تاثیر شال و روسری بر جذاب بودن استایل

تاثیر شال و روسری بر جذاب بودن استایل

12 شهریور 1402
591 بازدید

امروزه استفاده از انواع اکسسوری‌ها در استایل‌های مختلف برای بانوان ایرانی بسیار رایج است. یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های اکسسوری در استفاده‌ی روزمره‌ی بانوان، شال و روسری است که در استایل‌ها و ترکیب‌های مختلف استفاده می‌شود. شاید با خود فکر کنید که چرا شال و روسری زنانه در فرهنگ ایرانی آن‌قدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین دلیل آن اعتقاد بانوان ایرانی به حجاب اسلامی است، البته یادتان باشد، استفاده از شال و روسری در دنیای مدرن مانند قدیم فقط برای پوشاندن موها و حجاب نیست، بلکه تاثیر آن بر شیک و جذاب‌بودن استایل غیرقابل انکار است. به بیان دیگر، شال و روسری قابلیت آن را دارد که استایل شما را چند درجه جذاب‌تر کند؛ به همین دلیل است که زنان غربی هم از شال و روسری در استایل‌های خاص خود استفاده می‌کنند. شناخت تاثیر انواع شال و روسری در استایل‌های مختلف، می‌تواند به ما در ایجاد استایل‌ها و ترکیب‌های شیک و جذاب کمک کند. امروز در این مقاله خواهید دید که برای جذاب‌تر کردن استایل خود، باید به چه مواردی در رابطه با پوشیدن شال و روسری توجه کنید.

شال یا روسری؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که برای استایل خود، بین انتخاب شال زنانه یا روسری زنانه مردد مانده‌ باشید. در این صورت اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، سبک استایل شماست. اگر استایل‌تان اسپرت است، انتخاب شال برای شما بهتر است و اگر استایل مجلسی دارید، انتخاب شایسته روسری است. البته لازم نیست خود را محدود کنید، با وجود انواع شال و روسری‌ زنانه مختلف در طرح‌ها و سایزها و رنگ‌های فراوان، دست‌تان در انتخاب باز است تا شال و روسری مناسبی برای استایل خود انتخاب کنید و در مجالس و رویدادهای مختلف بدرخشید. حالا به مواردی در رابطه با شال و روسری می‌پردازیم که در جذاب‌بودن استایل تاثیر بسزایی دارند.

طرح و نقش شال و روسری

این‌که شال و روسری شما چه طرح و نقشی داشته باشد و مهم‌تر از آن، چگونه با استایل‌تان ست شود، یک گام مهم در داشتن استایل جذاب و چشم‌نواز است. برای ست کردن شال و روسری با استایل‌تان، خوب است این موضوع را مدنظر قرار دهید که به طور کلی دو نوع طرح وجود دارد:

•  طرح‌های ساده:

این مدل شال و روسری بیش‌تر برای تکمیل استایل استفاده می‌شوند و معمولا از رنگ‌های محدودی تشکیل شده‌اند.

•  طراحی شده:

این مدل شال و روسری معمولا مرکز توجه استایل است، در رنگ‌بندی محدودیت ندارد و اصولا رنگ آن در ست‌کردن مورد توجه نیست. با انتخاب درست یک شال یا روسری طراحی شده‌ی زیبا، یک استایل بسیار ساده هم می‌تواند بسیار شیک و جذاب شود.

قدم بعدی انتخاب شال یا روسری مناسب طرح و مدل مانتویتان است. برای ایجاد هماهنگی، بهتر است شال و روسری با طرح‌های ساده را با مانتوهای طرح‌دار ست کنید و همچنین، شال و روسری‌های طرح‌دار و طراحی شده را که بیش‌تر در استایل مجلسی کاربرد دارد، با کت و مانتو مجلسی ساده ست کنید. تاثیر شال و روسری بر جذابیت را دست کم نگیرید و به دنبال شال و روسری باشید که هماهنگی بیشتری با مانتوی شما دارد.

هماهنگی مانتو با شال و روسری

اگر استایلیست حرفه‌ای باشید، به خوبی می‌دانید که پوشیدن هر شال و روسری با هر مانتو کار بسیار اشتباهی است. اهمیت این مورد، در ایجاد هماهنگی و هارمونی در استایل است. به عنوان مثال، شال و روسری طرح سنتی با مانتو طرح کلاسیک هماهنگ نیست، یا مانتو اسپرت گشاد با روسری ابریشمی کوچک ترکیب زیبایی ایجاد نمی‌کند. در عوض، یک روسری با طرح بته‌جقه با یک مانتوی سنتی یا شال ساده و یک بارانی اسپرت ترکیب‌های بهتری می‌سازند.
به طور کلی، در استایل‌های مدرن که در آن‌ها از حداقل رنگ و آیتم‌های تزئینی استفاده شده و ترکیبات ساده و شیک در آن‌ها به چشم می‌خورد، استفاده از شال و روسری ساده و شیک با طیف رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب است. یا شال و روسری مناسب برای استایل کلاسیک که از ویژگی‌های آن سادگی و ظرافت، خطوط دقیق و رنگ‌های خنثی می‌باشد، معمولا از بین طرح‌های ساده انتخاب می‌شود. درست است، تاثیر شال و روسری بر استایل بیش از آن‌که فکرش را می‌کردید حائز اهمیت است!

سایز شال و روسری

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که سایز شال و روسری چه تاثیری روی جذاب بودن یا نبودن استایل شما داشته باشد؟ با ذکر مثالی توضیح می‌دهم. فرض کنید که برای یک مجلس مهمانی انتخاب‌تان یک مانتو مجلسی با یقه‌های بزرگ و کار شده است، در این صورت چه سایز روسری برای استایل‌تان مناسب‌تر خواهد بود؟ درست است، کوچک‌ترین سایز روسری که همان مینی اسکارف است به علت کوچک بودن و در نتیجه نمایان بودن طرح و نقش یقه‌ی مانتو، انتخاب مناسبی برای این استایل خواهد بود. یا اگر بخواهید روسری مناسبی برای استایل اسپرت با مانتوی گشاد انتخاب کنید، روسری قواره بزرگ بهترین گزینه است، زیرا که هم پوشیدن آن دردسر خاصی ندارد هم به دلیل قواره‌ی بزرگ حالتی فراخ روی سر می‌گیرد که با مانتو به زیبایی ست می‌شود.

جنس شال و روسری

همانطور که می‌دانید، شال و روسری در بازار با جنس‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. بعضی جنس‌ها ایستایی خوبی دارند و ساعت‌ها بدون حرکت روی سر می‌مانند، بعضی جنس‌ها خنک‌تر هستند و مناسب فصول گرم سال و بعضی جنس‌ها حساس و لطیف هستند و به مراقبت احتیاج دارند. حال تاثیر جنس شال و روسری بر استایل چیست؟ این مورد بیش‌تر به هماهنگی با مانتو و استایل برمی‌گردد. به طور مثال، مانتوی نخی به زیبایی با روسری نخی ست می‌شود و انتخاب مناسب برای لباس ژاکارد، شال لمه است. همچنین می‌توانید ست لباس ابریشمی و روسری ساتن یا ابریشمی را امتحان کنید. به تناسب جنس شال و روسری با فصل هم توجه داشته باشید. به طور کلی جنس‌هایی که در فصول گرم سال استفاده می‌شوند شامل: جنس نخی (مناسب‌ترین انتخاب)، جنس ساتن، جنس حریر و جنس ابریشم و جنس‌هایی که در فصول سرد سال استفاده می‌شوند شامل: جنس موهر، جنس پشمی، جنس لمه و جنس ژاکارد هستند.

رنگ شال و روسری

شال و روسری نزدیک‌ترین آیتم به صورت شما هستند، پس در جذاب نشان‌دادن چهره‌تان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در برخورد با افراد، چهره‌ی شما اولین چیزی است که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، بنابراین اهمیت رنگ شال و روسری که سرتان می‌کنید در رویدادهای مهم دوچندان می‌شود. هیچ‌چیز مانند رنگ شال و روسری بر شادابی و جذابیت صورت‌تان تاثیر ندارد، پس تا حد امکان از رنگ‌هایی که صورت‌تان را بی‌روح نشان می‌دهد استفاده نکنید. البته رنگی که انتخاب می‌کنید به آرایش صورت‌تان هم بستگی دارد. مثلا شاید در حالت عادی رنگ طوسی روشن یا سفید چهره‌تان را بی‌روح کند اما با داشتن یک آرایش مناسب، شال و روسری با این رنگ به صورت شما به زیبایی می نشیند. برای شاداب نشان دادن چهره‌تان (به خصوص دختربچه‌ها)، از رنگ‌های شادی مثل سرخابی، زرد، آبی و... غافل نشوید. نکته‌ی مهم دیگر، هماهنگی رنگی شال و روسری با استایل‌تان است که از چرخه‌ی رنگی می‌توانید برای ست کردن شال و روسری با مانتو و استایل خود و ایجاد تضادهای رنگی استفاده کنید. با انتخاب رنگ مناسب شال و روسری، یک استایل جذاب با شال و روسری زنانه برای خود طراحی کنید و در مجالس و مهمانی‌ها به زیبایی ظاهر شوید.

تناسب با موقعیت و تم مهمانی

نکته‌ی مهمی که بسیاری از بانوان نسبت به آن بی‌توجه هستند، تناسب شال یا روسری با موقعیت و رویداد است. به عنوان مثال، شال و روسری‌های مجلسی برای استفاده‌ی روزمره چندان مناسب نیستند و در موقعیت‌های مهم کاری، استفاده از شال و روسری‌های سبک و نازک که روی سر لیز می‌خورند پیشنهاد نمی‌شود. همچنین به تناسب جنس شال و روسری با موقعیت یا سردی و گرمی آب‌ و هوا هم توجه داشته باشید؛ روسری‌ها و شال‌ها پاییزه که عمدتا پشمی و بافت هستند مناسب استفاده در فصول گرم سال نمی‌باشند. حالا که از تاثیر شال و روسری بر زیبایی استایل به خوبی آگاهی دارید، نکاتی که در خرید شال و روسری زنانه باید مورد توجه شما باشند شامل موارد زیر هستند:

•    اگر فرم صورت‌تان گرد و مربع است، روسری نسبت به شال گزینه‌ی بهتری برای شماست.
•    برای رعایت‌کردن تناسبات بین اکسسوری و استایل، مواردی مثل یقه‌ی مانتو، سبک و مدل مانتو، گشادی و تنگی مانتو، رنگ مانتو و... را هنگام خرید شال زنانه و خرید روسری زنانه در نظر بگیرید.
•    برای جلوگیری از خرید تعداد زیادی شال و روسری برای ست کردن با مانتوهای خود، شال و روسری‌هایی را انتخاب کنید که با تعداد زیادی از مانتوهای‌تان ست شود.
•    میزان سبکی، راحتی، سر بودن و چروک‌پذیری شال و روسری را قبل از خرید حتما بررسی کنید.

کلام آخر

استفاده‌ی مناسب از روسری و شال زنانه به عنوان اکسسوری، می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و منحصربه‌فرد بودن استایل‌تان و در نتیجه جلب توجه همگان به شما و تقویت اعتماد به نفس و افزایش مقبولیت شما داشته باشد. همچنین رنگ‌ها و طرح‌هایی که در استایل خود، به‌خصوص در شال و روسری استفاده می‌کنید، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شخصیت و احساسات درونی شما باشد. پس برای انتخاب شال و روسری مناسب استایل خود نهایت دقت و ظرافت را به‌خرج دهید و به سادگی از آن عبور نکنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید اینترنتی شال و روسری زنانه، به فروشگاه اینترنتی پرند سری بزنید و از انواع شال و روسری دیدن کنید.

ارسال دیدگاه