ویژگی های یک روسری زنانه شیک مجلسی

ویژگی های یک روسری زنانه شیک مجلسی

25 مرداد 1402
428 بازدید

یکی از آیتم های اصلی در پوشش خانم های ایرانی داشتن شال و روسری است. که به دلیل عرف و فرهنگ جامعه باید در بسیاری از موقعیت ها مخصوصا در جمع های عمومی از شال و روسری بهره ببرند. از طرفی به دلیل اینکه شال و روسری کنار پوست و صورت شماست، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. رنگ و طرح اولین ویژگی های هر لباس هستند این قاعده و ویژگی از روسری و شال ها مستثنی نیست. از این رو تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و استایل شما دارد. مخصوصا استفاده از روسری های مجلسی برای مراسمات که طرح و نقش ها سبک های متفاوتی دارند و کاملا می تواند استایل شما را تغییر دهد سبب می شود تا استایل شما را رسمی و شیک تر نشان دهد برای خرید روسری زنانه مجلسی جذاب و خاص می توانید به مجموعه پرند اسکارف مراجعه کرده و یا به صورت اینترنتی از طریق سایت سفارش خود را ثبت کنید. فروشگاه پرند یک مجموعه معتبر و قابل اطمینان و منصف در عرضه و فروش انواع شال و روسری هاست. در ادامه مقاله می خواهیم درباره این که یک شال مجلسی چه ویژگی هایی دارد؟ و چگونه یک شال و یا روسری مجلسی زنانه شیک را انتخاب کنیم؟ صحبت کنیم.

روسری مجلسی زنانه

برای اغلب خانم ها ممکن است انتخاب یک روسری زنانه مجلسی شیک کار سختی باشد این که چه مدل و طرحی را انتخاب کنند و یا حتی انتخاب روسری زنانه مجلسی به عنوان هدیه هم می تواند کمی چالش برانگیز باشد. خرید روسری زنانه مجلسی کار پیچیده ای نیست. تنها باید در این مورد نهایت دقت و هماهنگی ها را داشته باشید. اغلب شال و روسری زنانه مجلسی دارای طرح های جذاب و خاصی هستند که به راحتی می توانید کنار استایل مجلسی خود از آن ها بهره ببرید. از طرفی شال و روسری های مجلسی زنانه قواره های متفاوتی دارند که می توانید از آن ها برای استایل های متفاوتی استفاده کنید. در ادامه می خواهیم با ویژگی های مهم در رابطه با خرید روسری زنانه مجلسی شیک آشنا شویم:

ویژگی روسری زنانه مجلسی شیک

معمولا وقتی صحبت از شال و روسری مجلسی زنانه می شود تصور اغلب افراد به سمت شال و روسری هایی از جنس ابریشم، حریر و یا ساتن می رود. اما لازم به ذکر است تنها توجه به جنس پارچه مهارت و لازمه انتخاب شال و روسری مجلسی نیست. این روسری های خاص، جنبه طراحی و کیفیت و کاربرد های دیگری نیز دارند که باید مورد توجه جدی شما قرار بگیرد.

• جنس پارچه روسری اصلی ترین معیار شما می باشد.

اصلی ترین قدم برای خرید شال مجلسی جنس آن ها می باشد بنابراین توجه به جنس آن ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین که جنس پارچه معرف تمام عیار از قابلیت های مجلسی بودن یک روسری می باشد البته معیارهای دیگری هم دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. به طور اصولی یک روسری مجلسی باید ظاهری شیک و لاکچری داشته باشد و این ویژگی تنها با استفاده از پارچه های خاص امکان پذیر است. معمولا برای انتخاب یک روسری مجلسی ابتدا سراغ پارچه های ابریشم می روند و از این جنس پارچه برای روسری مجلسی خود انتخاب می کنند. چرا که پارچه های ابریشمی ظاهری درخشان تر و بافتی نرم و لطیف دارند همچنین الگوی طراحی آن لخت، راحت و همچنین سبک است. در واقع پارچه هایی هستند که کاملا برای تهیه یک روسری مجلسی زنانه مناسب اند. هنگامی که برای خرید شال مجلسی اقدام کنیم با این جنس روسری ها مواجه هستیم. اما نکته ی مهم این است که ما باید در انتخاب یک روسری ابریشمی اصیل مهارت داشته باشیم زیرا توجه به اصالت و جنس پارچه ابریشم اهمیت بالایی دارد. اصالت پارچه در واقع به مقدار ابریشم طبیعی به کار رفته شده در بافت پارچه را می گویند. طبیعی است که هرچه مقدار ابریشم طبیعی بیشتری در بافت پارچه به کار رفته باشد روسری مجلسی تر است و اصالت کار بیشتری دارد. از این رو هزینه بالاتری را باید برای خرید روسری ابریشمی کنار بگذاریم. اما قطعا یک پارچه ابریشمی اصیل، ارزش چنین هزینه هایی را دارد. البته برای طراحی روسری مجلسی از جنس های دیگر پارچه بهره می برند مانند پارچه های ساتن و یا حریر. پارچه های حریر نرمی و لطافت خاص خود را دارند. و از ویژگی های پارچه های ساتن لخت و درخشان بودن آن هاست.

• سبک بودن روسری مجلسی را جدی بگیرید.

هنگام انتخاب روسری مجلسی زنانه حتما حواستان باشد که تنها محو طراحی زیبا و نقش و نگار های هیجانی نباشید. ممکن است در این جور مواقع چنان شیفته رنگ و طرح روسری شوید که نکات مهم و اصلی مثل سبک بودن شال را فراموش کنید. از ویژگی های روسری مجلسی این است که سبب اذیت شدن شما در مجالس رسمی و خودمانی نشود بنابراین باید سبک و مدلی را انتخاب کنید که کم وزن و سبک است. یکی از چالش ها و دغدغه هایی که خانم ها دارند نحوه روسری سر کردن برای مجالس است. طبیعی است که خانم ها برای رفتن به یک مجلس موهای خود را آرایش می کنند. روسری مجلسی زنانه تنها یک پوشش موقتی است تا شخص به مجلس برسد. از این رو اگر روسری مجلسی شما سنگین باشد سبب خراب شدن فرم آرایش مو بانوان می شود که در آن لحظه موقعیت و شرایط درست کردن موها نیست. بنابراین اگر می خواهید چنین اتفاق ناخوشایندی برای شما نیفتد، در انتخاب روسری زنانه مجلسی دقت کنید و یک مدل سبک وزن را مد نظر قرار دهید.

• نخ کش شدن، خط قرمزی ترسناک است

یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای روسری مجلسی زنانه بیفتد نخ کش شدن آن در وسط مهمانی رسمی یا خودمانی است. زیرا نخ کش شدن روسری مجلسی زنانه از مواردی است که کاملا به چشم می آید و می تواند استایل شیک و خاص خانم ها را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد و مشکلی که در ادامه پیش می آید این است که دیگر نمی توانید از روسری مجلسی نخ کش شده برای بار دیگر استفاده کنید. به همین جهت است که نخ کش شدن در دنیای روسری های مجلسی جزو خط قرمز ها به حساب می آید. بنابراین همیشه در هنگام خرید روسری مجلسی با حساسیت زیاد کیفیت پارچه ها را ارزیابی کنید و علاوه بر مرغوبیت پارچه ها به بافت روسری و تراکم آن ها دقت کنید تا هرگز نخ کش نشود.

• نرمی و لطافت یک اصل همیشگی

از ویژگی های مهم دیگر روسری مجلسی زنانه نرمی و لطافت آن هاست. این مورد یکی از ویژگی های اصیل در ارزیابی کیفی انواع روسری های مجلسی به حساب می آید. برای اینکه نرمی و لطافت روسری مجلسی را بررسی کنید باید آن ها را لمس کرده تا متوجه شوید کدام روسری ها بافت نرم و لطیفی دارند. بافت نرم در روسری ها سبب زیبایی بیشتر می شود به همین دلیل می توان گفت که داشتن بافت نرم و لطیف از ویژگی های زیبایی و جذابیت در طراحی روسری ها به حساب می آید. همچنین در عین حال روسری های نرم و لطیف لطافت و ظرافت زنانه را تداعی می کنند از این رو قاعدتا باید از یک روسری مجلسی لطیف هم بهره ببرند. از جمله روسری های حریر مجلسی لطیف ترین نوع روسری ها هستند. بنابراین اگر به دنبال روسری با لطافتی در حد اعلا می گردید بهترین انتخاب و پیشنهاد روسری های حریر هستند. همچنین می توانید به سمت روسری های ابریشمی و یا ساتن بروید و از آن ها انتخاب کنید.

• روسری مجلسی با قواره مناسب انتخاب کنید.

از نکات کلیدی دیگری که باید در انتخاب روسری مجلسی زنانه دقت کنید قواره روسری های مجلسی است. در واقع قواره معیاریست برای بیان اندازه روسری ها. از این رو انواع روسری های مجلسی در مدل قواره های بزرگ و کوچک تهیه و تولید می شوند تا همه خانم ها بتوانند روسری با قواره مناسب استایل خود را انتخاب کنند. یکی از نکاتی که باید هنگام خرید روسری در نظر بگیرید این است که قواره روسری مجلسی خود را طوری انتخاب کنید که اندکی فراتر از سایز صورت شما باشد. زیرا روسری مجلسی تنها برای این است موی آرایش شده بانوان را تا رسیدن به مقصد بپوشاند. از این رو باید قواره آن طوری باشد که آرایش و نظم موهای شما را بهم نزند. از طرفی باید روسری مجلسی با قواره ای تهیه کنید که خیلی بزرگ نباشد زیرا سبب دست و پا گیری شما می شود. چرا که یک روسری خیلی بلند با پهنای زیاد در وسط مجلس آزار دهنده و چالش برانگیز است.

• ست شدن و هماهنگی روسری با لباس مجلسی را فراموش نکنید

زمانی که برای بیرون رفتن مخصوصا رفتن به مجلسی آماده می شویم از دغدغه های ما، ست کردن لباس ها و هماهنگ بودن آن هاست. به همین جهت به جرات می توان گفت روسری مجلسی مکمل استایل شیک بانوان است. زیرا خانم ها زمانی که به مراسم و مجلسی دعوت شده اند انواع لباس های زیبا و مجلسی خود را انتخاب کرده و به تن می کنند. طبیعتا تا زمانی که مجلس زنانه باشد نیازی به روسری نخواهند داشت. اما در طول مسیر و تا زمانی که مجلس کاملا خانمانه نشده باشد می توان از یک روسری زنانه مجلسی که با لباس آن ها هماهنگ و ست است بهره برد. البته ست بودن به معنای هم رنگ و شبیه بودن نیست و در واقع به طور اصولی ست شدن یک نوع همراهی و تکمیل کننده استایل است. هماهنگی یعنی بازی درست با رنگ ها، زیرا یک روسری شبیه و یا هم رنگ لباس مجلسی هیچ ویژگی زیبایی ندارد.

• روسری را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد

این مورد یکی از نکات مهمی است که در کنار بقیه ویژگی ها باید موقع انتخاب و خرید روسری زنانه مجلسی به آن توجه کرد. رنگ پوست صورت یک معیار جدی است که در انتخاب نقش و نگار تا رنگ زمینه روسری مجلسی شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت. در واقع رنگ روسری مجلسی شما باید به گونه ای باشد که نقطه قوت رنگ پوست بانوان را تقویت کند توجه به این نکته سبب می شود تا روسری مجلسی رو چهره شان بنشیند و این افراد زیباتر نشان داده شوند.

• چروک نشدن و اتو پذیری راحت روسری ها

یکی دیگر از ویژگی هایی که روسری های مختلف دارند خاصیت چروک پذیری است. زیرا جنس های مختلف روسری ها با سایرجنس ها دارای مقاومت های متفاوتی نسبت به چروک شدن هستند که این تفاوت ها به جنس روسری ها بستگی دارد. معمولا جنس های نخی چروک پذیری بالاتری نسبت به سایر پارچه ها دارد از طرفی باید در اتو کردن آن ها دقت شود. همچنین برای اتو کردن شال و روسری هایی که جنس حساسی دارند مثل ساتن و موهر و ابریشم باید از کمترین دمای اتو استفاده شود. هیچ وقت اتو را مستقیم روی شال و روسری خود قرار ندهید. از طرفی توصیه می شود که برای اتو کردن شال و روسری های خود از محافظ های اوتو که در بازار است استفاده کنید و یا یک پارچه با رنگ ترجیحا سفید را روی شال و یا روسری خود قبل اتو پهن کنید. درجه اتو را متناسب با جنس پارچه تنظیم کنید معمولا روی لیبل شال و روسری ها این نکات مهم ذکر شده است.

خرید روسری زنانه مجلسی شیک

پیدا کردن و انتخاب شال و یا روسری مجلسی یکی از چالش ها و دغدغه های اساسی برای خانم ها به حساب می آید. مخصوصا در مرحله انتخاب طرح و رنگ و مدل، تا با شما و استایلتان هماهنگ باشد. در خرید حضوری می توانید با پرو کردن شال و روسری زنانه با کیفیت و هماهنگی رنگ و طرح شال با پوست صورتتان کنار بیایید. اما ممکن است گاهی روسری با طرح و مدل مدنظرتان را در یک فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. از طرفی شرایط خرید حضوری ندارید. در این صورت اول باید از اعتبار سایت و مجموعه مطمئن شوید. بعد از اینکه از سایت مطمئن شدید روسری های مورد نظر خود را انتخاب کنید در این لحظه برای اینکه ویژگی های آن ها را بررسی کنید باید قسمت اطلاعات محصول را بخوانید. اطلاعاتی از جمله جنس پارچه، سایزبندی قواره، قیمت، کیفیت و ... حتی اگر سوال داشتید می توانید از ادمین پیج سوال کنید.
نکته مهم در هنگام خرید اینترنتی این است که خیلی به رنگ بندی درون سایت و پیج اکتفا نکنید زیرا به دلیل نور پردازی و کیفیت دوربین ها تا 20 درصد رنگ بندی محصولات با رنگ بندی طبیعی متفاوت است. در خرید اینترنتی روسری مجلسی حتما جنس آن را در نظر بگیرید اگر در توضیحات محصولات درج نشده بود از ادمین آن سوال کنید زیرا از مهمترین فاکتور های یک روسری مجلسی مناسب با کیفیت لیز نخوردن آن روی سر، عدم نیاز به مرتب کردن دائم و همچنین احساس راحتی با آن است. از طرفی قیمت روسری زنانه مجلسی شیک چه در خرید حضوری و چه در خرید اینترنتی نباید متفاوت باشد همچنین که رنج قیمت بندی آن ها متناسب با کیفیت و جنس پارچه تعیین می شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره ویژگی های شال مجلسی زنانه صحبت کردیم. این که وقتی برای خرید شال مجلسی می خواهیم اقدام کنیم باید چه ویژگی هایی را مد نظر قرار دهیم تا یک خرید خوب داشته باشیم. از جمله ویژگی های مهم شال و روسری مجلسی شیک این است که جنس آن را در نظر بگیریم تا سر نباشد، اندازه و قواره روسری مجلسی زیاد کوچک و زیاد بزرگ نباشد که دست و پا گیر شود. نرمی و لطافت و همچنین سبک بودن روسری زنانه مجلسی بسیار حائز اهمیت است، تراکم بافت و تار و پود های روسری مجلسی که سبب می شود به راحتی نخ کش نشوند. خاصیت چروک پذیری پایینی داشته باشند و ... با رعایت این نکات می توانید از نتیجه خرید خود راضی باشید. همچنین می توانید به صورت اینترنتی به خرید روسری زنانه مجلسی بپردازید. مجموعه پرند اسکارف یکی از فروشگاه های موفق و معتبر و قابل اعتماد در حوزه فروش انواع شال و روسری است. که می توانید هم به صورت حضوری و هم اینترنتی با خیال راحت از آن ها خرید کنید.

ارسال دیدگاه