بررسی جامع انواع اندازه شال و قواره روسری

بررسی جامع انواع اندازه شال و قواره روسری

17 مهر 1402
1649 بازدید

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی می خواهید شال و روسری زنانه خود را به سبک های متفاوتی ببندید با چالش اندازه و سایز بندی شال و روسری روبه رو می شوید. به همین جهت نکته ای که برای این اقدام مهم است اندازه و قواره شال و روسری شماست. هر لباسی یک واحد اندازه گیری دارد که براساس آن، لباس مناسب خود را انتخاب می کنیم برای شال و روسری ها این واحد اندازه گیری قواره است. الگو طراحی و تولید شال و روسری ها بسیار ساده است در واقع از پارچه های مربع و مستطیلی شکل تولید می شوند. از این رو قواره های بزرگتر و یا کوچک تر براساس اندازه ضلع این پارچه ها ایجاد می شود. بنابراین زمانی که می خواهیم از الگو متفاوتی برای بستن شال و روسری خود بهره ببریم نمی توانیم از یک قواره استفاده کنیم. پس باید اندازه ها و قواره های مختلف را بشناسیم تا هنگام استفاده از شال و روسری ها دچار مشکل نشویم. برای تهیه شال و روسری زنانه با انواع قواره و طرح ها می توانید به مجموعه پرند مراجعه کنید. پرند یک فروشگاه معتبر و با تجربه در عرضه شال و روسری زنانه که تنوع محصولات بالایی دارد و از قیمت و کیفیت خوبی هم برخوردار است.

قواره شال و روسری چیست؟

اولین قدم افراد برای انتخاب یک شال زنانه و یا روسری زنانه این است که قواره آن ها را بشناسند. قواره روسری ها را با یک عدد مشخص می کنند در واقع این واحد اندازه گیری یک مفهوم کلی برای انواع سایزبندی شال و روسری به حساب می آید. الگو روسری ها مربع و برای شال ها مستطیل شکل است، دانستن اندازه قواره سبب می شود بدون اطلاع از ابعاد دقیق اندازه های روسری یا شال، به راحتی بتوانیم انتخاب خوبی با توجه به نیاز و کاربرد آن ها داشته باشیم. طراحی این سبک برای راحتی افراد محجبه بوجود آمده است. به همین دلیل طبیعی است که یک قواره برای هر فرد مناسب نباشد. مثلا از روسری هایی با قواره بزرگ می توان در مجالس رسمی استفاده کرد اما همان روسری برای یک روز گرم تابستانی اذیت کننده است. شرایط و نیاز مختلف افراد، ضرورت وجود قواره های مختلف را تایید می کند.

آشنایی با انواع قواره روسری

برای آشنایی با انواع قواره روسری و انواع اندازه شال ها با ادامه مقاله همراه ما باشید تا متداول ترین اندازه های شال و روسری ها را به شما معرفی کنیم:

انواع قواره روسری یعنی چه؟

• سایز 65 در 65:

از کوچک ترین انواع قواره روسری ها به حساب می آیند. اندازه این سبک روسری ها به صورتی است که بیشتر جنبه تزئینی دارند و علاوه بر روسری و دستمال سر به عنوان دستمال گردن و یا مچ بند هم مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع یکی از اکسسوری های پر طرفدار و شیک به حساب می آیند. کوچک بودن این قواره از روسری به قدری است که اغلب به عنوان روسری کودکان هم شناخته می شود.

• سایز 75 در 75:

قواره دیگری از روسری زنانه هستند. معمولا روسری هایی با این قواره از جنس ابریشم و حریر و ساتن تولید می شوند. از کوچکترین انواع روسری هایی است که می توانید از آن ها در استایل خود استفاده کنید. در مد و استایل امروزه از این سبک کمتر دیده می شود و اغلب به سمت روسری و شال با قواره بزرگتر می روند. اما باز هم این قواره از روسری زنانه، طرفداران خاص خود را دارد.

• سایز 90 در 90:

از پرکاربردترین قواره روسری ها به حساب می آید که به راحتی می توانید از آن ها در موقعیت های مختلف بهره ببرید و استایل های زیبایی را برای خود ایجاد کنید. حتی می توانید با خیال راحت این قواره از روسری زنانه را در استایل های مجلسی و مهمانی مورد استفاده قرار دهید. البته این موضوع را هم به خاطر داشته باشد که نمی توان به طور دقیق گفت که کدام قواره برای چه موقعیت و یا زمانی مناسب است. زیرا انتخاب روسری ها با طرح و قواره بستگی به استایل و سلیقه افراد دارد از طرفی سلیقه همه افراد باهم یکسان نیست.

• سایز 120 در 120 و یا 140 در 140:

روسری هایی که به این اندازه هستند را، قواره دار می گویند. روسری های قواره بزرگ بسیار محبوب و پرطرفدارند و از طرفی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند زیرا به راحتی می توانند از آن ها در هر جا و هر موقعیتی استفاده کنند. البته در هنگام خرید روسری زنانه قواره دار حتما تناسب جنس روسری با فصلی که می خواهید از آن روسری استفاده کنید توجه کنید. این سبک از روسری ها دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح و جنس هستند، بنابراین می توانید با انواع کیف، مانتو، شومیز، پیراهن همچنین کفش و شلوار خود استایل های متنوعی داشته باشید.

انواع قواره شال یعنی چه؟

◘ اندازه 60 در 170 و یا 70 در 160:

از اندازه های استاندارد و معروفی می باشند که می توان به صورت روزمره از آن استفاده کرد. این سایز بندی شال ها نسبت به قواره های دیگر پوشانندگی کمتری دارند و از طرفی مقدار کمتری از شال آویزان می شود. کوتاه بودن این شال ها سبب می شود تا هنگامی که از آن ها در استایل خود استفاده کرده اید جلوی تحرک شما را نگیرد و با آن راحت باشید.

◘ اندازه 70 در 180:

از قواره های متداول پرکاربرد و پرطرفدار در استایل خانم ها می باشد. تنوع در طرح و رنگ و جنس این شال ها بسیار زیاد است از این رو می توان آن ها را با انواع مانتو و شومیز و استایل های متفاوت ست کرد. این مدل نسبت به اندازه قبلی پوشانندگی مناسب تری دارند همچنین طول و وزن مناسبی دارند که روی سر اذیت نمی کند همچنین این سایز از شال زنانه، از قیمت بهتری نسبت به سایر سایزهای شال و روسری ها برخوردارند.

◘ اندازه 80 در 180:

بلندی این قواره به حدی است که می توان از آن علاوه بر شال سر به عنوان شال گردن برای روزهای سرد پاییزی هم به کاربرد. از این شال ها می توان برای سبک های متفاوت بستن شال دور گردن بهره ببرید و یک استایل شیک و جذابی را برای خود ایجاد کنید. شال های با این قواره معمولا از مدل های پلیسه هستند.

◘ اندازه 90 در 180:

این سایز و قواره از شال ها معمولا حالتی نازک و نرم و لخت دارند و غالبا از جنس حریر و یا ابریشم هستند. قواره این سبک از شال ها به خوبی روی سر می نشیند و آن را می پوشاند از این رو با خیال راحت می توانید به صورت روزمره از آن ها استفاده کنید. این سایزبندی شال ها، یکی از قواره های پرکاربرد و مناسبی است که شال های کتان و نخی زیادی با رنگ ها و طرح های مختلف درست می کنند و به بازار عرضه می کنند. از این رو این قواره از شال ها در هر فصلی پیدا می شوند.

◘ اندازه 65 در 200:

یکی دیگر از پرکاربرد ترین قواره های شال زنانه به حساب می آید. با توجه به عرض شال تقریبا پوشانندگی آن کم است و به راحتی می توان آن ها را برای استفاده روزمره به کاربرد. معمولا شال هایی که با این قواره تولید می شود نخی و یا ابریشمی هستند که می توان از آن ها در فصل تابستان و یا حتی بهار هم استفاده کرد. همچنین این قواره از شال را می توانید با سارافون و یا مانتو های جلو بسته ست کنید.

◘ اندازه 90 در 200:

این سایز از شال ها در دسته شال های قواره بزرگ قرار می گیرند از طرفی برای افرادی که می خواهند شال خود را به سبک های جدید و متفاوت ببندند بسیار مناسب است. طول بلندی که این شال ها دارند به شما این اجازه را می دهد که برای بستن سبک های مختلف شال از آن ها بهره ببرید. همچنین این قواره از شال ها عرض زیادی هم دارند که می تواند پوشانندگی خوبی هم روی سر داشته باشند. بنابراین این قواره از شال ها به شما کمک می کند تا علاوه بر حجاب کامل بتوانید با سبک های متفاوت بستن استایل های متنوعی هم برای خود بسازید. این شال ها به دلیل طول بلندی که دارند یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب آن ها با مانتو های جلو باز می باشد.

◘ اندازه 100 در 200:

انتخاب این قواره شال ها می تواند یک گزینه خوب و مناسب برای استایل های پاییزی و زمستان باشد. زیرا نوع پوششی که این سایز بندی از شال ها ایجاد می کند سبب ایجاد گرمای خوبی می شود. بنابراین می توانید انواع طرح و رنگ های این قواره از شال ها را با پالتو و بارانی و مانتو های گرم خود ترکیب کنید و یک استایل زمستانی جذاب برای خود بسازید.

◘ اندازه 100 در 280:

با خرید شال زنانه قواره دار به تنهایی می توانید برای خود یک استایل هنری و فانتزی ایجاد کنید. زیرا این قواره از شال ها به شال های هنری و یا شال سه متری معروف هستند. این سایز بندی شال ها مدت زمان کوتاهی ترند شده بودند. اما کم کم بهره مندی از این شال ها کمتر شد. تا جایی که امروزه اغلب برای استایل های تابستانی مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال ترکیب یک مانتو جلوباز تابستانی و یک شال قواره بزرگ یا سه متری می تواند یک استایل راحت و جذابی را برای شما ایجاد کند. طول و عرض این مدل شال ها طوری است که می تواند پوشش خوبی را روی سر ایجاد کند. از این رو می تواند برای کارهای روزمره و یا حتی مجالس انتخاب خوب و مناسبی باشد.

راهنمای صحیح انتخاب و خرید روسری زنانه

◘ یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید انواع قواره روسری زنانه این است که به محیطی که قصد دارید برای آنجا آماده شوید توجه کنید. سپس نوع شال و یا روسری خود را متناسب با آن انتخاب کنید. اگر قصد خرید روسری زنانه برای استفاده روزمره را دارید قواره متوسط انتخاب بهتری نسبت به قواره های دیگر است. همچنین برای خرید شال زنانه باید به جنس آن ها و فصلی که در آن قرار دارید توجه کنید. در استایل های جذاب و متنوع بهاری و تابستانه که برای بیرون رفتن و دورهمی های دوستانه خود آماده می شوید انتخاب هر کدام از قواره های شال و روسری زنانه باید متناسب با استایلتان انتخاب شود، همچنین انتخاب شال و روسری از جنس های سبک و راحت مانند نخی برای ایجاد یک استایل کژوال و راحت بسیار مناسب و جذاب است.
◘ در صورتی که می خواهید برای یک مهمانی و یا مجلس رسمی تر آماده شوید بهتر است سراغ روسری هایی با قواره متوسط و یا کمی بزرگتر بروید البته انتخاب قواره ها بستگی به استایلتان دارد. و مناسب ترین جنس برای روسری های مجلسی، پارچه ابریشمی می باشد.
◘ هنگامی که می خواهید برای رفتن به یک مجلس عروسی آماده شوید، انتخاب یک شال و روسری زنانه مجلسی حریر، ساتن و یا حتی ابریشم می تواند استایل شما را کامل کند. قواره ی شال و روسری که در این موقعیت انتخاب می کنید متناسب با استایل و سلیقه خودتان می باشد.

جمع بندی

در این مقاله با انواع اندازه شال و انواع قواره روسری زنانه آشنا شدیم. سایز بندی شال و روسری زنانه و طرح و نوع آن ها بسیار زیاد و متنوع هستند از این رو می توان در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کرد. همچنین وجود انواع قواره شال و روسری زنانه برای افرادی که می خواهند روسری و یا شال خود را با سبک های متنوع ببندند بسیار مناسب است. الگو طراحی روسری زنانه مربع است از این رو اندازه ضلع های آن قواره روسری ها را مشخص می کند از جمله روسری قواره 65، قواره 75، قواره 90 و یا قواره 120 و 140 که این دو تا آخر جزو روسری زنانه های قواره بزرگ به حساب می آیند. همچنین انواع قواره های شال که عرض های آن بین 60 تا 100 سانتی متر، و طول آن بین 170 تا 300 سانتی متر می باشد. شال هایی که طول آن ها بلندتر است به عنوان شال های سه متری و یا شال های هنری معروف هستند. از این رو برای خرید شال و روسری زنانه با قواره های متفاوت و دلخواه می توانید به فروشگاه اینترنتی پرند سر بزنید. پرند یکی از مجموعه های شال و روسری معتبر و قابل اعتمادی ست که محصولات متنوعی دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت برای تکمیل استایل خود به مجموعه پرند مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه