاف روسری کمک می کند. همچنین تنظیم درجه دما متناسب طبق تیکت هر محصول بسیار ضروری است. همچنین درباره نحوه اتو کردن شال و روسری های پلیسه صحبت کردیم زیرا یکی از چالش برانگیز ترین مدل شال هایی است که اتو کشی آن ساده نیست و نیاز به زمان و حوصله دارد. زیرا نباید اتو را مستقیم روی آن بکشیم بلکه باید پیله ها را تا کرده پارچه مناسب را روی آن پهن کنید و سپس اتو کشی را از یک جهت ادامه دهید. برای تهیه انواع شال و روسری با جنس و مدل های متفاوت می توانید به فروشگاه پرنداسکارف سر بزنید و با خیال راحت خرید کنید. پرند فروشگاهی معتبر و قابل اطمینان است که می توانید هم به صورت حضوری و هم اینترنتی از آنها خرید کنید.

ارسال دیدگاه