آموزش بستن روسری به صورت پاپیونی

آموزش بستن روسری به صورت پاپیونی

04 مهر 1402
2002 بازدید

خرید روسری زنانه اغلب برای مجالس و مهمانی ها انجام می شود و بیشتر بانوان در مراسم های رسمی از روسری به جای شال زنانه استفاده می نمایند. از آن جایی که انسان موجودی تنوع طلب است، پس دوست دارد در پوشیدن لباس های خود نیز، خلاقیت و تنوع به خرج دهد. بر همین اساس، بسیاری از بانوان نیز دیگر از مدل های تکراری و ساده ی بستن روسری در مجالس خسته شده اند و به دنبال مدل های جدید می گردند. ما در این مقاله قصد داریم انواع مدل های بستن روسری زنانه به صورت پاپیونی را به شما آموزش دهیم. تا انتها ما را در تیم پژوهشی پرند دنبال کنید.

روسری زنانه چیست؟

روسری زنانه پارچه ایست که برای پوشاندن موی سر از آن استفاده می شود. شکل روسری مثلثی است اما برای این که شما در فرم بستن و میزان بزرگی و کوچکی آن ابتکار عمل داشته باشید، روسری ها را به صورت مربعی تولید می کنند و با تا کردن به صورت مثلثی می توان از آن استفاده کرد. روسری زنانه همانطور که گفته شد در ایران و کشورهای اسلامی نوعی پوشش یا همان حجاب سر و مو محسوب می شود اما در کشورهای دیگر، روسری را برای مصارف دیگری مانند محافظت از سر یا مو در برابر باران، باد، خاک، سرما، گرما، مصارف بهداشتی، به عنوان اکسسوری در مد و یا موقعیت های اجتماعی پوشیده می شود.
روسری زنانه در زمان های قدیم که بانوان ایرانی از آن فقط به عنوان پوشش حجاب استفاده می کردند، تنوع چندانی نداشت. اما امروزه روسری در انواع مختلف و در مدل های گوناگونی تولید و استفاده می شود. امروزه با یک جستجوی ساده در اینترنت شما می توانید انواع مدل های مختلف بستن روسری را ببینید. روسری دارای مدل، طرح، رنگ و اندازه های مختلفی است. فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف عرضه کننده ی انواع روسری زنانه می باشد. برای مشاهده ی انواع روسری زنانه در فروشگاه اینترنتی پرند اسکارف اینجا کلیک کنید.

آموزش بستن روسری با گره پاپیونی

روسری زنانه و شال زنانه از جمله پوشش هایی هستند که در ایران به دلیل وجود قانون حجاب اسلامی، بانوان ایرانی یکی از آن ها را به عنوان پوشش سر انتخاب می کنند. اما روسری زنانه همانطور که گفته شد بیشتر برای مجالس رسمی و مهمانی ها خریداری و استفاده می شود و در مدل ها و طرح و رنگ های مختلف و متنوعی در بازار برای هر سبک و سلیقه ای عرضه می گردد. اما بد نیست که این تنوع را کمی از طرح و رنگ و مدل گسترش دهیم و به نحوه ی بستن روسری نیز انتقال دهیم. بستن روسری به شکل پاپیونی یکی از همین مدل هاست که بسیاری از بانوان شیک پوش و خاص پسند برای زیباتر شدن استایل خود از این مدل در مهمانی ها و مجالس استفاده می کنند. شاید برای برخی از شما هنوز این مدل دور از ذهن یا کمی مشکل باشد. نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم با آموزش بستن روسری با گره پاپیونی به شما بگوییم که با یک تغییر روش ساده، می توانید بستن روسری لاکچری و ساده را باهم جایگزین کنید.

1- گره پاپیونی فانتزی با روسری کوچک:

روسری زنانه را به صورت مثلثی درآورده و به صورت عادی روی سر می اندازیم و در قسمت چانه با یک گیره دو طرف روسری را به هم متصل می کنیم. دقت کنید که کاملاً لبه های بالایی روسری که روی سر قرار دارند کاملاً صاف و بدون تا خوردگی قرار داشته باشد. حال کناره های روسری که روی سرشانه قرار می گیرد را نزدیک گردن می آوریم چرا که می خواهیم اضافه های روسری را گرفته باشیم تا هنگام بستن پاپیون به مشکل بر نخوریم. اکنون با یک کش که می تواند کش سر ساده باشد باید قسمتی از روسری را ببندیم. به این صورت که از قسمتی که روسری در زیر چانه گیره خورده دو دسته ی روسری را جمع می کنیم و کمی از دسته های آن را به صورت دو لا، تا می زنیم و کش را به دور آن قسمت می بندیم. مانند زمانی که موهای بلند خود را با کش به صورت دمب اسبی می بندید و کمی از موها را به سمت بالا می کشید که یک حالت دولا به وجود می آورد. در این جا باید یک گلوله ی کوچک از روسری که دسته های آن نیز آویزان است در دست داشته باشیم. سپس آن گلوله ی کوچک دولا شده را مرتب کرده و دسته های روسری که در آن قسمت با کش بسته شده از هم جدا می کنیم تا جایی که به صورت پاپیون شود. در آخرین مرحله نیز یکی از دسته های روسری را از روی وسط گره پاپیون رد کرده و از زیر چانه به سمت پایین می بریم. در نهایت با مرتب کردن آن خواهید دید یک گره پاپیونی شیک و زیبا دارید.

2- گره پاپیونی با روسری بزرگ:

مدل قبل را می توانید به صورت بلندتر و پوشیده تر نیز استفاده کنید. به این صورت که پس از بستن روسری و زدن گیره، در قسمت وسط دسته های روسری، آن ها را با کش می بندیم و مانند قبل یک گلوله ی کوچک درست می کنیم. اکنون با مرتب کردن و صاف کردن پاپیون می توانید به راحتی یک روسری شیک و جذاب داشته باشید. نیازی به مراحل بعدی نیست چرا که در این مدل بیشتر راحتی و سادگی مد نظر است.

3- گره پاپیونی برای مهمانی:

روسری زنانه را به صورت مثلثی درآورده و برعکس روی سر می اندازیم. یعنی قسمت مثلثی آن که همان قسمت تیزی پایین روسری می باشد را روی سر قرار می دهیم. سپس دسته های روسری را به سمت بالا آورده و در یک دست نگه می داریم تا بتوانیم با دست دیگر قسمت مثلثی روسری که روی سر قرار دارد را کاملاً صاف و مرتب نماییم. حال روسری را روی سر گره می زنیم و مجدد قسمت های دیگر را مرتب می کنیم و قسمت های اضافی و تیزی مثلثی که روی پیشانه افتاده را در زیر دسته ها پنهان می کنیم. در این مدل حتماً باید روسری بر روی سر کاملاً صاف و مرتب قرار گرفته باشد، در غیر این صورت مدل نهایی شما مورد پسند نخواهد بود.
برای اولین گره پاپیونی در این قسمت مانند زمانی که بند کفش خود را می بندید، ابتدا یک دسته ی روسری را به صورت پاپیونی گره بزنید و پاپیون خارج شده از گره را کاملاً صاف و مرتب کنید. برای آویزان نماندن دسته ای که از این پاپیون باقی می ماند می توانید مانند قبل آن را زیر روسری در قسمت جلو سر پنهان کنید. برای دومین گره پاپیونی باید انتهای دسته ی روسری را از قسمت گره پاپیون قبلی رد کنید و مانند قسمت قبل، پاپیون به وجود آمده را صاف و مرتب و دسته ی آویزان را در زیر روسری در قسمت جلو پنهان کنید. دقت کنید که این مدل را حتماً باید با صبر و حوصله انجام دهید. چرا که عجله می تواند زیبایی و ظرافت نهایی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. اکنون شما یک روسری که روی سر پاپیون دارد بر روی سر خود دارید و می توانید در مجالس و مهمانی ها با انواع لباس های مجلسی از این مدل استفاده کنید.

4- مدل جذاب گره پاپیونی برای خانم های محجبه:

ابتدا روسری زنانه را به صورت عادی بر روی سر می اندازیم و در زیر چانه با یک گیره آن را ثابت می کنیم. اطراف روسری را کاملاً صاف و مرتب می نماییم و سپس دسته های روسری را به سمت راست یا چپ چانه برده و دو بار گره می زنیم. حال برای به وجود آوردن پاپیون انتهای یکی از دسته ها را از داخل گره رد می کنیم و قسمتی که به صورت دولا شده است را مرتب کرده تا یکی از دو پر پاپیون درست شود. اکنون انتهای دسته ی دیگر را مانند قبلی از داخل گره رد کرده و به صورت پاپیون کامل در می آوریم.
◘ نکته ای که باید به آن دقت کنید اینست که قسمت دولایی که پاپیون را به وجود آورده را باید حتماً به طور صحیح مرتب کنیم و پارچه را از هم باز کنیم در غیر این صورت پاپیون شما شکل زیبایی نخواهد داشت. حال با مرتب کردن و سر و سامان دادن به آن، یک گره ی پاپیونی زیبا داریم.

5- گره پاپیونی یک طرفه:

در این مدل روسری را ابتدا به صورت کاملاً معمولی و عادی روی سر می اندازید ولی با این تفاوت که یکی از دسته های آن بلندتر از دیگری باید باشد. حال آن دسته ی روسری که بلندتر است را از پشت گردن رد کرده و به قسمت جلو می آوریم تا با دسته ی دیگر روسری پاپیون خود را درست کنیم. در این حالت قسمت مثلثی و پشتی روسری به روی سرشانه و تقریباً جلوی بدن می آید. چرا که دو طرف روسری با هم یک اندازه نیستند. حال دو دسته ی روسری را بر روی قسمت پشتی روسری که به جلوی بدن آمده به صورت کج گره می زنیم و هر دسته را در دست گرفته و با کمک انگشت اشاره آن ها را دو لا کرده و به صورت پاپیون گره می زنیم. اکنون وقت آن رسیده که پاپیون شک گرفته را مرتب کرده و آن را زیبا و ظریف جلوه دهیم.

6- گره پاپیونی با چهل گیس:

مدل دیگری از گره پاپیونی روسری زنانه به این شکل است که ابتدا روسری را مانند مدل قبل روی سر می اندازیم یعنی یک دسته ی روسری بلندتر از طرف دیگر باید باشد. سپس دسته ی بلندتر را از پشت گردن و از زیر روسری به سمت جلو می آوریم. در این حالت دسته ی دیگر روسری که کوتاه تر بود به صورت آزاد و رها می ماند و دسته ی دوم کاملاً دور گردن پیچیده شده و ثابت است. سپس با کمک یک کش نازک مانند کش های چهل گیس آن دسته ی روسری که کوتاه تر بود را به صورت پاپیون در می آوریم. به این صورت که کش را کاملاً به داخل دسته ی روسری در قسمت جلو گردن انداخته و برای بار دوم که می خواهیم کش را کاملاً محکم کنیم دسته ی روسری را کاملاً بیرون نمی آوریم و فقط کمی از آن را بالا آورده و انتهای دسته ی روسری را از داخل کش رد می کنیم و با مرتب کردن آن، گره پاپیونی را شکل می دهیم. اکنون دسته ی دیگر روسری را از داخل کش از قسمت پشت گره پاپیونی رد کرده و کاملاً آن را صاف و مرتب می کنیم. به همین سادگی و با کمک یک کش نازک توانستید روسری زنانه ی خود را از حالت ساده به حالت شیک و جذاب پاپیونی در بیاورید.

7- گره پاپیونی پشت سر:

آخرین مدلی که می خواهیم آن را آموزش دهیم به این صورت است که روسری زنانه را مانند دستمال سر، روی سر می بندیم. یعنی دسته های روسری را از پشت، روی قسمت پشتی روسری گره می زنیم. اکنون با کمک انگشت اشاره مانند زمانی که بند کفش خود را می بندید، به راحتی یک گره پاپیونی زیبا روی روسری خود بزنید. این مدل بیشتر برای دختران جوان که می خواهند اسپرت تر باشند مناسب تر است.

خرید روسری زنانه

پرند یک فروشگاه عرضه ی انواع شال و روسری زنانه در کشور می باشد. شما با هر سبک و سلیقه ای که باشید به راحتی می توانید یکی از چندین مدل شال و روسری زنانه پرند اسکارف را انتخاب و در مجالس و مهمانی ها یا دورهمی های دوستانه استفاده کنید و از آن لذت ببرید. تیم تجاری پرند اسکارف همواره سعی کرده تا بهترین و متنوع ترین شال و روسری زنانه را با مناسب ترین قیمت برای مردم خوب ایران فراهم و عرضه نماید. روسری زنانه همانطور که گفته شد دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ و مدل می باشد. چنانچه می خواهید یک روسری زنانه ی با کیفیت و زیبا و شیک خریداری نمایید، کافیست با تماشای محصولات ما و دیدن کیفیت عالی و قیمت مناسب، نسبت به خرید روسری زنانه تصمیم بگیرید.

جمع بندی

از آنجا که بانوان به تنوع در رنگبندی و بستن روسری خود به شکل های گوناگون علاقه دارند ما در این مقاله درباره بستن روسری زنانه به صورت پاپیونی که تنها یکی از چندین مدل بستن روسری زنانه می باشد صحبت کردیم. شما می توانید هر کدام از مدل های روسری به شکل پاپیونی را با توجه به سلیقه شخصی خود با استایل های مختلف بزنید و جذابیت خود را دوچندان کنید. حتی افرادی که دوست دارند در مجالس و مهمانی ها حجاب کامل داشته باشند اما شیک به نظر برسند نیز می توانند از روش های مختلف گره پاپیونی استفاده کنند. همینطور اگر شما به روسری علاقه ای ندارید و استفاده از شال زنانه را در مناسبت های مختلف ترجیح می دهید می توانید با مطالعه مقاله "10 مدل جذاب بستن شال زنانه برای مراسم مجلسی" با استایلی متفاوت در مراسم ها و مهمانی ها ظاهر شوید و بدرخشید. فروشگاه پرند، یکی از بزرگترین و متنوع ترین فروشگاه های عرضه ی شال و روسری زنانه در کشور می باشد.

منابع

https://akharinkhabar.ir/girly/7269239
https://www.aparat.com/v/Y5utw
https://www.aparat.com/v/Ch5iw
https://www.aparat.com/v/cveVD
https://www.aparat.com/v/qsE0r

ارسال دیدگاه