شال ساتن چیست و انواع استایل با شال ساتن

شال ساتن چیست و انواع استایل با شال ساتن

15 بهمن 1402
492 بازدید

استایل با شال و روسری ساتن یکی از انواع استایل هاییست که بیشتر در مجالس رسمی استفاده می شود. اما برای این که بتوانید شال و روسری ساتن را به خوبی با سایر لباس های خود ست کنید باید ابتدا بدانید که شال و روسری ساتن چیست؟ و سپس یاد بگیرید که چگونه شال ساتن را با لباس های مختلف کنیم؟ برای درک بهتر این مطلب و آشنایی با انواع استایل های شال و روسری ساتن تا انتهای مقاله با ما بمانید. برای خرید شال ساتن زنانه می توانید به وب سایت فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید.

شال ساتن چیست و انواع استایل با شال ساتن1

شال و روسری ساتن چیست؟

در مقاله ی آموزش خرید اینترنتی شال و روسری به طور کامل در خصوص شال و روسری صحبت کردیم و هر کدام به طور جداگانه توضیح دادیم. شما می توانید برای مطالعه ی بیشتر در این زمینه به این مقاله مراجعه نمایید. اما شال و روسری دارای جنس های مختلفی هستند که یکی از این جنس ها، ساتن می باشد. شال و روسری ساتن از الیاف نایلونی، ابریشم، پلی استر و درصد بسیار ناچیزی نخ و پنبه تشکیل شده است. این جنس شال یا روسری ظاهری شبیه به ابریشم دارد و بسیار سبک وزن و با انعطاف پذیری بالا می باشد. به همین علت از شال و روسری های گران قیمت محسوب می شود و بیشتر برای مجالس و مهمانی های رسمی استفاده می گردد. این مدل شال و روسری دارای یک طرف براق و یک طرف مات و بسیار خاصیت سُرسُری و لیز خورندگی می باشد.
شال و روسری ساتن به دلیل این که درصد بسیار ناچیزی نخ و پنبه دارد، جذب رطوبت در آن تقریباً نزدیک به صفر است. به همین علت جنس مناسبی جهت استفاده در روزهای گرم سال نمی باشد. ولی از طرفی همین عدم جذب رطوبت باعث درخشندگی و نرمی بیشتر مو و پوست صورت شما می گردد. اگر می خواهید در یک مهمانی و مجلس رسمی لباس ساده ای به تن کنید کافیست برای جذاب تر شدن استایل خود از شال و روسری ساتن استفاده نمایید. خواهید دید که چطور تیپ شما از این رو به آن رو می شود.

انواع استایل با شال و روسری ساتن

شال و روسری ساتن اساساً برای استایل های رسمی و مهمانی مناسب می باشند اما به این صورت هم نیست که هر لباسی را که دلتان می خواهد بپوشید و تصور کنید با یک شال ساتن می توانید استایلی شیک و جذاب بسازید. باید لباس هایی که به تن می کنید علاوه بر این که با نوع مجلس و مهمانی همخوانی داشته باشد باید با ترکیب رنگ شال ساتن نیز هماهنگ باشد. اگر این موارد را رعایت کنید شال و روسری ساتن را حتی برای استایل های اسپرت، روزمره و یا کژوال می توانید استفاده نمایید.

1- شال و روسری ساتن برای استایل رسمی

گفتیم که شال و روسری ساتن بیشتر به منظور استفاده در مجالس رسمی استفاده می شود. پس باید برای داشتن یک استایل رسمی به همراه شال یا روسری ساتن ابتدا لباس های دیگر را به صورت رسمی ست کنید تا به انتخاب شال و روسری مناسب با ست خود برسید. در یک استایل رسمی بهتر است از شلوارهای پارچه ای از جنس فاستونی یا کرپ یا جنس هایی مشابه این دو پارچه که اصطلاحاً ایست داشته باشند، استفاده کنید. دقت کنید که شلوار نباید گشاد یا تنگ باشد، متناسب با اندام خود انتخاب نمایید. کت کوتاه که تا زیر باسن و ترجیحاً هم رنگ با شلوار باشد، به همراه شومیز یقه بسته تک رنگ یا طرح داری که دارای طرح های محو و بسیار ظریف می تواند استایل رسمی شما را بهتر کند.
برای انتخاب کیف و کفش نیز بهتر است راحت ترین و بی دردسرترین رنگ و مدل را انتخاب نمایید. کیف دستی مشکی و یک جفت کفش پاشنه دار مشکی به همراه اکسسوری های بسیار ظریف شامل انگشتر و دستبند انتخاب خوبی برای استایل رسمی می باشند. در نهایت برای تکمیل استایل رسمی می توانید شال ساتن تک رنگ یا طرح داری که با ترکیب رنگ کت و شلوار و شومیز شما همخوانی داشته باشد استفاده نمایید.

شال ساتن چیست و انواع استایل با شال ساتن2

2- شال و روسری ساتن برای استایل مهمانی

در استایل مهمانی تقریباً تمامی لباس ها می تواند شبیه استایل رسمی انتخاب شوند ولی شاید بتوانید کمی رنگ و لعاب بیشتری به لباس ها و اکسسوری های خود ببخشید. به عنوان مثال از کت و شلوارهای رنگی با شومیز طرح دار یا حتی کت طرح دار به همراه شومیز و شلوار طرح دار می توانید استفاده نمایید. فقط نکته ای که باید در این جا به آن دقت کنید اینست که به هیچ عنوان در استفاده از طرح زیاده روی نکنید. سعی کنید فقط یک تکه از لباس های شما طرح دار باشد. در نهایت نیز باید شال ساتن تک رنگ متناسب با لباس های خود انتخاب نمایید.
گفتیم که در استایل مهمانی می توانید رنگ و لعاب به لباس ها و اکسسوری های خود ببخشید. در این جا می توانید از گردنبند های بلند ولی ظریف به همراه انگشتر و دستبند ست آن استفاده کنید تا ترکیبی جذاب برای استایل خود بسازید. در هنگام انتخاب کیف و کفش نسبت به استایل رسمی کمی دستتان باز تر است و می توانید با خیال آسوده یک کیف و کفش راحت تری را انتخاب کنید. به عنوان مثال کیف مشکی با بند زنجیری به همراه کفش مشکی پاشنه دار تکمیل کننده ی نهایی استایل مهمانی شما می باشند.

3- شال و روسری ساتن برای استایل اسپرت

درست است که شال و روسری ساتن برای استایل رسمی و مهمانی مناسب هستند اما شاید زمانی شما بخواهید در یک استایل اسپرت با حفظ و رعایت نکات گفته شده از شال و روسری ساتن استفاده کنید. برای این کار باید کمی بیشتر دقت و سلیقه به خرج دهید. در استایل اسپرت می توانید از شلوار جین دمپا گشاد که از بالا نیز کمی گشاد است به همراه کت کوتاه تا روی باسن به رنگ سرخابی و یک شومیز حلقه ای یقه گرد به رنگ سفید یا طوسی استفاده نمایید.
اگر کت یا شومیز شما طرح دار باشد بهتر است شال ساتن شما تک رنگ باشد که در اینجا برای داشتن استایل اسپرت عالی ترین انتخاب تک رنگ بودن همه ی اجزای لباس هاست. حتی شال ساتن شما نیز باید تک رنگ باشد تا استایل اسپرت را بسازد. گفته بودیم که ترکیب رنگ شال ساتن باید با سایر قسمت های لباس شما همخوانی داشته باشد. برای این استایل می توانید از شال سفید یا طوسی و یا آبی که با رنگ شلوار جین هماهنگی دارد استفاده نمایید. از کفش کتانی سفید به همراه کیف سفید مدل کج نیز می توانید استفاده کنید. انواع اکسسوری های زنجیری مانند ست گردنبند و دستبند کارتیر مناسب این مدل استایل می باشند.

4- شال و روسری ساتن برای کژوال

برای این که بتوانید شال ساتن را داخل استایل کژوال جای دهید باید با این استایل آشنایی کامل داشته باشید. استایل کژوال در واقع به نوعی از ست و استایل گفته می شود که بین استایل کاری و رسمی و روزمره قرار دارد. یعنی هم می توانید هر چه می خواهید بپوشید و هم باید شیک بپوشید و لباس هایتان باهم همخوانی داشته باشد. در استایل کژوال شما لباس هایی را می پوشید که در آن ها احساس راحتی داشته باشید ولی در عین حال نیز باید حالت شیکی خاص خود را داشته باشند. 
به عنوان مثال در این جا شما می توانید از یک شلوار راسته قد 90 به همراه کت تا زیر باسن و یک شومیز یقه کرواتی استفاده کنید. تمامی این تکه ها بهتر است تک رنگ باشند و می توانید از یک خانواده رنگی و با طیف های مختلف یعنی روشن و تیره برگزینید. برای انتخاب شال ساتن نیز یک شال طرح دار ساده گزینه ی مناسب تری نسبت به شال طرح دار شلوغ یا خیلی رسمی می باشد. در قسمت انتخاب کیف و کفش می توانید از یک کفش کالج به همراه کیف دستی هم رنگ آن استفاده نمایید. اکسسوری های نیز می توانند از بین نقره جات یا طلا انتخاب شوند.

5- شال و روسری ساتن برای روزمره

استایل روزمره نیز یکی از شناخته شده ترین و ساده ترین استایل هاییست که می شناسید. در این استایل شما اگر بخواهید خیلی شیک و زیبا به نظر برسید می توانید از شال ساتن استفاده کنید. در استایل روزمره شما راحت ترین لباس هایی که می توانید در بیرون از منزل بپوشید را انتخاب می کنید. ولی در این جا نیز باید دقت کنید که درهم و شلخته به نظر نرسید.
انتخاب شال ساتن در استایل روزمره می تواند یک رنگ و لعاب دیگری به استایل شما ببخشد. برای این کار می توانید از یک شلوار کاملاً راسته و بلند به همراه تیشرتی که هم رنگ آن باشد در کنار یک کت یا مانتوی کتی که تا اواسط ران باشد استفاده کنید. شال ساتن را نیز طرح دار انتخاب کنید تا زیباتر به نظر برسید. اما اگر می خواهید تی شرتی با طرح و رنگ بپوشید بهتر است شال ساتن شما تک رنگ و به رنگ شلوارتان باشد. کیف و کفش اسپرت خاکی یا مشکی یا طوسی یا حتی سفید انتخاب های خوبی برای این استایل می باشند. اکسسوری نیز کاملاً سلیقه ایست. می توانید هر آنچه که دلتان می خواهد استفاده کنید. از بدلیجات گرفته تا طلا و نقره انتخاب های خوبی می باشند.

شال ساتن چیست و انواع استایل با شال ساتن3

شست و شوی شال و روسری ساتن

از آن جایی که شال و روسری ساتن از جنس پارچه ی ساتن یعنی الیاف پلی استر و ابریشم تولید می شوند پس گران قیمت بوده و باید در هنگام شست و شوی آن دقت بالایی به کار ببرید. اولین نکته ای که باید در هنگام شست و شوی شال و روسری ساتن به آن توجه کنید اینست که تنها یک قطره آب می تواند بر روی پارچه ساتن ایجاد لک نماید. پس اگر قسمت از روسری یا شال شما کثیف شد باید کل شال و روسری را بشویید و از شستن تنها قسمتی از آن جداً خودداری نمایید. نکته ی دیگر این که اگر می خواهید از ماشین لباس شویی برای این کار استفاده کنید باید از یک شوینده ی بسیار ملایم با آنزیم های ضعیف و از دور کم و آهسته ماشین استفاده کنید و به هیچ عنوان روی دور خشک کن نگذارید.
اگر هم می خواهید شال و روسری ساتن خود را با دست بشوید ابتدا آن را داخل یک ظرفی که از آب و مایع شست و شوی با آنزیم ضعیف پر شده بیاندازید و پس از 20 الی 30 دقیقه به آرامی با دست بر روی سطح شال یا روسری بکشید. به هیچه وجه چنگ نزنید چون به شدت به بافت پارچه آسیب وارد می شود. نکته آخر این که پارچه ساتن در تماس با نور مستقیم خورشید دچار رنگ پریدگی می شود. پس برای خشک کردن شال و روسری ساتن خود اول این که آن را اصلاً نچلانید و دوم این که اجازه دهید در هوای آزاد و در سایه خشک شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

جمع بندی

شال و روسری ساتن از انواع شال و روسری هایی می باشند که بانوان برای پوشش سر از آن استفاده می کنند. حتی در بسیاری از کشورها که قانون حجاب اسلامی در آن جا وجود ندارد از این پوشش به عنوان اکسسوری استفاده می نمایند. اما برای ست کردن این نوع پوشاک باید قوانینی را رعایت کنید و بدانید که در هر استایلی چگونه باید از آن استفاده نمایید. فروشگاه پرند اسکارف عرضه کننده انواع شال و روسری ساتن در طرح و رنگ های مختلف می باشد. برای تماشای جدیدترین مدل های شال و روسری لطفاً اینجا کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه