چه آرایشی مناسب شال و روسری های مختلف است؟

چه آرایشی مناسب شال و روسری های مختلف است؟

06 تیر 1403
46 بازدید

در صنعت لوازم آرایشی هر ساله شاهد مدل های مختلفی از انواع میکاپ ترند می باشیم که به دنبال آن لوازم بهداشتی فراوانی تبلیغ می شوند. این صنعت به قدری بزرگ است که ترفند های آرایشی آن به هیچ وجه قابل شمارش نبوده و محدودیتی ندارند. اما در کشورهای اسلامی مانند ایران علاوه بر انتخاب آرایش مناسب برای موقعیت های مختلف، باید به تناسب آرایش با رنگ روسری و شال خود نیز توجه کنید. شما می توانید میکاپ خود را با توجه به رنگ شال و روسری زنانه و کاربرد آن انتخاب نمایید. ما دراین مقاله سعی داریم تا با توجه به رنگ هر شال و روسری، میکاپ مناسب با آن را معرفی کنیم . با ما همراه باشید.

آرایش مناسب برای شال و روسری های مختلف

انتخاب آرایش متناسب با شال و روسری خاص، به عوامل مختلفی مانند نوع آب و هوا، نوع استایل و محیط استفاده بستگی دارد. 

◘آرایش مناسب با شال و روسری طوسی 

رنگ طوسی، از دسته رنگ های خنثی می باشد. این رنگ نماد آرامش و سکوت است. رنگ خاکستری کاربرد های فراوانی دارد و شما می توانید از شال و روسری خاکستری و میکاپ لایت در محیط کار خود استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید از شال و روسری طوسی در مهمانی یا مجالس استفاده نمایید، نیاز است تا به همراه آرایش غلیظ تر ست شود. بهترین انتخاب برای شال و روسری طوسی آرایش عربی می باشد. آرایش عربی واقعاً غلیظ و سنگین است و از رنگ‌های تند و تیره برای ایجاد آن استفاده می‌ شود. شما می توانید از مژه‌ مصنوعی، سایه‌ اغراق‌آمیز و تیره، و خط چشم‌ ضخیم استفاده کنید. همچنین در آرایش عربی، از سایه چشم‌ شاین دار و گلیتری برای ایجاد جلوه‌ای درخشان و متفاوت استفاده می‌ شود. برای آرایش پوست می کنید از کرم پودر گریم یا کرم پودر هایی با کاور بالا استفاده کنید. برای اینکه شال و روسری طوسی شما از حالت خنثی بودن خارج شود شما می توانید از رژ لب های تیره زرشکی و قرمز تیره استفاده نمایید. 

◘آرایش مناسب با شال و روسری سفید 

شال و روسری سفید یک رنگ، معمولا کاربرد بسیار کمی دارد. اغلب بانوان از شال و روسری با زمینه سفید که با رنگ مشکی قرمز، صورتی و زرد ترکیب می شوند استفاده می کنند. اما درصورتی که شال و روسری سفید ساده و بدون طرح را انتخاب کردید باید میکاپی پر رنگ تری را مورد استفاده قرار داده تا مانع از بی روح دیده شدن استایلتان شوید. این رنگ شال و روسری با تزئین های ریز و شاین دار، مناسب استفاده در مجالس و دورهمی ها می باشد. شال و روسری با رنگ سفید، نیاز به آرایشی پر رنگ دارد تا انرژی از دست رفته را برگرداند. میکاپ کلاسیک یکی از استاندارد ترین سبک‌های آرایش است و به عنوان پایه و اساس بسیاری از سبک‌های آرایشی چهره شناخته می‌شود. رژ لب قرمز نیز یکی از لوازم ضروری در میکاپ کلاسیک می باشد. در این سبک آرایش، تمرکز بیشتر بر روی لب‌ها قرار می ‌گیرد و شما می‌ توانید با توجه به تناژ رنگی پوست خود، طیف رنگی مناسبی از رژ لب قرمز را انتخاب کنید. برای آرایش پوست و چشم‌ها نیز، بهتر است از محصولات آرایشی سبک و ملایمی استفاده کنید تا تمرکز همچنان بر روی لب‌ها باقی بماند.

چه آرایشی مناسب شال و روسری های مختلف است؟ 1

◘آرایش مناسب با شال و روسری مشکی

از آنجایی که شال مشکی و روسری مشکی کاربرد های متفاوتی دارد ما نیز با توجه به کاربرد آن و نحوه استایل کردن با شال و روسری مشکی، میکاپ مناسب را پیشنهاد می دهیم:

1. آرایش مناسب با شال و روسری مشکی در محیط کار 

شال و روسری مشکی ساده، بهترین انتخاب برای محیط کار می باشد. به دلیل بالا بودن ساعات کاری، برای جلوگیری از ازبین رفتن بافت پوست بهتر استفاده از کرم پودر استفاده نکنید. بهترین انتخاب شما می تواند ضد آفتاب به همراه مرطوب کننده باشد. برای آرایش چشم نیز می توانید از ریمل ساده و ضد آب استفاده کنید. برای انتخاب رژ لب، رژ لب های هم رنگ با پوست که تناژ خنثی دارند، بهره ببرید. در صورت تمایل به انتخاب های رنگ های روشن تر رژ لب، صورتی کم رنگ می تواند بهترین انتخاب باشد.

2. آرایش مناسب با شال و روسری مشکی برای فعالیت ها روزمره

شال و روسری مشکی طرح دار، مانند شال و روسری مشکی با گل های بابونه، شال و روسری مشکی راه راه، شال و روسری مشکی خال خالی از برای خرید های روزانه مناسب می باشد. همراه با شال و روسری مشکی طرح دار می توانید از آرایش لایت استفاده نمایید.

3. آرایش مناسب با شال و روسری مشکی در مهمانی ها

شال و روسری مشکی مناسب مهمانی، معمولا  نگین کوب شده، لمه دار یا دارای حاشیه های مرواریدی می باشد. برای استفاده از شال و روسری مشکی مجلسی پیشنهاد ما انتخاب میکاب اسموکی می باشد. آرایش اسموکی بسیار غلیظ و سنگین محسوب می‌شود و تمرکز اصلی آن بر روی چشم‌ها است. در این آرایش، از سایه‌های تیره و شاین دار استفاده می‌شود. همچنین، برای انتخاب رنگ رژ لب از رنگ های کم رنگ مانند بژ، کرم، گوشتی استفاده کنید.

◘آرایش مناسب با شال و روسری نارنجی

شال و روسری نارنجی بهترین گزینه برای استایل بهاره و تابستانه است. این رنگ بازتابی از طبیعت و آب و هوای گرم این فصل ها است. با انتخاب شال و روسری نارنجی می‌توانید به ظاهر بانشاطی داشته باشید. همچنین، هنگام استفاده از شال و روسری نارنجی، بهتر است از کرم پودر استفاده نکنید. در فصل های گرم، استفاده از کرم پودر که بافت سنگینی دارد می تواند باعث ایجاد جوش و لک بر روی پوست شود. به جای آن، می‌توانید از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا پوستتان را محافظت کنید و از آفتاب سوختگی جلوگیری نمایید. علاوه بر ضد آفتاب، می‌توانید از کانسیلر استفاده کرده تا آلودگی‌ها و علائم خستگی را روی پوست پنهان کنید. همچنین، از رژ لب‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید که با رنگ شال و روسری نارنجی سازگار باشد و به ظاهرتان جلوه‌ای زیبا و بانشاط بدهد.

◘آرایش مناسب با شال و روسری صورتی

شال و روسری صورتی محدودیت کمتری نسبت به رنگ های دیگر برای انتخاب میکاپ و استایل دارد. این رنگ دخترانه و جذاب به طور عمومی با بسیاری از لباس‌ها و سبک‌های مختلف سازگاری دارد. مناسب ترین میکاپ برای شال و روسری صورتی میکاپ هالیوودی است. اصلی‌ترین ویژگی آرایش هالیوودی، طبیعی بودن آن است. اگر آرایش صورت به طور طبیعی به نظر برسد، به این معنی است که آرایش حرفه‌ای انجام شده است. در آرایش شیک هالیوودی، از رنگ‌های طبیعی و نزدیک به رنگ پوست استفاده می‌شود، که باعث می‌شود آرایش به نظر طبیعی و متناسب با فرد بیاید. در این میکاپ از کرم پودر های ملایم و ریمل به همراه رژ لب قرمز روشن استفاده می شود. این آرایش مناسب شال و روسری های با رنگ آمیزی روشن می باشد. برای اینکه میکاپ شما دخترانه تر بنظر برسد نیز می توانید از ترفند رژ گونه قلبی استفاده نمایید. در این روش روی بینی را به همراه گونه ها، رژ گونه صورتی یا هلویی می زنید. 

◘آرایش مناسب با شال و روسری قرمز

با شال و روسری قرمز، می‌توانید یک ظاهر جذاب و شاداب ایجاد کنید. رنگ قرمز یک رنگ پرقدرت و چشم ‌نواز است که به طور طبیعی جلوه‌ای دل‌انگیز و جذاب به چهره می‌بخشد. میکاپ هندی از جمله میکاپ هایی است که به همراه شال و روسری قرمز، جذابیت شما را دو برابر می کند. استفاده از شال و روسری قرمز و میکاپ هندی مناسب دورهمی های دوستانه می باشد. میکاپ هندی یکی از مدل‌های آرایشی است که به صورت غلیظ و جذاب انجام می‌شود و به خصوص برای عروسی‌ها و مجالس رسمی بسیار مناسب است. در این نوع آرایش، برای چشم‌ها از خط چشم پهن و سایه‌ های نقره‌ای و طلایی استفاده می کنند. این ترکیب رنگی به چشمان جلوه‌ای بسیار جذاب و شاداب می‌بخشد. در مورد لب‌ها نیز، در میکاپ هندی از رژلب‌های صورتی و یا قرمز استفاده می ‌شود. این رنگ‌ ها به لب‌ زیبایی و جذابیت بیشتری می‌بخشند. میکاپ هندی با آرایش غلیظ صورت، تمرکز قوی بر چشمان و لب‌ها دارد تا آن‌ها را بیشتر در نظر بگیرد و جلوه‌ای شیک و دل‌نشین به چهره ببخشد.

چه آرایشی مناسب شال و روسری های مختلف است؟ 2

◘آرایش مناسب با شال و روسری آبی

شال و روسری آبی آرامش خاصی را به مخاطبان شما انتقال می دهد و شما را فردی با اعتماد بنفس نمایش خواهد داد. آبی یک رنگ آرام و ملایم است که با رنگ‌های مات و نود بسیار هماهنگ می‌شود. به همین دلیل میکاپ نود می تواند انتخاب مناسبی برای شال و روسری آبی باشد. میکاپ نود به چهره شما جلوه‌ای شاداب و طبیعی می‌بخشد. استفاده از رنگ‌های مات و نزدیک به رنگ پوست، مانند کالباسی، صورتی کمرنگ، قهوه‌ای روشن، بژ و رنگ‌هایی که به تناژ طبیعی پوست نزدیک می باشند، به صورت گسترده در این نوع آرایش استفاده می‌شود. با استفاده از رنگ‌های ملایم و نود که نزدیک به تناژ رنگی پوست است، می‌توانید این سبک آرایش را در روزمره و دورهمی های دوستانه استفاده کنید. 

◘آرایش مناسب با شال و روسری بنفش

شال و روسری بنفش یکی دیگر از رنگ های شاد و با نشاطی است که در تمامی فصول سال کاربرد دارد. همچنین از شال و روسری بنفش می توانید در محیط کاری نیز استفاده نمایید. بهترین انتخاب میکاپ برای شال و روسری بنفش، میکاپ شرقی است که اغلب با میکاپ کره ای میشناسند. در آرایش شرقی، استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد و زنده بسیار رایج است. اما این رنگ های شاد تا جایی که می شود کم رنگ می شوند که به رنگ پوست نزدیک باشند. این آرایش بر اساس سلیقه شخصی انجام می‌شود و اجازه می‌دهد تا هر شخص بر اساس سلیقه خود رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کند. در میکاپ شرقی، هماهنگی رنگ‌ها بسیار مهم است. رژلب، رنگ مو، رنگ لباس و کل آرایش باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا یک هارمونی زیبا ایجاد شود.

چه آرایشی مناسب شال و روسری های مختلف است؟ 3

◘آرایش مناسب شال و روسری کرم

از شال و روسری کرم برای مهمانی، خرید و محیط کار استفاده می شود. می‌توانید از آرایش ملایم و اروپایی به عنوان میکاپ روزانه به همراه شال و روسری کرم رنگ استفاده کنید تا چهره‌ای کاملا طبیعی داشته باشید. سبک میکاپ لایت به همراه شال و روسری کرم ایده مناسبی برای استایل بهاره می باشد. میکاپ لایت و طبیعی باعث حفظ چهره‌ای دخترانه می‌شود. انتخاب رنگ‌های روشن و ملایم مانند بژ، هلویی، نارنجی روشن و... می‌تواند گزینه‌ ی مناسبی برای این نوع آرایش باشد. برای پوست نیز می‌توانید از رنگ‌های طبیعی و بافت سبک کرم پودر استفاده کنید. همچنین، با استفاده از سایه‌های روشن و ملایم در بافت‌های مات و شاینی، می‌توانید ظرافت چشمان خود را بیشتر کنید. در ضمن از به کاربردن خط چشم های بزرگ در آرایش لایت پرهیز کنید.  در میکاپ لایت عمدتا استفاده از رژ گوشتی، کرم یا صورتی کم رنگ پیشنهاد می شود. 

نتیجه گیری

رنگ بندی شال زنانه مانند یک دنیای رنگارنگ و بی پایان است. هیچ محدودیتی در طراحی و تولید مدل شال و روسری وجود نداشته و هرساله شاهد محصولات جدید هستیم. اما شال و روسری زنانه در صورتی باعث زیبایی استایل ما خواهد شد که از میکاپی مناسب استفاده کنیم. درصورت تمایل به خرید شال و روسری زنانه می توانید به سایت فروشگاه پرند اسکارف مراجعه نمایید.  

ارسال دیدگاه