ویژگی های شال و روسری مناسب فصل زمستان

ویژگی های شال و روسری مناسب فصل زمستان

05 شهریور 1402
749 بازدید

شال زمستانی و روسری زمستانی با نزدیک شدن به فصل سرما برای گرم نگه داشتن سر و گردن، از ملزومات استایل هر خانمی محسوب می گردد. چرا که دیگر شال و روسری های نازک تابستانی و نخی پاسخگوی هوای سرد و در برخی نقاط یخبندان نخواهد بود و لازم است که حتماً از شال و روسری هایی استفاده شود که ضخیم تر و قابلیت گرمایش بیشتری دارند. اما برای این که یک شال و روسری مناسب فصل زمستان خریداری نمایید باید بدانید که ویژگی شال زمستانه و ویژگی روسری زمستانه چیست تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای درک این مطلب تا انتها با ما در تیم پژوهشی پرنداسکارف بمانید.

شال زمستانی چیست؟

شال زنانه را در مقالات گذشته به طور کامل توضیح دادیم، برای مطالعه بیشتر در مورد شال زنانه می توانید مقاله "انواع مدل شال زنانه" را مطالعه فرمایید، اما در اینجا به صورت مختصر درباره شال صحبت می کنیم. شال زنانه پارچه ایست مستطیلی شکل که با جنس، طرح، رنگ و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد که در کشورهایی مانند ایران به دلیل اسلامی بودن و وجود قانون حجاب، به منظور پوشش موی سر و گردن استفاده می شود. اما در کشورهای دیگر، بسیاری از خانم ها از شال برای محافظت از مو و سر خود در برابر سرما، گرد و غبار یا باران استفاده می کنند. این موضوع باعث شده تا تنوع در تولید شال، جهانی شود و در هر کجای دنیا شما می توانید یک شال برای مورد استفاده ی خود پیدا نمایید. شال زمستانی نیز اساساً به منظور محافظت از سر در برابر سرما تولید و عرضه می گردد. به این صورت که با گرم نگه داشتن سر و گردن مانع ورود سرما به داخل گوش ها یا منافذ پوستی سر می شود و از سرماخوردگی جلوگیری می نماید. به همین علت شال زمستانی زنانه در جنس های مختلف با طرح و رنگ های متنوعی به همراه ابعاد گوناگون در بازار وجود دارد. بسته به این که برای کجا و چه مورد مصرفی می خواهید، می توانید شال زمستانی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال و روسری مانند شال زمستانی زنانه می باشد. برای مشاهده و خرید شال زمستانی زنانه پرند اینجا کلیک نمایید.

روسری زمستانی چیست؟

روسری زنانه را نیز پیشتر و در مقالات قبلی توضیح دادیم، شما می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد روسری زنانه مقاله "انواع مدل روسری زنانه" را مطالعه بفرمایید. روسری زنانه پارچه ایست مربعی که با تا زدن از قسمت قطر پارچه به صورت مثلث شده و برای استفاده بر روی سر آماده می شود. روسری زنانه نیز مانند شال زنانه با جنس، طرح، رنگ و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد و هدف اصلی از استفاده کردن آن در ایران پوشش موی سر و گردن است اما در کشورهای دیگر به منظور محافظت از مو یا سر و یا تکمیل استایل از آن استفاده می نمایند. روسری زنانه در کشورهایی غیر از کشوری مانند ایران که حجاب به عنوان قانون وجود ندارد، بیشتر با ابعاد کوچک و فانتزی تولید می شود ولی با این حال باز هم به دلیل گستردگی استفاده از این مدل پارچه برای سر، در سراسر دنیا هر مدل روسری زنانه ای را که بخواهید برای هر نوع مصرفی می توانید پیدا کنید.
روسری زمستانی اما مانند شال زمستانی با هدف محافظت از سر و گردن در برابر سرما تولید و عرضه گردیده است. روسری زمستانی زنانه که معمولاً با ابعادی بزرگتر از حد معمول تولید می شود حتی می تواند قسمت شانه ها و پشت را تا حدودی بپوشاند و از بدن در برابر سرما محافظت نماید. با استفاده از روسری زمستانی در روزهای سرد سال احتمال این که دچار سرماخوردگی شوید به حداقل می رسد. خصوصیات روسری زمستانی و خصوصیات شال زمستانی چیست؟ موضوعاتیست که می خواهیم در ادامه به آن ها بپردازیم.

شال و روسری مناسب فصل زمستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ماهیت اصلی شال زنانه و روسری زنانه محافظت از سر و گردن در برابر سرما در روزهای سرد سال است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا ما در فصل سرما نیاز به پوشش هایی مانند شال زمستانی و روسری زمستانی داریم؟ دلیل آن هم گفتیم، در روزهای سرد و زمستانی، به دلیل وزش باد سرد و سوز سرما، بدن نسبت به هوای بیرونی ضعیف شده و نمی تواند از خود در برابر سرما محافظت کند. اگر انسان از پوشش های ضخیم تر و گرم تر برای هوای سرد استفاده نکند قطعاً دچار سرماخوردگی و بیماری های شدیدتر از آن خواهد شد. اساساً ماهیت لباس های گرم و سیستم های گرمایش نیز به همین علت است. شال زمستانی و روسری زمستانی نیز مانند یک بخاری یا سیستم گرمایش یا حتی یک پالتوی کلفت زمستانی وظیفه ی گرم نگه داشتن سر و گردن را بر عهده دارند. شما با پوشیدن شلوار و جوراب های کلفت پاهای خود را در برابر سرما محافظت می کنید. همچنین با استفاده از پالتو و بلوزهای ضخیم و بافتنی، بالاتنه ی خود را در معرض هوای سرد قرار نمی دهید. ضمن این که با کمک انواع دستکش های چرم یا بافتنی می توانید از نفوذ سرما به انگشتان دست خود جلوگیری نمایید یا حتی دست ها را داخل جیب لباس کرده و مانع رسیدن سرما به آن ها شوید. سر و گردن از جمله نقاطی از بدن هستند که معمولاً با بی توجهی و سهل انگاری در معرض هوای سرد قرار گرفته و خیلی زود دچار سرمازدگی یا سرماخوردگی می شوند.
ویژگی شال زمستانه و ویژگی روسری زمستانه که روز به روز بر تنوع آن ها افزوده می شود باعث می گردد تا سر و گردن نیز از سرما مصون باشند. اما این ویژگی ها چیست یا بهتر بگوییم چگونه باید باشد تا مانع ورود سرما به بدن شود و در عین حال راحتی و زیبایی نیز داشته باشد. چرا که در گذشته لباس های ضخیم به دلیل میزان کلفتی و ضخامتی که داشتند تحرک را کمی سخت می کردند و یا از لحاظ بصری، زیبایی چندانی نداشتند. با گسترش صنعت نساجی و پوشاک، امروزه انواع لباس های زمستانی در بازار وجود دارد که علاوه بر ضخیم بودن، زیبا نیز هستند. اما در این بخش از مقاله می خواهیم به موضوع اصلی که در ابتدا مطرح کردیم بپردازیم. از جمله ویژگی هایی که باید شال زمستانی و روسری زمستانی داشته باشند عبارتند از:

1-  جنس

شال زنانه مخصوص فصل سرد باید از جنس های ضخیم تر انتخاب شود چرا که دیگر شال های تابستانه و نازک و نخی مناسب زمستان و هوای سرد نیستند و سرما را به راحتی از خود عبور می دهند. در هنگام خرید شال زمستانی زنانه باید دقت کنید که جنس آن اولاً ضخیم باشد و دوماً این که از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشد. شال زمستانی باید قابلیت این را داشته باشد که گرما را درون خود محبوس کند و به این وسیله باعث گرم ماندن سر و گردن شود.
روسری زنانه مخصوص فصل سرد نیز مانند شال زمستانی باید ضخیم باشد و ضمن این که ایستایی خوبی روی سر داشته باشد. خصوصاً برای بانوانی که می خواهند حجاب داشته باشند باید از روسری های زمستانی استفاده کنند که کمتر از روی سر لیز می خورد و کاملاً نرم و لطیف باشد تا بتوانند به راحتی با آن حجاب خود را حفظ نمایند. در هنگام خرید روسری زمستانی زنانه باید این نکته را هم در نظر بگیرید که روسری زمستانی باید کیفیت بالایی داشته باشد و خیلی زود کرک نشود. شال زمستانی زنانه و روسری زمستانی زنانه با تنوع جنس و کیفیت بالا این روزها دل هر بانوی شیک پوشی را به دست می آورد. اگر بخواهیم انواع جنس شال زمستانی و روسری زمستانی را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• پشمی:

جنس پشم از آن جا که یکی از الیاف طبیعی محسوب می شود انتخاب بسیار مناسبی برای روزهای سرد سال است. الیاف پشم به راحتی گرما را در خود نگه می دارد و مانع از عبور جریان هوا می شود و در نتیجه سرما دیگر به پوست سر نفوذ نمی کند. این جنس پارچه از ضخامت خوبی برخوردار است و در عین حال لطافت و نرمی خاصی که دارد باعث می شود استفاده از آن بسیار راحت شود.

• کشمیر:

پارچه کشمیر از جمله پارچه های گران قیمت محسوب می شود چرا که نحوه ی تولید آن کمی سخت تر از سایر پارچه هاست. این جنس پارچه ها ضخامت چندانی ندارند ولی به دلیل خواص منحصر به فرد کشمیر بسیار گرم هستند و اگر به عنوان شال زمستانی یا روسری زمستانی استفاده شوند، عایق بسیار خوبی در برابر سرما می شوند و علاوه بر این باعث زیبایی و خاص بودن استایل شما نیز می گردد.

• موهر:

الیاف موهر مانند پشم، از جمله الیاف طبیعی می باشند و کشسانی خوبی دارند. ضمن این که درخشندگی و نرمی و لطافت موجود در آن ها باعث پرطرفدار بودن این جنس شال و روسری در فصل زمستان گردیده است. این جنس پارچه مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط محیطی دارد و به خاطر حالت کرکی و اصطلاحاً پف پفی که دارند منجر به گرم نگه داشتن و عدم نفوذ سرما به پوست سر می گردند.

• بافت:

شال زمستانی و روسری زمستانی که از جنس بافت تولید شده باشد بسته به نوع تار و پود آن می تواند ضخیم تر و یا نازک تر شود. اندازه ی ضخامت و نوع بافت در میزان گرمایی که تولید می کند بسیار موثر است. اگر یک شال یا روسری بافت که معمولاً از کاموا تولید می گردند، درشت بافته شوند، منافذی دارند که باعث ورود سرما می شود و در حقیقت این مدل بافت بیشتر جنبه ی تزیینی خواهد داشت. اما اگر بافت آن بسیار ریز باشد قطعاً گرم تر خواهد بود. شال و روسری هایی که از جنس بافت هستند معمولاً به عنوان شال و روسری کمکی استفاده می گردند و بیشتر به صورت دست بافت تولید می شوند. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال و روسری مانند روسری زمستانی زنانه می باشد. برای خرید روسری زمستانی زنانه و بررسی قیمت روسری زمستانی زنانه با سایر فروشگاه ها اینجا کلیک نمایید.

2-  ابعاد

شال زنانه مخصوص فصل سرد باید علاوه بر ضخامت دارای عرض و طول کافی جهت پوشاندن کامل سر و گردن باشد. از آن جایی که شال زمستانی مانند شال تابستانی نازک نیست که بتوان به راحتی دو دور به دور گردن پیچید، پس باید با طولی انتخاب شود که تنها با یک دوری که به دور گردن می اندازید بتوانید آن را جمع کرده و نگه دارید. این حالت یعنی یک دسته ی شال شما در قسمت جلو و روی قفسه ی سینه افتاده و دسته ی دیگر در قسمت پشت قرار می گیرد. به همین علت نباید شال زمستانی را بلندتر از حد معمول انتخاب کرد. البته این موضوع کاملاً سلیقه ایست و ممکن است برخی با شال زمستانی ضخیم و بلند هیچ مشکلی نداشته و کاملاً راحت باشند.
روسری زنانه مخصوص فصل سرد نیز مانند شال زمستانی نباید دست و پا گیر شود و به گونه ای نباشد که شما احساس خفگی کنید. ابعاد آن با توجه به جنسی که دارد باید به شکلی باشد که شما احساس راحتی کنید و به راحتی کلیه امور روزانه خود را در خارج از منزل انجام دهید. اما بسیاری از روسری های زمستانی هستند که به آن ها قواره بزرگ گفته می شود و با در نظر گرفتن میزان ضخامت، ابعاد مناسبی دارند و برای افرادی که به روسری های بزرگ علاقمند هستند بسیار مناسب است. ضمن این که روسری زمستانی با قواره بزرگ امکان گرم نگه داشتن سرشانه ها، قفسه سینه و قسمت پشت شانه ها را نیز دارد و عملاً چندین کار را همزمان با هم انجام می دهد. انتخاب ابعاد روسری زمستانی نیز مانند شال زمستانی کاملاً سلیقه ایست و بستگی به روحیه ی فرد دارد. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع شال و روسری مانند شال زمستانی و روسری زمستانی می باشد.

3-  طرح و رنگ

شال زنانه مخصوص فصل سرد این که با چه طرح و رنگی باشد امری کاملاً سلیقه ایست. اما اگر بخواهید براساس اصول رنگ شناسی و خاصیت رنگ ها، طرح و رنگ شال زمستانی خود را انتخاب نمایید باید بدانید که رنگ های تیره گرما را در خود نگه می دارند و به همین علت است که پزشکان و دانشمندان توصیه می کنند در روزهای گرم سال از رنگ های تیره استفاده نکنید. اما در مقابل برای فصل سرما می توانید از رنگ های تیره و گرم بیشتر بهره ببرید. رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای، زرشکی، قرمز، نارنجی تیره از جمله رنگ هایی هستند که در هنگام خرید شال زمستانی زنانه می توانید از بین آن ها انتخاب نمایید.
روسری زنانه مخصوص فصل سرد نیز مانند شال با طرح و رنگ های متنوعی وجود دارد و انتخاب هر کدام از آن ها کاملاً سلیقه ایست. اگر می خواهید استایلی زیبا و شیک داشته باشید می توانید از رنگ های گرم و در عین حال خنثی برای روسری زمستانی خود استفاده کنید. چرا که با این انتخاب دست شما برای پوشیدن سایر لباس هایتان کاملاً آزاد است و ماهیت رنگ های خنثی اینست که با هر رنگ و طرحی قابلیت هماهنگی و ست شدن را دارند. در هنگام خرید روسری زمستانی زنانه می توانید از بین طرح های روسری های ترکمنی نیز انتخاب داشته باشید چرا که این مدل روسری ها با رنگ و لعابی که دارند زیبایی خاصی به استایل شما می بخشند.

جمع بندی

شال زنانه و روسری زنانه از آنجا که یکی از انواع پوشش های سر و گردن می باشند در فصول مختلف با جنس های مخصوص همان فصل باید استفاده شوند تا بهترین کارایی را برای شما داشته باشند. روسری زمستانی و شال زمستانی با جنس های ضخیم و با کیفیت می توانند سر و گردن شما را در برابر سرما محافظت نمایند و همچنین استایلی زیبا برای شما به ارمغان بیاورند. پرند اسکارف یکی از بزرگترین فروشگاه های معتبر در زمینه ی عرضه ی انواع شال و روسری زمستانی می باشد، شما می توانید از بین تنوع و کیفیت بالای شال و روسری زنانه پرند اسکارف، شال یا روسری مورد نظر خود را بیابید.

ارسال دیدگاه