بهترین استایل کت و شلوار با شال و روسری

بهترین استایل کت و شلوار با شال و روسری

14 آذر 1402
19578 بازدید

کت و شلوار یکی از زیباترین و پرکاربردترین پوشاک زنانه برای استایل های رسمی و مجلسی می باشد. اما امروزه استفاده از کت و شلوار برای استایل زنانه اسپرت و کژوال و استفاده در دورهمی های دوستانه کاربرد دارد. در عین حال ایجاد استایل مختلف کت و شلوار با شال و روسری زنانه، ست کت و شلوار با شال و ست کت شلوار با روسری کاری سخت و دشوار به نظر می آید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه ست کردن کت و شلوار با شال و روسری و انواع استایل کت و شلوار با شال و روسری و مواردی از این قبیل، برای انتخاب بهتر و مناسب تر شما عزیزان، آشنا کنیم.

استایل مختلف کت و شلوار با شال و روسری

نکته مهم در داشتن استایل زیبا، استفاده صحیح و به جا از آیتم ها می باشد. در استایل اسپرت و کژوال، برای ست کت و شلوار با شال یا ست کت شلوار با روسری، از شال و روسری اسپرت استفاده کنید.

در مقابل هنگام ست کت با شال و روسری برای استایل مجلسی و رسمی از شال و روسری ساتن، ابریشم و مجلسی استفاده کنید.

همچنین اگر جنس پارچه کت و شلوار شما از پارچه های اسپرت است، آن را با روسری و شال اسپرت ست کنید. 

اگر جنس کت و شلوار شما مجلسی و سنگین می باشد شال مجلسی و روسری مجلسی را برای آن انتخاب کنید.

همچنین بهتر است در استایل های رسمی، انتخاب روسری را جایگزین شال کنید، زیرا با استایل رسمی، یک روسری قد ۹۰ مناسب، جلوه و زیبایی منحصر به فردی به استایل شما می بخشد. ولی اگر استایل شما حالت نیمه رسمی دارد، می توانید از شال های مناسب نیز استفاده کنید.

انواع استایل کت و شلوار با شال و روسری

● استایل رسمی

اگر استایل شما رسمی است، بهتر است کت و شلوار با رنگ های نود و ساده و خنثی استفاده کنید. برای انتخاب شال و روسری برای استایل رسمی، روسری های ساده و تک رنگ یا شال ساده و تک رنگ انتخابی مناسب و شیک می باشد.

●استایل اسپرت

برای استایل اسپرت می توانید از کت و شلوار با پارچه های طرحدار یا چارخونه و یا ساده استفاده کنید. در استایل اسپرت، بهتر است از شال و روسری های نخی و یا چهارفصل ساده و تک رنگ استفاده کنید. همچنین اگر کت شلوار شما ساده و تک رنگ بود می توانید از روسری و شال طرحدار و تیکه دوزی شده استفاده کنید.

●استایل کلاسیک

برای کت و شلوار زنانه با استایل کلاسیک، انتخاب شال و روسری ساتن و ابریشم، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

●استایل مجلسی

انتخاب شال و روسری با کت و شلوار مجلسی بستگی به طرحدار بودن یا نبودن کت و شلوار دارد، اگر از کت و شلوار طرحدار استفاده می کنید، بهترین انتخاب، شال و روسری ساتن، ابریشم و یا حریر ساده می باشد. اگر کت و شلوار شما ساده می باشد، می توانید از شال و روسری ساتن و ابریشم طرحدار یا لمه استفاده کنید.

با کت و شلوار شال بپوشیم یا روسری؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع کت و شلوار: کت و شلوارهای رسمی را بهتر است با روسری ست کنید، در حالیکه کت و شلوارهای اسپرت و کژوال با شال ترکیب بهتری می شود.

موقعیت: برای شرکت در موقعیت های رسمی، روسری گزینه بهتری است اما برای شرایط  غیررسمی شال را پیشنهاد می دهیم. 

فصل: در فصل های سرد سال، معمولا روسری گرم تر و مناسب تر است. در حالی که در فصل های گرم سال، شال سبک تر و خنک تر است.

شخصیت و سلیقه: در آخر انتخاب بین شال و روسری با کت و شلوار به سلیقه و شخصیت شما نیز بستگی دارد.

به طور کلی، روسری ظاهری رسمی تر به استایل شما می دهد اما با شال ظاهری اسپرت تر دارید.

نحوه ست کردن کت و شلوار با شال و روسری

استایل های مختلفی برای کت و شلوار وجود دارد. این استایل ها شامل رسمی، اسپرت، مجلسی و کلاسیک و کژوال هستند. برای ست کردن کت و شلوار با شال و روسری، ابتدا باید مکان مورد استفاده و استایل خود را بشناسید. پس از آن به نکاتی که برای انتخاب شال و روسری مناسب برای کت و شلوار وجود دارد دقت کنید.

نکاتی برای انتخاب شال و روسری مناسب برای کت و شلوار

■ اولین نکته مهم در انتخاب شال و روسری مناسب با کت و شلوار، توجه به جنس کت و شلوار می باشد.

▪︎ اگر جنس کت شما چرم است، این جنس مناسب فصل پاییز و زمستان می باشد، بهتر است از شالی با جنس موهر استفاده کنید. و اگر می خواهید از روسری استفاده کنید، روسری ابریشم انتخاب مناسبی می باشد. دقت کنید که رنگ شال و روسری حتما با رنگ کت شما مطابقت داشته باشد.
▪︎ اگر جنس کت شما از سوییت می باشد، بهترین انتخاب شال و روسری، شال پشمی و موهر، و روسری مینی اسکارف می باشد.
▪︎ برای کت و شلوار کرپ، که یکی از بهترین و شیکترین جنس کت و شلوار می باشد، بهترین انتخاب شال، شال لمه، کرپ مخمل، کرپ جودون و یا کرپ حریر می باشد. اگر تمایل دارید به جای شال از روسری با کت و شلوار استفاده کنید، بهترین جنس روسری، روسری های حریر، ساتن یا کرپ حریر می باشد.

▪︎ شال و روسری مناسب برای کت و شلوار فاستونی در فصل بهار و تابستان، شال و روسری های نخی می باشند. اما اگر می خواهید در فصل پاییز و زمستان از این جنس کت و شلوار استفاده کنید، بهترین نوع شال و روسری از جنس بافت یا کشمیر می باشد.
▪︎ جنس مخمل برای کت و شلوار، یک جنس مناسب برای پاییز و زمستان می باشد. برای این نوع استایل، بهترین انتخاب شال و از جنس موهر کشمیر یا مخمل می باشد.

■ نکته بعدی در انتخاب شال و روسری مناسب با کت و شلوار، توجه به مدل و طراحی کت و شلوار می باشد.

برای مثال اگر مدل کت شما دارای یقه های بزرگ و برجسته است، بهتر است شال را به دوطرف شانه خود انداخته تا استایل شما بزرگ دیده نشود. همچنین اگر مدل کت شما طرحدار میباشد از شال و روسری ساده و تک رنگ استفاده کنید.

■ نکته مهم بعدی در انتخاب شال و روسری با کت و شلوار، توجه به تناسب رنگی بین شال و روسری و کت و شلوار می باشد.

• طیف های متفاوتی از رنگ ها وجود دارد که شامل رنگ های سرد و رنگ های گرم و خنثی می باشد، رنگ های خنثی به راحتی با هر نوع رنگی ست می شوند. برای فصل بهار و تابستان بهتر است از رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش و در فصل پاییز و زمستان رنگ های گرم مانند قرمز، قهوه ای و نارنجی انتخاب مناسب تری هستند.
• برای تناسب بین رنگ شال و روسری با کت و شلوار میتوانید از رنگ های مکمل یا مشابه استفاده کنید. برای مثال اگر کت و شلوار شما رنگ لیمویی دارد، بهترین انتخاب شال و روسری استفاده از رنگ مکمل آن یعنی آبی یا بنفش می باشد.
• اگر کت و شلوار شما به رنگ آبی می باشد میتوانید از شال و روسری با سایه های آبی و همچنین شال و روسری با رنگ ها مکمل آن یعنی نارنجی یا قرمز استفاده کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از رنگ های یکسان در استایل خود، استایل مونوکروم برای خود بسازید.

■ توجه به مکان مورد استفاده از کت و شلوار، نکته بعدی در انتخاب شال و روسری مناسب با کت و شلوار می باشد.

▪︎ اگر قصد شرکت در دورهمی های دوستانه را دارید، بهتر است از شال و روسری ساده یا شال و روسری با طرح هایی جزئی و ساده همراه با کت شلوار مناسب خود استفاده کنید.
▪︎ چنانچه می خواهید در مجالس شاد از جمله عروسی و تولد و غیره شرکت کنید، شال و روسری با رنگ و طرح های شاد، بهترین گزینه برای انتخاب است.
▪︎ اگر قصد شرکت در مکان های رسمی و اداری را دارید، بهتر است تا حد ممکن از شال و روسری های ساده و تک رنگ استفاده کنید.

با کت و شلوار مشکی چه شالی بپوشیم؟

رنگ مشکی علاوه بر خنثی بودن می تواند در کنار سایر رنگ ها، ترکیب شیک و بسیار جذابی را ایجاد کند، به همین دلیل استفاده از رنگ مشکی در پوشاک بسیار رایج می باشد. شما میتوانید با توجه به رنگ پوست خود انواع شال ها را اعم از ساده، طرحدار، لمه دوزی و منجوق دوزی شده، و شال های رنگارنگ را انتخاب کنید.

استفاده از شال با رنگ هایی از جمله سفید، قرمز، خاکستری، طوسی، نقره ای و زرد، ترکیب و استایل های جذابی را برای شما ایجاد میکند. همچنین اگر در فصل پاییز و زمستان هستید می توانید از شال های موهر یا بافت یا پشمی با رنگ های گرم همراه استایل خود استفاده کنید و اگر در بهار و تابستان هستید از شال های نخی با رنگ هایی با طیف روشن و سرد میتوانید استایلی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

خرید شال و روسری زنانه

خرید شال زنانه و خرید روسری زنانه یکی از دغدغه های اصلی خانم ها می باشد. شما همراهان گرامی می توانید برای خرید هر نوع شال و روسری زنانه خود با هر مدل به فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید. پرند اسکارف فروشگاهی حاوی انواع شال و روسری زنانه با مدل و طرح و رنگ های متنوع می باشد که شما میتوانید هم به صورت آنلاین از طریق سایت و هم به صورت حضوری با مراجعه به فروشگاه، خریدی جذاب و مناسب داشته باشید.

جمع بندی

در قدیم استفاده از کت و شلوار فقط برای مجالس و در مکان های رسمی صورت می گرفت. اما امروزه کت و شلوار زنانه برای بسیاری از مکان ها و در استایل های مختلف از جمله اسپرت، کلاسیک، مجلسی و رسمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو انتخاب شال زنانه و روسری زنانه مناسب با کت و شلوار و ست کردن کت و شلوار با شال و روسری اهمیت بسزایی دارد. برای این منظور باید به مواردی از جمله مکان مورد استفاده از کت و شلوار، نوع و مدل کت و شلوار، رنگ و طرح آن دقت کنید و با توجه به هر مورد شال و روسری مناسب خود را تهیه کرده و استایلی شیک و جذاب برای خود طراحی کنید.

 
 

 

 

ارسال دیدگاه