راهنمای انتخاب بهترین استایل برای روسری قواره بزرگ و کوچک

راهنمای انتخاب بهترین استایل برای روسری قواره بزرگ و کوچک

16 مهر 1402
593 بازدید

اگر نگاه کوتاهی به گذشته بانوان ایرانی بیاندازید متوجه می شوید روسری زنانه یک عضو جدانشدنی از زندگی روزمره بوده است. اغلب بانوان در آن دوران از روسری بلند زنانه استفاده می کردند. دلیل آن ها پوشاندن تمامی بدن در موقعیت های مختلف مهمانی، آشپزی و... بود. امروزه نیز علاوه بر طراحی های بسیار شیکی که برای روسری قواره بزرگ استفاده شده است، مدل های دیگری از روسری وارد بازار شده که به روسری قواره کوچک معروف است. در ادامه ما قصد داریم تا به معرفی استایل های مختلفی که می توان به همراه روسری قواره بزرگ و کوچک پوشید بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه روسری در ایران

تاریخ استفاده از روسری در ایران به زمان ظهور اسلام بر می گردد. بعد از پیدایش دین اسلام و ظهور آن در کشور ایران، زنان باید از پوشش اسلامی استفاده می کردند. امروزه از روسری به عنوان یک اکسسوری جذاب و به روز یاد می شود. در همه ی کشورهای مسلمان پوشیدن روسری اجباری نیست و مردم براساس نیاز خود از آن استفاده می کنند. اما در کشور ما با توجه به قوانین و تاریخچه ای که وجود دارد از پوشش معین شده استفاده می شود. در اوایل ظهور روسری در ایران از رنگ بندی بسیار ساده ای برخوردار بوده است. اما به مرور زمان روسری رنگ و لعاب زیبایی به خود می گیرد که می تواند باعث تعویض روحیه در افراد شود.

انواع استایل مناسب با روسری

پوشیدن روسری امروزه به یه سبک پوشش در صنعت مد تبدیل شده است. به همین دلیل نیز در انتخاب استایل مناسب به همراه روسری باید دقت نمود. در ابتدا باید استایل مد نظر خود را پیدا کنید. بعد با توجه به استایل روسری خود را انتخاب نمایید. به این شکل نوع و سبک لباس پوشیدن شما، شلوغ و بی نظم دیده نمی شود، بلکه از یک الگو گرفته شده است.

1- استایل مینیمال

اگر از آن دست از افرادی هستید که علاقه ای به رنگ بندی های شلوغ و پر زرق و برق ندارند، بهترین انتخاب برای پوشش شما می تواند استایل مینیمال باشد. استفاده از رنگ های خنثی و کم رنگ مثل خاکستری، سفید، مشکی، کرم، از جمله رنگ های زیبا و مناسب برای استایل مینیمال می باشند. برای انتخاب روسری مناسب این استایل باید از مینی اسکارف تک رنگ، با رنگ بندی خنثی را انتخاب کرد. اگر دوست داشتید تا روسری شما از حالت بی رنگی خارج شود و مرکز توجه قرار بگیرد از روسری لمه دار استفاده کنید. بافت ظریف و طلایی یا نقره ای رنگ روسری می تواند زیبایی خاصی به استایل شما بدهد.

2- استایل کلاسیک

از جمله استایل هایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته، استایل کلاسیک است. با یک نگاه کلی به لباس های کلاسیک می توان به شیک بودن آن پی برد. این سبک لباس را اغلب افرادی که اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند انتخاب می کنند. برای انتخاب روسری برای این استایل، پیشنهاد ما مینی اسکارف ها یا روسری قواره متوسط می باشد. برای انتخاب رنگ بندی استایل کلاسیک از رنگ های قهوه ای، شکلاتی، کرم، مشکی، زرشکی، بژ استفاده کنید.

3- استایل کژوال

استایل کژوال، ترکیبی از راحتی و شیک بودن را برای شما به همراه دارد. این استایل برای موقعیت های مختلف مناسب می باشد. در این استایل می توانید از تیشرت، هودی، شلوار جین، ژاکت و چرم نیز استفاده کنید. برای مثال انتخاب یک کت اور سایز به همراه شلوار جین بگ، ترکیب راحت و آزادی به شما می دهد. برای انتخاب روسری نیز می توانید از روسری قواره بزرگ، مینی اسکارف و روسری قواره کوچک، بسته به سلیقه خود و میزان احساس راحتی شما با هریک از آن ها استفاده کنید. طیف رنگی که می توانید برای انتخاب استایل خود داشته باشید، رنگ های شادی مانند صورتی، سبز، سفید و قرمز می باشد.

4- استایل رسمی

امروزه در بسیاری از مراسم های کاری و مجالس مهم خانوادگی از استایل های رسمی استفاده می شود. استایل رسمی نیز مانند استایل کلاسیک، ظاهری شیک و در عین حال ساده ای دارد. سادگی از این منظر که معمولا برای دوخت مانتو شلوار استایل رسمی از پارچه های پر زرق و برق استفاده نمی شود. در مقابل تلاش می شود تا پارچه هایی که از سادگی زیادی برخوردار هستند استفاده شود. در استایل رسمی برخلاف استایل کلاسیک شما می توانید از طیف رنگی روشن تری نیز استفاده کنید. برای مثال رنگ های صورتی، خاکستری، آبی روشن از نمونه رنگ بندی قابل استفاده می باشند. برای انتخاب روسری نیز بسته به سلیقه ی شما می توانید از روسری قواره کوچک یا مینی اسکارف انتخاب کنید. اگر تمایل شما به دیده شدن روسری بیشتر باشد، بهتر است به جای روسری های تک رنگ، از روسری هایی استفاده نمایید که از نما و ظاهر زیبا اما ساده ای برخوردار باشند.

5- استایل کاری

برای وارد شدن به برخی از اداره جات و سازمان ها نیازی به پوشیدن مقنعه ندارید. می توانید به راحتی از یک روسری قواره بلند یا قواره متوسط استفاده کنید. سعی کنید برای استایل خود رنگ های تیره را انتخاب نمایید. بهترین انتخاب رنگ مناسب استایل اداری مشکی، سرمه ای، قهوه ای و سبز تیره می باشند. سعی کنید در انتخاب روسری از روسری های طرح دار که باعث جلب توجه می شوند تا حد امکان پرهیز کنید. استایل اداری اغلب در کنار شیک بودن باید عاری از هرگونه تجملات باشد.

روسری قواره بزرگ بخریم یا قواره کوچک؟

روسری قواره بزرگ و قواره کوچک با هم تفاوت های بسیاری دارند. تفاوت های این دو در نوع استفاده و کاربرد آن ها، رنگ بندی، فصول استفاده از آن ها و مهم ترین مسئله در اندازه می باشد. انتخاب روسری قواره بزرگ و روسری قواره کوچک بستگی به شما دارد که چه نوع استایل و چه نوع فصلی را برای پوشیدن انتخاب می کنید. در ادامه ما قصد داریم تفاوت بین این دو روسری را برای شما به طور کامل شرح دهیم با ما همراه باشید.

◘ روسری قواره کوچک

روسری قواره کوچک، دارای 100 سانتی متر عرض و طول می باشد. امروزه می توان این روسری را با نام های مختلفی شناخت. از جمله اسامی که برای روسری های قواره کوچک استفاده می شود، مینی اسکارف و بی بی اسکارف یا همان روسری قواره کوچک است. از روسری قواره کوچک در بسیاری از مجالس و مهمانی ها همراه با لباس های مجلسی شیک استفاده می کنند. یک نمونه دیگری که امروزه از روسری های قواره کوچک استفاده می شود، پوشیدن به همراه لباس های سنتی می باشد.  استفاده از ترکیب دامن پلیسه ای و کت سنتی کوتاه و روسری قواره کوچک که به زیبایی ست می شوند را می توان در دورهمی و مهمانی ها پوشید. شاید در ابتدا فکر کنید به علت تازگی و ترند بودن این روسری ها، ممکن است آن کیفیت لازم را برخوردار نباشند. اما از لحاظ کیفیتی و جنس پارچه یا طرح بندی این روسری قواره کوچک، باید گفت که هیچ تفاوتی با روسری های قواره بزرگ ندارد. شما می توانید برای انتخاب رنگ و طرح روسری کوتاه زنانه، از هر رنگی استفاده نمایید. این مدل روسری به دلیل مناسب بودنش برای فصل های بهار و تابستان، دارای رنگ بندی زیادی می باشد.
نکته دیگری که باید به آن اشاره شود، استفاده از روسری قواره کوچک تنها به ایران و کشور های مسلمان ختم نمی شود. بسیاری از بازیگران خارج از کشور در فیلم ها و موقعیت های مذهبی مانند کلیسا از آن استفاده می کنند. از جمله بازیگران معروفی که از روسری قواره کوچک استفاده کردند، آدرین هوپبرن می باشد. از این شخص به عنوان یکی از افراد تاثیر گذار در صنعت مد و پوشاک کلاسیک و انتخاب روسری قواره کوچک می توان نام برد. آدرین هوپبرن به دلیل علاقه اش به روسری حتی در مراسم ازدواج خود نیز از روسری کوچک هم رنگ با لباس عروسی اش استفاده کرد.

◘ روسری قواره بزرگ

اندازه روسری های قواره بزرگ در مقایسه با روسری قواره کوچک، خیلی بیشتر است به طوری که شما به راحتی می توانید تمامی شانه ها و پشت بدن خود را با استفاده از روسری قواره بزرگ بپوشانید. اندازه روسری قواره بزرگ از 130سانتی متر شروع می شود. اکثرا روسری قواره بزرگ در فصل های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی این روسری قواره بزرگ نیز همین می باشد تا بتواند در زمستان شما را گرم نگه دارد. امروزه این روسری قواره بزرگ با جنس های بافتنی و کشمیر و پشمی برای پوشیدن در زمستان انتخاب می شود. طرح استفاده شده در این روسری قواره بزرگ، معمولا راه راه بوده یا دارای خطوط کوچک و بزرگ می باشد. رنگ بندی این روسری نیز خاکستری، قهوه ای، کرم، نارنجی، سفید، مشکی و بژ می باشد. برای خرید روسری قواره بزرگ زنانه بهترین راه خرید اینترنتی می باشد.

تاثیر قواره در قیمت روسری زنانه

قیمت روسری زنانه براساس جنس پارچه، کیفیت پارچه، اندازه پارچه، طرح روی روسری و رنگ آن با هم متفاوت می باشند. برای مثال روسری هایی که از رنگ بندی تیره ای برخوردار هستند معمولا زودتر فروش می روند و قیمت بالایی نسبت به رنگ های دیگر دارند. دلیل این موضوع هم سادگی در نحوه ست کردن آن ها با رنگ استایل مناسب است.  به این شکل قیمت روسری های تیره بالا تر می باشد. موضوع دیگر جنس روسری است. جنس روسری بلند زنانه معمولا بافت و کشمیر است. این موضوع بر روی قیمت گذاری تاثیر می گذارد. روسری هایی که بافت های ضخیم تری دارند و اغلب در زمستان استفاده می شوند دارای قیمت بیشتری نیز هستند. البته کیفیت این بافت ها نیز باهم متفاوت می باشد و در قیمت و هزینه نهایی بی تاثیر نخواهد بود. در مقایسه با روسری قواره بزرگ، روسری کوتاه زنانه دارای قیمت کمتری است. روسری قواره کوچک در جنس پارچه متفاوت تولید می شود. نخی، ساتن، ابریشم، ژاکارد از نمونه پارچه های استفاده شده در تولید روسری قواره کوچک می باشد.

پرند اسکارف

پرند اسکارف یک فروشگاه اینترنتی محبوب در فروش شال زنانه و روسری زنانه می باشد. این فروشگاه همواره در تلاش است تا از به روز ترین مدل های شال و روسری برای ارائه به شما عزیزان استفاده نماید. شما می توانید با صرف هزینه پایین از مدل های با کیفیت روسری نسبت به خرید روسری کوتاه اقدام نمایید. برای خرید اینترنتی، فروشگاه پرند اسکارف بهترین و مطمئن ترین گزینه می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به نکات بسیاری از جمله اندازه روسری قواره بزرگ و کوچک اشاره کردیم. هر روسری با توجه به سایز و رنگ بندی و جنس پارچه ای که دارد مناسب برای پوشیدن در زمان خاصی است. دسته بندی این موضوع کار راحتی است اما دقت زیادی می خواهد. برای مثال روسری قواره کوچک برای پوشیدن در محیط های عمومی مانند پاساژ ها مناسب نیست. شما می توانید برای خرید روسری بلند زنانه و شال دخترانه به فروشگاه پرند اسکارف مراجعه کرده و علاوه بر مشاهده محصولات متنوع سایت در صورت تمایل نسبت به خرید روسری زنانه مورد نظر خود به راحتی اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه