چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟

23 تیر 1403
388 بازدید

بسیاری از خانم ها به پوشیدن شال زنانه علاقه ی زیادی دارند ولی از پوشیدن آن اجتناب می کنند. دلیل آن هم می تواند این باشد که نحوه ی سر کردن شال نسبت به روسری کمی سخت است و حفظ حجاب اسلامی با شال شاید کمی دشوار باشد. به همین جهت ما در این مقاله از سایت شال و روسری پرند به شما مدل هایی را آموزش خواهیم داد که می تواند به شما در بستن شال مثل روسری کمک کند و حجاب اسلامی را نیز حفظ نمایید. با ما همراه باشید.

چگونه شال را به جای روسری ببندیم؟

برخی افراد گمان می کنند که داشتن حجاب می تواند شما را از مد عقب بیاندازد. در حالی که امروزه شاهد آن هستیم که مدل های بسیاری توسط برندهای بسیار معتبر تولید و عرضه می شوند که می تواند خواسته های بانوان محجبه را نیز برآورده سازد. بستن شال مثل روسری زنانه نیز از این دست است. شما می توانید با بستن شال مثل روسری در مدل های متنوع برای مجالس و مهمانی های مختلف، مانند یک الماس بدرخشید و علاوه بر زیبایی ظاهر خود، حجاب اسلامی را نیز بیش از پیش زیباتر نشان دهید. اما برای بستن شال مثل روسری به یک سری ابزار نیاز خواهید داشت. در این جا شما به سنجاق ته گرد، سنجاق مخصوص بستن شال یا روسری، کلاه حجاب یا هد و کِش و سنجاق سر در صورت لزوم احتیاج خواهید داشت. در خصوص جنس شال نیز بسته به سلیقه ی شما می تواند متفاوت باشد. اما معمولاً شال نخی بهتر روی سر می ایستند. اگر می خواهید در مهمانی شال مجلسی استفاده کنید می توانید از سنجاق هایی که گفته شد برای نگهداری شال بر روی سر استفاده نمایید. در ادامه به روش های بستن شال مانند روسری خواهیم پرداخت. 

روش های بستن شال مانند روسری

برای بستن شال مثل روسری جدید اگر می خواهید منحصر به فرد باشید می توانید خودتان شالی را که برای این کار مد نظر دارید، برداشته و به صورت های مختلف بر روی سر امتحان کنید. البته دقت کنید چون در ابتدای کار هستید باید شال شما از جنس نخی باشد تا بتوانید به نتیجه ی مطلوب برسید. البته می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت مدل مورد نظر خود را پیدا کرده و مانند آن شال خود را بر روی سر ببندید. ما در این قسمت کار شما را راحت تر کرده ایم. چند مدل را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید ایده ی خاص و منحصر به فرد خود را پیدا نموده و شالتان را مانند روسری ببندید. ازجمله این مدل ها عبارتند از:

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟ 1

1- در این مدل که بسیار هم قدیمی بوده شما شال را بر روی سر قرار می دهید. به طوری که دو دسته ی آن یک اندازه باشند. سپس یک دسته ی شال را از زیر دسته ی دیگر عبور داده و در بالای سر با کمک سنجاق فیکس کنید. سپس دسته ی بعدی را نیز به همین صورت بر روی سر با سنجاق فیکس کرده و سپس جلوی شال خود را مرتب نمایید.

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟ 2

2- در این مدل شال را بر روی سر قرار دهید به گونه ای که یک دسته ی آن خیلی کوتاه تر از دسته ی دیگری باشد. یعنی به اندازه ای که تنها تا زیر چانه آمده و بتوانید دو طرف روسری را زیر چانه با سنجاق فیکس کنید. سپس دسته ی دوم را به دور سر چرخانده و پایین دسته را به صورتی کمی تا خورده باشد بر روی سرشانه سنجاق می کنید. گویی روسری خود را یک طرفی انداخته اید.

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟ 3

3- این مدل مانند مدل قبلیست ولی با این تفاوت که لبه های شال را به یکدیگر سنجاق نمی کنید. یعنی دسته ی کوتاه تر شال را به زیر شال و بر روی کلاه حجابی که بر سر دارید در قسمت بالای گوش سنجاق می نمایید. و سپس مراحل بعدی را مانند قبل ادامه می دهید.

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟ 4

4- در این مدل شال دخترانه را به گونه ای که یک دسته ی آن کوتاه تر از دیگری باشد بر روی سر قرار دهید. فقط دقت کنید که قد آن خیلی کوتاه نشود و باید تا روی سینه را پوشش دهد. سپس از قسمت کنار گوش آن را به کلاه حجاب فیکس کرده و بعد آن را به سمت مقابل بکشید تا کاملاً جلوی تنه ی شما را بپوشاند و حالت مثلثی شکلی در قسمت پایین آن ایجاد شود. سپس عرض دسته ی بعدی را جمع نموده و دور گردن خود بچرخانید و در نهایت بر روی یک طرف شانه آویزان نمایید.

چگونه شال را مثل روسری ببندیم؟ 5

5- در این مدل پس از قرار دادن شال دخترانه اسپرت بر روی سر یک دسته را بپیچانید و آن را از زیر دسته ی دیگر عبور داده و به دور گردن فیکس کنید. سپس دسته ی بعدی را کمی بازتر نموده به گونه ای که گوشی مثلثی شکل آن بر روی قفسه ی سینه بیافتد. سپس ادامه ی دسته را به دور گردن خیلی آرام پیچانده و در کنار گوش و زیر چانه به داخل می فرستید. دقت کنید که در این مدل باید ابتدا آن دسته ی اولی را خوب فیکس کرده باشید تا شال از روی سر تکان نخورد.

تکنیک های بستن شال مثل روسری

در هنگام بستن شال مثل روسری باید به یک سری نکات توجه کنید. از جمله این که حتماً اگر می خواهید شال بر روی سر شما خوب بایستد از کلاه یا هد حجاب استفاده نمایید. این پوشش زیر شال باعث می شود شال از روی مو لیز نخورد و به خوبی بر روی سر بایستد.
نکته ی بعدی این که حتی الامکان سعی کنید جنس شال شما نخ باشد یا میزان غیر نخ آن کمتر باشد. چرا که پارچه ی نخی ایستایی بهتری دارد. اما اگر مجبور به استفاده از شال غیر نخی هستید حتماً از سنجاق های مخصوص شال و روسری زنانه استفاده نمایید تا بتوانید آن را بر روی نگه دارید.
نکته ی دیگری که باید در این جا به آن اشاره کرد اینست که سعی کنید از شال هایی با طرح های خلوت یا ظریف و یا حتی الامکان از شال های تک رنگ و یا حاشیه دار استفاده نمایید. به دلیل این که شما شال خود را می خواهید مدل دار ببندید، اگر طرح آن نیز شلوغ و رنگارنگ باشد چندان زیبا جلوه نمی کند. این مدل های بستن شال مثل روسری مخصوص شال هاییست که یا ساده هستند و یا دارای طرح های خیلی ریز نقش و ظریف می باشند.
اما آخرین نکته در بستن شال مثل روسری توجه داشته باشید که قبل از بستن شال حتماً سنجاق هایی که می خواهید از آن ها استفاده نمایید را بررسی کرده تا از تیز بودن نوک آن مطمئن شوید. چرا که سنجاق های کند می تواند شال شما را نخ کش کند و به بافت آن آسیب بزند.

جمع بندی

برای بستن شال مثل روسری باید کمی سلیقه و ذوق هنری داشته باشید. اگر می خواهید مدل شال شما خاص و منحصر به فرد باشد در زمان هایی که وقت آزاد دارید و بیکار هستید مدل های مختلف را با کمک از ذهن خود بر روی آن پیاده کنید و ببینید که آیا ظاهر خوبی دارد یا خیر. همچنین می توانید از مدل هایی که در این مقاله گفته شد به عنوان ایده استفاده کرده و مدل خاص خود را ایجاد نمایید. سایت پرند اسکارف به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع شال و روسری فعالیت می کند و انواع شال و روسری های نخی، ساتن، ژاکارد، حریر و... را عرضه می نماید. برای خرید انواع شال و روسری می توانید به سایت پرند اسکارف مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه