شال مزونی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شال مزونی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

10 اردیبهشت 1403
83 بازدید

چکیده

هر بانوی شیک پوشی قطعاً یکی از انواع شال های مزونی را در کمد لباس های خود دارد. از آن جایی که هر لباسی مناسب مکان خاص آن می باشد، بنابراین شال مزونی نیز مناسب مجالس و مهمانی های رسمی و نیمه رسمی می باشد. منظور از شال مزونی چیست؟ شال مزونی یکی از انواع شال های مجلسی محسوب می گردد که توسط طراحان مد به صورت اختصاصی طراحی و تولید می شود. بنابراین می توان گفت شال شما منحصر به فرد یا با تعداد محدود است. در ادامه ی این مقاله شما را بیشتر با شال مزونی آشنا خواهیم کرد. با ما باشید.
پرند فروشگاه عرضه شال مزونی در کشور با تنوع بسیار بالا شما را به تماشای جدیدترین محصولات خود دعوت می نماید. برای خرید شال مزونی لطفاً اینجا کلیک نمایید.

شال مزونی چیست؟

خرید شال مزونی به گذشته های بسیار دور بر می گردد. در زمان های قدیم مانند امروز تکنولوژی آن قدر پیشرفته نشده بود که تولیدکنندگان یا خیاطان بتوانند به صورت عمده شال های طرح دار و متنوعی را به صورت چند هزارتایی تولید کنند. شاید واژه مزون به گوشتان خورده باشد. در گذشته به هر فروشگاه پوشاک مزون گفته می شد. اجناسی که داخل مزون می توانستید پیدا کنید بسیار متنوع بود. از لباس گرفته تا انواع شال و روسری های مجلسی یا فانتزی و انواع کیف و کفش هایی که بتوانید با لباس خود ست کنید. 
یکی از مزایای مزون های قدیم، تک و منحصر به فرد بودن لباس ها بود، چرا که به وسیله یک یا دو خیاط دوخته می شد و تمامی آن ها با هنر دست صورت می گرفت. به همین دلیل قیمت آن ها کمی بالا بود. انواع شال مزونی در دنیای امروز نیز به دلیل این که دست دوز هستند و به صورت تک یا با تعداد محدود تولید و عرضه می گردند با قیمت بالاتری نسبت به سایر شال ها به فروش می رسند. دلیل وجود چنین شال هایی را می توان مشتریانی دانست که می خواهند همیشه لباس های خاص و یونیک داشته باشند. این شال ها از پارچه های بسیار باکیفیت و طرح های منحصر به فردی برخوردارند و در قواره های مختلفی تولید می شوند.

جنس پارچه های شال های مزونی

اصولاً جنس تمامی پوشاک مجلسی از جنس هاییست که در مواقع عادی و روزمره از آن ها استفاده نمی کنیم. پارچه هایی نظیر حریر، ساتن، ابریشم، ژاکارد و ... که از قیمت بسیار بالاتری نسبت به پارچه هایی مانند نخ، کتان و.. برخوردار می باشند. جنس پارچه های شال های مزونی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با جنس های مجلسی تولید و عرضه می گردند.
از آن جا که شال های مزونی بسیار کمتر از سایر شال ها استفاده می شوند، بنابراین باید از جنسی باشند که در اثر ماندن لک پوسیده نشوند. جنس پارچه های شال های مزونی از پارچه های مرغوبی همچون ابریشم، ژاکارد، حریر و بعضاً نخی می باشند که هر کدام از آن ها دارای مدل و تزئینات متنوعی هستند و در قواره های استاندارد یا بزرگ تر تولید می گردند.

شال مزونی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  1

 

ویژگی شال های مزونی چیست؟

اگر بخواهیم در خصوص ویژگی شال های مزونی صحبت کنیم می توان به جنس های بسیار با کیفیت و مرغوب آن ها اشاره کرد. همچنین به دلیل این که شال های مزونی در مجالس و مهمانی ها استفاده می شوند پس می توانند دارای تزئینات خاصی نسبت به شال های روزمره باشند. برخی از این شال ها دارای منگوله، گیپور، نگین و مواردی این چنین می باشند. تمامی این ویژگی ها با کمک دست و با هنر دست انجام می شود و این یکی از مواردیست که باعث افزایش قیمت شال های مزونی می شود.
اما از دیگر ویژگی های شال های مزونی لطیف و درخشان بودن آن هاست. بسیاری از بانوان در مهمانی ها و مجالس موهای خود را با مدل های مختلف آراسته و مرتب می کنند. بنابراین به شالی نیاز خواهند داشت که روی سر سنگینی نکرده و مدل موهای آن ها را بهم نریزد. لطافت و سبکی شال های مزونی در این جا به کار می آید و باعث می شود بانوان با خیال راحت یک شال مزونی ساده را بر روی سر انداخته بدون آن که نگران خراب شدن موهای خود باشند.
نکته ی دیگری که باید در مورد ویژگی شال های مزونی بیان کرد، لیز نخوردن آن ها از روی سر است. بسیاری بر این باورند که شال مزونی مانند برخی از شال و روسری های مجلسی از روی سر لیز می خورند و دائماً باید آن ها را مرتب کرد. در حالی که تولیدکنندگان این مدل شال ها فکر همه جا را کرده اند و شال مزونی خاص خود را به گونه ای می آرایند و از الیافی تولید می کنند که باعث ثابت ماندن و یا حداقل لیز خوردن آن از روی سر شود.
ویژگی آخر اینست که اکثر شال های مزونی از انواع شال مزونی ساده و یا تک رنگ می باشند. دلیل آن هم واضح است. چرا که ممکن است لباس مهمانی شما طرح دار باشد و یا بخواهید یک شال را برای چند لباس استفاده کنید. بنابراین ممکن است به خاطر قیمت بالای آن تمایلی به خرید شال مزونی در تعداد زیاد نداشته باشید. پس این شال ها را بیشتر در مدل تک رنگ و ساده تولید می کنند که کاربرد بیشتری داشته باشد.

شال های مجلسی با چه پارچه هایی پرطرفدار هستند؟

شال های مجلسی یا شال های مزونی همان طور که گفتیم از پارچه های مرغوبی مانند ساتن، ابریشم، حریر، ژاکاراد و نخ تولید و عرضه می گردند. اما اگر بخواهیم از منظر فروش شال مزونی صحبت کنیم باید بگوییم برخی از این پارچه ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر شال ها دارند و طبیعتاً فروش این مدل و جنس شال بسیار بیشتر از دیگران است.
انواع شال مزونی جدید با جنس نخ و حریر جزو پرطرفدارترین این شال ها می باشند. شال حریر به دلیل سبکی بیش از حدی که دارد و حالت فانتزی که به استایل شما می بخشد طرفداران خاص خود را دارد. اما شال نخی به خاطر راحتی در استفاده و نزدیک بودن آن به شال های روزمره و معمولی، می توان گفت طرفداران ساده پوش تری دارد. ضمن این که شال نخی در هوای گرم می تواند حس خنکی را نیز به شما منتقل نماید.
سایر انواع شال های مزونی نیز طرفداران خاص خود را دارند اما این دو جنس پارچه به دلایلی که گفته شد و قیمت به نسبت پایین تر آن ها، طرفداران بیشتری دارند. طبیعتاً تولید و عرضه ی شال مزونی نخی و حریر نیز بیشتر از سایر انواع شال های مزونی می باشد.

انواع شال های مزونی

شال های مزونی به دلیل این که برای موارد خاصی مانند مهمانی ها و مجالس استفاده می شوند پس به صورت عمده و انبوه در بازار یافت نمی شوند. شما برای خرید شال مزونی اگر به فروشگاهی مراجعه نمایید شاید تنها چند مدل یا رنگ شال مزونی داشته باشد. این در حالیست که شال های دیگر را با تنوع بسیار بالایی به فروش می رساند. دلیل دیگر تعداد محدود این مدل شال ها را هم می توان قیمت بالای آن دانست. قطعاً فروشندگان اجناسی را در ویترین خود قرار می دهند که فروش زیادی داشته باشد و در نهایت سود بیشتری نصیب فروشنده کند. شال های مزونی این ویژگی را ندارند.
درست است که انواع شال های مزونی با تعداد محدود تولید می شوند ولی دلیل بر این نیست که تنوع در آن ها صفر باشد. تولیدکنندگان برای سلیقه های مختلف انواع شال مزونی را طراحی و عرضه نموده اند و در دو دسته طرح دار و ساده به فروش می رسند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

- شال های مزونی ساده

شال مزونی ساده به شالی گفته می شود که بدون طرح و تزئینات و به صورت تک رنگ تولید می شوند. این مدل شال ها برای کسانی که ساده پوش هستند و از تجملات و زرق و برق ها فراری هستند بسیار مناسب می باشد. این شال ها اغلب در قواره های استاندارد،  سه متری و دو متری تولید می شوند و با تنوع جنس حریر، ساتن، ابریشم، نخی می باشند. شال مزونی ساده یکی از پرفروش ترین انواع شال مزونی به شمار می رود. چرا که به دلیل سادگی که دارد مورد مصرف آن بسیار زیاد است. یعنی شما برای یک مهمانی دورهمی نیز می توانید از این مدل شال استفاده نمایید.

- شال مزونی طرح دار

شال مزونی به دلیل این که در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود این اجازه را دارد که با تزئیناتی آراسته شود. به همین علت تولیدکنندگان برای آن که به محصولات خود تنوع بیشتری بخشند، انواع شال مزونی گیپوردار، منگوله دار، نگین دوزی، شماره دوزی، سنگ دوزی، مروارید دوزی و پولک دوزی شده را تولید و عرضه می نمایند. این شال ها به دلیل این که نیاز به زحمت و وقت بسیار بیشتری نسبت به سایر شال ها برای تولید دارند، قاعدتاً از قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشند. 

- شال مزونی تک رنگ

یکی از انواع شال مزونی که مانند شال مزونی ساده بسیار پرطرفدار است، شال مزونی تک رنگ می باشد. این شال ها با توجه به تک رنگ بودن آن ها برای بسیاری از لباس ها قابل استفاده هستند. خصوصاً شال های مزونی مشکی که شاید به جرأت می توان گفت تمامی بانوان حداقل یک شال مزونی مشکی داخل کمد لباس های خود دارند. اصولاً شال های تک رنگ دست شما را برای انتخاب طرح و مدل لباس کاملاً باز می گذارند. حال اگر شال مزونی مشکی را انتخاب کنید که با خیال راحت می توانید تنوع بیشتری را به لباس خود بدهید. چرا که رنگ مشکی جزو رنگ های خنثی بوده و تقریباً با تمامی رنگ ها قابل هماهنگ و ست شدن می باشد.

شال مزونی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  2

جمع بندی

شال مزونی ساده، شال مزونی مشکی، شال مزونی طرح دار و تک رنگ از انواع شال های مزونی می باشند. شال مزونی یکی از مدل هاییست که با پارچه های مرغوب و با کیفیتی مانند حریر، ژاکارد، ساتن، ابریشم و نخ تولید و عرضه می گردند و مخصوص مجالس و مهمانی ها می باشند. سایت پرنداسکارف به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع شال زنانه فعالیت می کند و انواع شال ساده مجلسی، شال مجلسی مشکی و شال های نخی را عرضه می کند. برای خرید انواع شال مزونی یا روزمره می توانید به سایت فروش شال پرند مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه