انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت به صورت تصویری

انتخاب شال و روسری بر اساس فرم صورت به صورت تصویری

10 مهر 1402
1108 بازدید

شال و روسری زنانه یکی از پوشاک مهم برای زنان می باشد. خرید شال و روسری زنانه برای بانوان بسیار مهم است. یکی از مواردی که هنگام خرید شال و روسری زنانه باید مورد توجه قرار گیرد، فرم صورت فرد است. اگر به چهره افراد دقت کنیم متوجه می شویم که فرم صورت افراد متفاوت است. برخی صورت گرد تر و برخی صورت لاغر و کشیده تر دارند. دانستن نوع و شکل صورت و فرم آن می تواند به ما در انتخاب شال و روسری، مدل مو، میکاپ و... کمک کند. در صورتی که استایل و آرایش صورت و مدل مو و شال و روسری را براساس فرم صورت انتخاب کنیم، ظاهری بی نقص و زیباتر خواهیم داشت. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا با شناخت فرم صورت خود در هنگام خرید شال و روسری زنانه انتخاب مناسب تری داشته باشید تا بتوانید استایل زیبا و جذاب تری برای خود خلق کنید. فروشگاه پرند، شال زنانه و روسری زنانه با تنوع های بسیار زیادی دارند که شما می توانید شال و روسری متناسب با فرم صورت خود را به راحتی خریداری کنید.

چگونه فرم صورتمان را تشخیص دهیم؟

هر فرم صورت، زیبایی مخصوص به خود را دارد و هیچ فرمی از دیگری زیباتر نیست. نوع فرم صورت به طور کلی به 7 دسته تقسیم می شود، که شامل صورت های گرد، مربعی، مستطیلی(کشیده)، بیضی، الماسی یا لوزی، قلبی و مثلثی است. هر یک از این حالات دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث تمایز آن ها نسبت به سایر انواع شده است. برای تشخیص فرم صورت ابتدا موهای خود را ببندید و در جایی با نور مناسب قرار بگیرید. سپس پهنای پیشانی، طول صورت، خط فک و استخوان های گونه خود را با متر یا خط کش اندازه گیری کنید. نحوه اندازه گیری به شرح زیر است:

• عرض و پهنای پیشانی

برای تعیین این اندازه با یک متر یا خط کش از خط موی سمت راست تا خط موی سمت چپ را اندازه بگیرید.

• طول صورت

برای یافتن اندازه طول صورت به اندازه پایین ترین قسمت چانه تا بالاترین قسمت سر در محل رویش مو نیاز دارید.

• اندازه گونه ها

این اندازه شامل پهن ترین قسمت گونه است که از انتهای گوش شروع می شود. برای اندازه گیری این قسمت مماس با آیینه قرار گرفته و با خط کش پهن ترین قسمت گونه که از انتهای گوش شروع می شود را اندازه بگیرید.

• خط فک

برای اندازه گیری خط فک، ابتدا خط کش را مماس با خط لب تا جایی که مفصل فک ها قرار دارد گذاشته و اندازه گیری کنید.

اگر پیشانی شما پهن باشد احتمالا فرم صورت شما مستطیل یا گرد یا قلبی است. اگر گونه های شما استخوانی یا پهن تر از قسمت های دیگر صورتتان باشد و به سمت چانه نیز باریک شود، شما احتمالا صورتی با فرم و شکل الماسی یا لوزی دارید. اگر فک شما پهن تر از قسمت های دیگر باشد شما دارای فرم صورت مستطیل شکل هستید. در صورت هایی به شکل مربع، دایره یا بیضی، پیشانی و فک و گونه ها باهم متوازن و متعادل هستند.
روش دیگری که می توانید با آن فرم صورت خود را تشخیص دهید، شناخت و اندازه گیری طول چهره است. به این صورت که یک خط فرضی را از زیر چشم خود به طور افقی تصور کنید. از بالای سر به طور عمودی نیز خطی تا وسط بینی و چانه بکشید، چنانچه نسبت خط عمودی به افقی یک به یک یا برابر بود، چهره شما یکی از سه حالت مربع، گرد یا قلبی می باشد. اما اگر نسبت خط عمودی به افقی فرضی یک ونیم برابر یا بیشتر باشد، فرم چهره تان احتمالا بیضی است که اغلب مردم دارای چنین فرمی در صورتشان هستند. چنانچه خط عمودی خیالی یک و نیم برابر بیشتر از خط افقی باشد، فرم چهره تان مستطیلی یا کشیده است.
اگر از هیچ یک از روش های گفته شده نتیجه نگرفتید می توانید با یک متر و قلم و کاغذ جلوی آیینه ایستاده و عرض بزرگترین قسمت پیشانی، چانه و طول صورت را اندازه گیری کنید. اگر عرض صورت شما از طول آن بیشتر باشد، صورت شما احتمال قوی گرد یا مربع است. البته اگر خطوط گرد باشد صورت شما فرم گرد و اگر خطوط زاویه دار باشد فرم صورت مربعی شکل است. در مورد صورت های قلبی و بیضی نیز چنانچه طول صورت از عرض آن بیشتر باشد، و خطوط چانه گرد منحنی صورتتان بیضی شکل و اگر خطوط چانه تان زاویه دار باشد صورت شما قلبی شکل است.

انواع فرم صورت

1- فرم صورت گرد

صورت های گرد دارای اندازه عرض و طول یکسانی هستند. به عبارتی استخوان های گونه پهن ترین قسمت صورت بوده و اندازه استخوان گونه و طول صورت برابر است. صورت های گرد زاویه فک، نرم تری نیز دارند. افرادی که صورت های گردی دارند، بهتر است به دنبال استایل های مینیمال و کلاسیک باشند.

2- فرم صورت بیضی

در فرم صورت های بیضی، پهن ترین قسمت صورت پیشانی بوده و طول صورت بیشتر از پهنای استخوان گونه است. این افراد دارای پیشانی های بلند با چانه های گرد و زاویه فک ملایم می باشند. صورت های بیضی جزو رایج ترین فرم های صورت است که معمولا به راحتی آرایش و استایل می شود.

3- فرم صورت الماسی یا لوزی

در این صورت ها گونه های بلند و قوی وجود دارد که فاصله آن ها با یکدیگر از طول پیشانی هم بیشتر است. به طوری که بزرگترین اندازه در میان اجزای صورت، طول صورت خواهد بود. چانه نوک تیز و کوچک و پیشانی باریک تر نیز از ویژگی های صورت لوزی می باشد. البته برای اینکه این صورت را با فرم و حالت صورت مستطیلی اشتباه نگیرید، باید به اندازه های دیگر به غیر از طول صورت هم توجه داشته باشید. صورت های الماسی یکی از جذاب ترین انواع فرم صورت برای زنان است.

4- فرم صورت مستطیلی

برای تشخیص فرم صورت مستطیل شکل، اندازه طول و عرض صورت اهمیت زیادی دارد. صورت های مستطیلی دارای بزرگترین طول هستند. بعلاوه اندازه پیشانی، استخوان گونه و خط فک تقریبا یکسان است. افرادی که صورت های مستطیل شکلی دارند باید در انتخاب اکسسوری ها و مدل آرایش و میکاپ صورت و همچنین شال زنانه و روسری زنانه بیشتر دقت کنند.

5- فرم صورت مربع

در صورت های مربع شکل، تقریبا تمامی اندازه ها از قبیل اندازه عرض و طول صورت، پیشانی، خط فک و استخوان ها برابر می باشند. این افراد همچنین فک زاویه دار و پیشانی های پهن تری دارند و گونه ها موازی خط مو و فک است. این نوع زیبای فرم صورت به راحتی با انواع مدل مو، آرایش، اکسسوری و استایل و شال و روسری زنانه هماهنگ می شود.

6- فرم صورت قلبی

صورت های قلبی، چانه کمی نوک تیز و پیشانی پهنی دارند. یعنی اندازه پیشانی بزرگتر از استخوان گونه و فک است. زاویه دار بودن استخوان های فک در این افراد نیز باعث می شود صورتشان شبیه قلب به نظر برسد. این حالت که به فرم مثلثی نیز شباهت دارد، برای خانم ها بسیار جذاب است.

7- فرم صورت مثلثی

در این نوع از صورت ها، خط فک بزرگ تر از استخوان گونه بوده که بزرگتر از پیشانی است. این فرم صورت شبیه حالت صورت قلبی می باشد. صورت های مثلثی هم باید در انتخاب استایل و اکسسوری خود و همچنین خرید شال و روسری زنانه به جزئیات دقت داشته باشند. پس از شناخت فرم صورت خود می توانید به سادگی شال و روسری زنانه متناسب با فرم صورت خود را خریداری کنید.

انتخاب شال و روسری زنانه متناسب با فرم صورت

◘ شال و روسری برای صورت گرد

افراد دارای صورت گرد معمولاً پیشانی کوتاه و عریضی دارند. این افراد بهتر است از دستمال سر و یا هدبند در زیر شال و روسری خود استفاده نکنند و همچنین نباید شال و روسری خود را به صورتی ببندند که ارتفاع پیشانی کم شود. نحوه پوشیدن روسری و شال در افراد دارای صورت گرد باید به گونه‌ای باشد که عرض پیشانی کمتر و بلندتر نشان داده شود. افراد با صورت گرد بهتر است برای شکل دادن به برجستگی صورت خود از شال و روسری‌هایی که دارای پارچه‌های حالت‌دار و محکم باشند، استفاده کنند. به عنوان مثال روسری‌های نخی قواره بزرگ و طرح‌دار برای صورت این افراد مناسب است. همچنین بهتر است این افراد شال و روسری خود را به صورت مستطیلی و به رنگ تیره تر استفاده کنند. افراد دارای صورت‌های گرد به هیچ عنوان نباید کناره‌های شال و روسری خود را تا بزنند.

◘ شال و روسری برای صورت کشیده یا مستطیلی

شال و روسری زنانه مناسب با صورت این افراد معمولاً شال‌هایی با طرح‌های چهارگوش و پارچه‌های لخت و نرم هستند. همچنین استفاده از اکسسوری‌های تیره و انواع هدبند زیر روسری و شال این افراد نیز باعث می‌شود تا صورت آن‌ها کوتاه‌تر نشان داده شود. شال‌های تک رنگ اسپرت و شال‌های دارای عرض زیاد برای این افراد مناسب است.

◘ شال و روسری برای صورت بیضی

 صورت ‌های بیضی ‌شکل دست بازی در انتخاب انواع شال و روسری زنانه دارند. تقریباً انتخاب شال زنانه و روسری زنانه براساس فرم صورت بیضی ‌شکل ساده است. هر نوع شال و روسری در قواره ‌های گوناگون را می‌ توان بر چهره ‌های بیضی ‌شکل هماهنگ نمود. اما نباید شال و روسری، به دور صورت‌ های بیضی ‌شکل محکم بسته شوند. مدل بستن شال و روسری باید به شکلی باشد که باعث تداوم فرم بیضی صورت نباشد. محکم بستن شال و روسری ظاهر صورت را کشیده‌ تر می‌کند. در حالیکه با نحوه بستن آزادانه خصوصا رها شدن شال بر روی شانه ها فرم مناسب ‌تری از ظاهر صورت ‌های بیضی ‌شکل تداعی می ‌شود.

◘ شال و روسری برای صورت قلبی

برای این فرم صورت انتخاب روسری زنانه مناسب تر از شال زنانه است و بهتر است این افراد بیشتر از روسری استفاده کنند. روسری مناسب شکل صورت قلبی بهتر است از جنس پارچه ‌هایی لطیف مانند ابریشم و ساتن باشد. در عین ‌حال یکدست شدن چهره از نکات برجسته در نمایان کردن این تیپ چهره است. بنابراین باید فضای خالی زیر چانه را با مدل بستن شال و روسری پر کنید. در نتیجه بهتر است محل گره زدن شال و روسری همیشه در جلو باشد.

جمع بندی

انتخاب شال زنانه و روسری زنانه مناسب با فرم صورت باعث نمایش زیبایی های چهره می شود. این انتخاب یک ماجرای هنرمندانه است که خانم های کار بلد به درستی از این هنر استفاده می کنند. شما می توانید با شناخت درست و صحیح فرم صورت خود انتخاب مناسبی در خرید شال و روسری زنانه داشته باشید. همچنین می توانید برای یک خرید مناسب و زیبا به فروشگاه اینترنتی پرند مراجعه نمایید. فروشگاه پرند یکی از شال و روسری فروشی های گرگان است که هم به صورت حضوری و هم آنلاین می توانید خرید کنید.

ارسال دیدگاه