بهترین روش شستن شال و روسری مشکی

بهترین روش شستن شال و روسری مشکی

19 اردیبهشت 1403
72 بازدید

شستن روسری و شال مشکی نسبت به شستن سایر رنگ های شال و روسری کمی متفاوت است. تفاوت از این جهت که شال و روسری مشکی ممکن است در اثر شست و شوی نامناسب دچار رنگ پریدگی شده و اصطلاحاً بور شوند. آن وقت دیگر کارایی و زیبایی قبل را نخواهند داشت. برای جلوگیری از این اتفاق باید بدانید بهترین روش شست و شوی شال و روسری مشکی چیست؟ مواد شوینده مناسب شستن شال و روسری مشکی چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بیشتر در این خصوص باهم صحبت کنیم.
سایت پرند به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع شال و روسری فعالیت می کند و انواع شال و روسری مشکی را عرضه می نماید. برای خرید اینترنتی شال و روسری مشکی می توانید به سایت پرند مراجعه کنید.

چگونه شال و روسری مشکی را بشوییم؟

شال و روسری خاص از جمله پوشیدنی هایی هستند که ظرافت و لطافت خاصی دارند. به همین جهت در مقابل هرگونه لمس یا تماسی حساس می باشند. برای این که شال و روسری شما پس از مدت زمان طولانی بازهم ظریف و لطیف و مانند قبل باقی بماند باید اطلاعات لازم در خصوص نحوه ی شست و شو، اتو زدن و نگهداری از آن ها را بدانید. شستن روسری و شال مشکی از آن دسته مواردیست که باید بدانید با چه روشی و چطور روسری و شال مشکی خود را بشویید تا آسیب کمتری به آن ها وارد شود و در عین حال تمیز و براق شوند. این دانستنی ها به شما کمک می کنند تا روش های قدیمی که باعث خراب شدن روسری و شال مشکی مورد علاقه تان بود را کنار گذاشته و روش های جدید را امتحان کنید. با ما باشید تا بهترین روش شست و شوی شال و روسری مشکی را باهم بررسی کنیم.

بهترین روش شست و شوی شال و روسری مشکی

شستن روسری و شال مشکی به بهترین شکل ممکن باعث حفط دوام و زیبایی آن می شود. نکاتی که در ادامه خواهیم گفت راهنمای شما در هنگام شستن روسری و شال مشکی می باشد که با کمک آن ها بتوانید روسری و شال مشکی محبوب خود را سالم و درخشان نگه دارید. از جمله این نکات یا روش ها عبارتند از:

◘ شست و شوی شال و روسری مشکی با دست یا ماشین لباسشویی؟

حفظ زیبایی و درخشندگی روسری و شال مشکی در هنگام شست و شو مهم ترین نکته است. به طور معمول افراد لباس های خود را درون ماشین لباس شویی با دیگر لباس های هم رنگ و معمولاً هم جنس انداخته و منتظر می شوند تا لباس ها شسته شوند. اما نکته ای که باید در این بین به آن توجه کرد اینست که شستن روسری و شال مشکی همراه با لباس های دیگر آن هم داخل ماشین لباس شویی کاری اشتباه است.
از آن جا که شال و روسری دارای الیاف و بافتی ظریف هستند، اگر به پارچه های دیگر ساییده شوند اصطلاحاً کُرک می شوند و طبیعتاً زیبایی اولیه ی خود را از دست داده و مانند شال و روسری های کهنه به نظر می رسند. این در حالیست که ممکن است روسری و شال مشکی شما نو باشد و تازه آن را خریداری کرده باشید. همچنین زمانی که لباس ها داخل ماشین لباس شویی قرار می گیرند در اثر چرخش های طولانی و به شدت تند، در هم تنیده شده و به هم پیچ می خورند. همین موضوع می تواند باعث پارگی الیاف لباس های ظریفی مانند شال و روسری شود. پس برای شستن روسری و شال مشکی چکار کنیم؟
برای این که در هنگام شستن روسری و شال مشکی چنین اتفاق هایی رخ ندهد، بهتر است شال و روسری مشکی خود را با دست بشویید تا از ساییدگی بیش از حد جلوگیری کنید. در این جا نیز باید نکته ای را خاطرنشان کنیم و آن هم عدم چنگ زدن و فشردن روسری و شال مشکی می باشد. بهتر است شال و روسری را به صورت دورانی در آب تکان دهید تا آلودگی ها از آن ها پاک شود. در خصوص لکه های روی شال و روسری نیز در ادامه خواهیم گفت.

بهترین روش شستن شال و روسری مشکی 1

مواد شوینده مناسب شستن شال و روسری مشکی

در هنگام شستن روسری و شال زنانه مشکی به هیچ عنوان از شوینده های قوی استفاده نکنید چرا که این شوینده ها دارای آنزیم های زیادی هستند که باعث کدر کردن و رنگ پریدگی می گردند. حتی ممکن است در صورت ظرافت بسیار بالای بافت پارچه، به بافت آن نیز آسیب وارد کنند. همچنین اگر این شوینده های قوی به خوبی در آب حل نشوند می تواند باعث ایجاد لک هایی بر روی پارچه یا لباس گردند. 
اما اگر به استفاده از شوینده ها معتقد هستید بهتر است که مایع یا پودری را انتخاب کنید که دارای کمترین آنزیم و ضعیف ترین شوینده ها باشد. پیشنهاد ما به شما برای شستن روسری و شال مشکی با شوینده، استفاده از مایع شوینده مخصوص لباس های مشکی با آنزیم بسیار پایین یا انواع شامپو، به ویژه شامپوی بچه است. شامپوی بچه به دلیل ماهیت کاربردی آن، چون برای کودکان تولید شده است به بافت پارچه آسیب وارد نمی کند یا حداقل این آسیب به شدت کم و ناچیز است.
ولی می توانید به روش قدیمی ها عمل کرده و از سرکه سفید استفاده نمایید. محلول سرکه سفید و آب یکی از مفیدترین و بی ضررترین ترکیبات موجود خصوصاً برای شستن روسری و شال مشکی می باشد. از مزایای سرکه سفید همینقدر بس که باعث کدری و مات شدن رنگ شال و روسری نشده و به بافت آن آسیب نمی زند. فقط نکته ای که باید در هنگام استفاده از هرنوع شوینده یا ماده ی تمیز کننده ای حتی سرکه به آن دقت کنید اینست که حتماً حتماً ابتدا مایع یا پودر مورد نظرتان را در آب کاملاً حل کنید و سپس شال و روسری خود را داخل آن بیاندازید.

◘ آب سرد یا گرم برای شستن شال و روسری مشکی

یکی از اقداماتی که می توانید از آن برای دانستن روش صحیح شستن روسری زنانه مشکی و شال مشکی انجام دهید، مطالعه ی لیبل یا برچسب شال یا روسریست. این روزها که میل به دانستن زیاد شده و فرهنگ اطلاع رسانی نیز گسترش پیدا کرده، اغلب تولیدکنندگان برای تبلیغ کالا و برند خود هم که شده، یک برچسب یا لیبل به لباس یا شال و روسری به کمک یک تگ وصل می کنند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ی شست و شوی و نگهداری آن لباس را به مصرف کننده اطلاع دهند.
مطالب داخل این برچسب ها علاوه بر نام و نشان برند یا شرکت تولیدکننده و نوع الیاف شال و روسری شامل دمای آب و حرارت شست و شوی، نوع مایع شوینده و نحوه ی اتوزدن و نگهداری از آن را توضیح داده است. شما می توانید با مطالعه ی آن نسبت به الیاف پارچه ی شال و روسری خود اطلاعات لازم را کسب کنید. در حقیقت این لیبل ها راهنمای شما در طول مدت زمان استفاده از آن شال و روسری می باشد. اما در هنگام شستن روسری و شال مشکی اگر شال و روسی شما لیبل نداشت چه کار باید کرد؟
دلیل این که گذشتگان ما لباس های خود را طولانی مدت استفاده می کردند و شاید حتی برخی از آن ها لباس های بسیار قدیمی خود را هنوز داشته باشند، اینست که برای شست و شوی از آب سرد استفاده می نمودند. در زمان شستن روسری و شال مشکی نیز برای این که رنگ لباس کدر نشود و یا بافت آن شل و وارفته نگردد، بهتر است با آب سرد یا ولرم رو به سرد شسته شوند. با این کار میزان آسیب را به حداقل یا صفر خواهید رساند. آب سرد به ثابت ماندن و مستحکم ماندن بافت هر پارچه ای کمک می کند.

◘ از بین بردن لکه ها از روی شال و روسری مشکی

بسیاری از افراد برای از بین بردن لکه های به وجود آمده بر روی لباس، آن را یا درون ماشین لباس شویی به همراه یک مایع شوینده ی بسیار قوی می اندازند یا با کمک مقداری شوینده پیش از قرار دادن لباس داخل ماشین لباس شویی، آن قسمت که لک شده را آنقدر به هم می سابند تا لک از بین برود. این کار می تواند لکه ها را پاک کند ولی در مقابل باعث از بین رفتن بافت و الیاف اولیه ی پارچه و در نهایت رنگ پریدگی و از دست رفتن کیفیت اولیه ی لباس می شود. این مطلب در مورد شال و روسری از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که شال و روسری دارای الیاف و بافت بسیار ظریف تر و لطیف تری هستند که با یک حرکت اشتباه به سرعت خراب و یا پاره می شوند. اما برای از بین بردن لکه ها در هنگام شستن روسری و شال مشکی چه کار باید کرد؟
بهترین و کم دردسرترین کاری که می توانید برای از بین بردن لکه ها در هنگام شستن روسری و شال مشکی انجام دهید اینست که پیش از غوطه ور کردن آن ها داخل آب، به کمک سرکه سفید یا یک اسپری لکه بر ملایم به آرامی توسط یک پارچه ی لطیف و سفید، بر روی شال یا روسری خود بکشید. دقت کنید که آن را نسابید چون می تواند باعث کرک شدن شال و روسری شما شود. ابتدا مقدار لکه بر یا محلول آب و سرکه سفید را بر روی لکه اسپری کنید. سپس اجازه دهید چند ثانیه بماند آنگاه می توانید به وسیله ی یک پارچه ی لطیف روی لکه را به آرامی بکشید. در انتها پس از پاک شدن لکه، شال و روسی خود را داخل آبی که با مایع شوینده ی مناسب مخلوط شده است غوطه ور کنید.

◘ روش صحیح آب کشی و خشک کردن شال و روسری مشکی بدون چروک کردن

روش آب کشی در ماشین لباس شویی به این صورت است که با چرخش های بسیار زیاد آب اضافی لباس ها گرفته می شود. با این کار علاوه بر این که باعث چروک شدن لباس ها می شود سبب می گردد تا آن ها به یکدیگر گره بخورند و به بافت لباس ها آسیب وارد شود. بسیاری از افراد با الهام از ماشین لباس شویی، برای آب کشی لباس های خود در هنگام شست و شوی با دست، آن ها را به شدت داخل آب چنگ زده تا مایع شوینده کامل از آن خارج شود و برای آب کشی نیز لباس را کامل می چلانند. این دو کار همان آسیبی را به لباس می زند که ماشین لباسشویی با دور تند وارد می سازد. اما برای آبکشی و خشک کردن پس از شستن روسری و شال مشکی چه باید کرد؟
اولین کاری که پس از شستن روسری و شال مشکی باید انجام دهید اینست که درست زمانی که خیالتان بابت تمیزی آن ها راحت شد، آب کثیف را خالی کرده و ظرف را از آب تمیز پر کنید. با همان روش شستن یعنی چرخش دورانی شال یا روسری خود را داخل آب تمیز کاملاً از شوینده پاک کنید. می توانید برای این که خیالتان راحت شود این کار را دو تا سه بار انجام دهید. سپس شال رو روسری را از ظرف خارج کرده و داخل یک سبد گذاشته تا آب اضافی آن خارج شود و سپس بر روی یک سطح صاف پهن کرده تا کامل خشک شود. دقت کنید که شال و روسری مشکی را باید در مجاورت هوا خشک کرد نه در مقابل نور مستقیم خورشید که سبب رنگ پریدگی آن ها می شود.

بهترین روش شستن شال و روسری مشکی 2

◘ اتو کشیدن شال و روسری مشکی بدون آسیب رساندن به آن

زمانی که لباس های خود را به اتوشویی می برید اگر دقت کرده باشید، اتوی مخصوص آن ها دارای روکشی پارچه ای می باشد. این کار برای اینست که حرارت مستقیم به پارچه برخورد نکند و سبب سوختگی یا ایجاد لک بر روی آن ها نگردد. همچنین این روش مانع از برق افتادن پارچه یا خوابیدن الیاف و پرزهای آن می شود. از آن جا که شال و روسری بسیار الیاف ظریف و حساسی دارند، حتماً ابتدا لیبل آن ها را بخوانید. از نوع الیاف و میزان حرارتی که مجاز هستید با آن لباس خود را اتو کنید مطلع شوید. اگر هم شال و روسری شما لیبل نداشت پس از شستن روسری و شال مشکی و خشک شدن آن ها می توانید اتو را در پایین ترین درجه قرار داده و از یک پارچه ی سفید و تمیز هم به عنوان محافظ استفاده نمایید. دقت کنید که بهتر است شال یا روسری شما کمی مرطوب باشد. البته اگر از اتوبخار استفاده می کنید مشکل خشک بودن پارچه را با بخارهای اتو حل کنید.

جمع بندی

برای شستن روسری و شال مشکی بهتر است به روش دستی یعنی شست و شوی با دست استفاده کنید. همچنین برای این که بتوانید به روش درست و اصولی این کار را انجام دهید باید حتماً نکاتی را در خصوص مواد شوینده، درجه حرارت آب، روش از بین بردن لکه ها، آب کشی و خشک کردن و اتوکشی آن ها بدانید و سپس وارد عمل شوید.

ارسال دیدگاه