بهترین استایل برای پوشیدن شال و روسری ساده؟

بهترین استایل برای پوشیدن شال و روسری ساده؟

19 شهریور 1402
498 بازدید

امروزه به دلیل تنوع در سبک استایل شال و روسری، انتخاب درست آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. روسری و شال هر کدام برای موقعیت های مجزا مناسب هستند و استایل خاص خود را دارند. این پوشینه های ساده یک آینه تمام عیار از نوع تفکر شما، سلیقه و جایگاه اجتماعی شما در جامعه به نمایش خواهد گذاشت. پیدا کردن روسری یا شالی که بتواند مناسب با سلیقه و تفکر شما در مورد پوشش زنانه باشد، یک مهارت است. در این مقاله ما سعی داریم انواع استایل مناسب پوشیدن شال و روسری ساده را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

شال و روسری ساده چیست؟

به طور کلی ساده بودن را به پوشینه ای می گویند که بدون طراحی شلوغ و رنگ بندی زیاد باشد. شال هایی که به طور یک دست و یک رنگ می باشند یا دارای طراحی های ریزی هستند را شال ساده می گویند. برای مثال شال لانه زنبوری، شال های شیار دار از جمله شال ساده می باشند.
در مورد روسری ساده زنانه نیز به همین شکل است. روسری هایی که دارای طراحی های گل دار یا بافت توری دارند در دسته روسری های ساده قرار نمی گیرند. از جمله روسری هایی که می توان به عنوان روسری ساده نام برد، روسری پلیسه ای و روسری ساتن ساده و بدون طرح، روسری نخی ساده، روسری لمه دار می باشند.

انتخاب سبک استایل با شال و روسری ساده

در این قسمت ما سعی داریم به استایل مناسب با شال و روسری زنانه ساده بپردازیم. با توضیح اینکه هر استایل به همراه روسری یا شال ساده چگونه می تواند باعث جلب نظر مخاطبان شما گردد.

1- استایل کژوال

این استایل از استایل های پرطرفدار این دوره به شمار می آید. استایل کژوال به لباس های راحتی و غیر رسمی شهرت دارد. تا حدود سال 1920 شاید اغلب لباس هایی که افراد می پوشیدند لباس هایی که از آزادی کمتری برخوردار بود. اما بعد از آن سال طراحان به فکر طراحی لباس های آزاد و راحت در عین حال شیک افتادند. استایل کژوال مربوط به جنسیت خاصی نیست و همه ی افراد نیز میتوانند از آن استفاده نمایند. استایل کژوال به دسته های مختلفی تقسیم می شود که ما در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

• استفاده از استایل کژوال در مهمانی

نوع پوشش شما به نوع مهمانی که دعوت شده اید بستگی دارد. اگر مهمانی با افرادی برگزار شود که با آن ها صمیمی هستید می تواند در نوع پوشش شما تاثیر بگذارد و شما به لباس هایی فکر کنید که در آن ها از راحتی بیشتری برخوردار باشید. استفاده از انواع سرهمی ها و بیلرسوت ها، شلوار های جین، شومیزهای زنانه، تاپ یا بافت های آزاد می تواند برای شما در این مهمانی مناسب باشد. اما اگر مهمانی شما رسمی یا اداری باشد، شامل مهمانی هایی که افراد بزرگ فامیل برگزار می کنند و در عین حال که با آن ها احساس راحتی دارید اما مهمانی حالت رسمی به خود می گیرد. در این صورت شما باید از یک استایل آزاد و در عین حال شیک استفاده کنید. در اینجا یک مانتو ساده و بدون طرح و اور سایز با رنگ بندی روشن را انتخاب کنید. در کنار این استایل شما به سراغ انتخاب یک شال یا روسری ساده می روید. روسری ساده و بدون طرح می تواند باعث بیشتر دیده شدن رنگ مانتوی شما شود. سعی کنید روسری را با کفش یا کیف، شلوار یا پیراهن زیر مانتو خود ست کنید.

• استفاده از استایل کژوال در امور روزمره

برای انتخاب استایل کژوال برای انجام کارهای روزمره در داخل منزل، می توانید از یک شومیز ساده به همراه شلوار پارچه ای مناسب با رنگ و طرح شومیز خود انتخاب کنید. اگر علاقه مند به بستن موهای خود در منزل هستید، استفاده از مینی اسکارف دخترانه می تواند انتخاب مناسبی باشد.
اما اگر قصد دارید استایل کژوال را برای انجام امورات روزمره در خارج از منزل انتخاب کنید، توصیه ما به شما مانتو های جلو بسته یا تونیک ساده و نخی می باشد که اکثرا با شلوار ست هم رنگ خود پوشیده می شوند. در صورت تمایل نیز می توانید از شلوار های پاکتی یا بگ استفاده کنید. برای انتخاب کفش نیز صندل گزینه مناسبی می تواند برای این استایل کژوال تابستانی باشد. اما گزینه مهمتر انتخاب روسری است. همانطور که گفتیم این استایل بسیار ساده است و از شلوغی پرهیز می کند به همین دلیل هم پوشیدن شال یا روسری ساده می تواند استایل شما را تکمیل کند.

• رنگ روسری و شال در استایل کژوال

برای انتخاب رنگ شال و روسری ساده، در ابتدا باید به رنگ پوست خود دقت نمایید. بعد به رنگ استایلی که انتخاب کرده اید، که این شال یا روسری زنانه برای این استایل مناسب است یا خیر. اما رنگ هایی که طراحان در استایل کژوال استفاده می کنند شامل رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای، آبی آسمانی، سفید و یا سبز می باشند.

2- استایل مینیمال

استایل مینیمال در معنای کلمه به مفهوم سادگی می باشد. استایل مینیمال از رنگ بندی کمتری برخوردار بوده و شما باید از لباس هایی استفاده کنید که طراحی های شلوغی نداشته باشند. استایل مینیمال با پوشیدن یک شلوار بدون طرح، به همراه یک مانتو جلو باز ساده بلند که پارچه آن بدون طراحی است، می تواند ظاهر خوبی ایجاد کند. برای انتخاب کفش نیز از یک کتونی یا کفش پاشنه دار تک رنگ که به رنگ استایل شما نزدیک باشد، بپوشید. در ادامه نیز برای انتخاب روسری یا شال، بهتر است از یک شال تک رنگ لانه زنبوری استفاده کنید.

• رنگ روسری و شال در استایل مینیمال

ترکیب رنگ های مورد استفاده در استایل مینیمال، رنگ های ملایم می باشند. رنگ های پاستیلی مثل سبز روشن، آبی ملایم، صورتی کم رنگ، سفید و مشکی مات، خاکستری روشن، از جمله سبک رنگ های استفاده شده در استایل مینیمال می باشند. شاید استفاده از رنگ های خنثی در ابتدا بنظر اذیت کننده بیایند اما روحیات شما با لباس هایی که می پوشید مشخص می شود.

3- استایل ماکسیمال

سبک استایل ماکسیمال دقیقا مخالف استایل مینیمال است. در استایل مینیمال شما از رنگ بندی و تنوع طراحی بالایی می توانید استفاده کنید. در این سبک استایل به راحتی می توان از روسری های ساده لمه دار با رنگ بندی شلوغ انتخاب کرد. در این سبک استایل از بیلرسوت ها و پیراهن های بلند زنانه با رنگ بندی های تیره زیاد استفاده می شود. استایل ماکسیمال سن شما را کمتر نشان می دهد و می تواند باعث سرزندگی شما و مخاطبانتان شود.

• رنگ روسری و شال در استایل ماکسسیمال

صورتی پررنگ، انواع قرمز، تم رنگ های بنفش، سبز تیره و زرد که از جمله رنگ های مورد استفاده در استایل ماکسیمال می باشد. معمولا در استایل کزوال در ایران سعی می شود تا پارچه هایی با طراحی های آمیخته شده از رنگ و هنر ایرانی استفاده شود که اغلب برای تولید و طراحی مانتو و تونیک و کت های سنتی کوچک استفاده می شوند. به همین دلیل برای انتخاب رنگ و مدل روسری و شال بهتر است از رنگ های زمنیه مانتو خود استفاده کرده و با آن ست کنید. روش دیگر این که روسری یا شال ساده خود را به همراه شلوار و کیف، یا کفش خود ست کنید. پیشنهاد ما این است که برای دیده شدن طراحی های روی مانتو از شال یا روسری مینی اسکارف استفاده کنید تا طراحی های روی مانتو شما کاملا دیده شوند. برای خرید شال زنانه می توانید به وب سایت فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید.

4- استایل کاری

استایل کاری یا اداری، انتخابی بسیار شیک برای پوشیدن در محیط کاری و مراسم های رسمی می باشد. برای کامل کردن استایل اداری می توانید از روسری های ساده استفاده کنید. روسری می تواند انتخاب کاملا مناسبی برای ست کردن با لباس های ساده اداری باشد. در استایل اداری از جواهرات یا ست های گران قیمت اکسسوری استفاده نمی شود و ترجیحا از کت و شلوار ساده و روسری بدون طرح و نقش، به همراه کفش کتونی یا اداری با کمی پاشنه استفاده می گردد. برای انتخاب کیف در کنار این استایل شما باید از کیف های چرم که با رنگ کفش یا استایلتان هم خوانی داشته باشد انتخاب نمایید.

• رنگ روسری و شال ساده در استایل کاری

رنگ به کار رفته در این استایل اغلب رنگ های تیره می باشند. رنگ هایی مانند قهوه ای سوخته، سرمه ای، آبی نفتی، مشکی از جمله رنگ های پراستفاده در استایل اداری هستند. البته بستگی به محل کار شما دارد. در برخی از موارد رنگ هایی مانند کرمی و آبی روشن نیز مشاهده شده است. سعی کنید تا آنجایی که می شود برای انتخاب رنگ روسری استایل اداری خود از رنگ هایی مانند مشکی یا آبی تیره استفاده کنید. برای خرید روسری دخترانه می توانید به وب سایت فروشگاه پرند مراجعه نمایید.

5- استایل کلاسیک

استایل کلاسیک به سبک لباس پوشیدن دهه های 1950تا به امروز را استایل کلاسیک می گویند. فیلم های ساخته شده در آن دوران، بازیگران بی نقصی که از استایل کلاسیک استفاده می کنند، همگی یاد آور دوران طلایی صنعت مد و پوشاک می باشند. شاید یکی از اصیل ترین استایل های مد و فشن را استایل کلاسیک دانست. اما به غیر از طراحی این لباس که شاید با نگاهی به آن متوجه سادگی و در عین حال شیک بودن آن شد، می تواند به دلیل کیفیت بالای پارچه به کار رفته شده نیز باشد. استایل کلاسیک را بسته به نوع لباس هایی که انتخاب کرده اید می توانید از روسری یا شال تک رنگ استفاده نمایید. از ویژگی های استایل کلاسیک، چاپ های سنتی و چهار خانه، متناسب با سایز فرد و دارای جزئیات بسیار کم می توان دانست. برای برخی افراد که علاقه زیادی به روسری ساده مینی اسکارف دارند شاید در کنار استایل کلاسیک مناسب تر باشد که از دامن های پلیسه ای و کت های سنتی کوچک استفاده کنند. این سبک از پوشش، جزو ترند های محبوب امسال می باشد.

• رنگ روسری و شال ساده در استایل کلاسیک

رنگ های خنثی، نقره ای، برنزه، سرمه ای، سفید، قرمز، جیگری و سبزکله غازی از موارد پر استفاده در استایل کلاسیک می باشند. برای انتخاب لباس برای این استایل می توانید از کت های متناسب با سایز بدنتان که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشند استفاده کنید. برای انتخاب رنگ روسری نیز، اگر مایل هستید تا رنگ روسری شما بیشتر به چشم بیاید بهتر است از رنگ مخالف با رنگ مانتو خود ست کنید. برای مثال رنگ مشکی برای روسری و در کنار آن انتخاب مانتو به رنگ مشکی و زیر مانتو و شلوار سفید، کیف و کفش مشکی انتخاب خوبی می تواند باشد. برای خرید روسری زنانه می توانید به سایت فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید.

قیمت شال و روسری ساده

شال و روسری به دلیل تنوع بالایی که در کیفیت پارچه و مدل و طراحی آن دارد می تواند در قیمت های مختلفی ارائه شود. اما برای تهیه شال ساده و روسری ساده شما نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیستید. این روسری ها اغلب به صورت تک رنگ هستند و به راحتی با رنگ استایل مناسب شما ست می شوند. اما برای اطلاع دقیق تر از قیمت و خرید شال و روسری ساده زنانه می توانید به وب سایت فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید ما به مدل های مختلفی از استایل شال و روسری اشاره کردیم. بسیاری از بانوان امروزه به دلیل مشغله های کاری و رفت و امد در محیط های اداری تمایل بیشتری برای خرید شال و روسری زنانه ساده دارند. دلیل آن هم رسمی بودن این نوع شال و روسری ها است. هر چه طرح و سادگی بیشتری در پوشینه مشاهده شود، زمان کمتری نیز برای ایجاد یک استایل مناسب صرف خواهد شد. شما میتوانید برای مشاهده انواع شال و روسری به فروشگاه پرند اسکارف مراجعه کرده و در صورت  تمایل به سفارش محصول در کمترین زمان ممکن می توانید نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه