استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال چیست؟

27 تیر 1403
147 بازدید

همزمان با گسترش صنعت مد، استایل های مختلفی طراحی و معرفی می شوند که نیاز افراد را در موقعیت های مختلف برآورده می سازند. استایل کژوال از همین دست می باشد. البته این استایل از گذشته های دور و با نام استایل راحتی شناخته می شده، ولی امروزه با پیشرفت علم طراحی لباس، همه آن را با نام استایل کژوال می شناسند. اما منظور از استایل کژوال چیست؟ خرید شال و روسری برای استایل کژوال چگونه است؟ بهترین ترکیب لباس های کژوال بر هر موقعیتی چیست؟ چگونه با لباس های کژوال در هر فصلی شیک بمانید؟ و مواردی از این دست که ما در این مقاله از سایت شال و روسری پرند به آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

استایل کژوال چیست؟

Casual در لغت به معنای اتفاقی، تصادفی، غیر جدی و... می باشد. اما از منظر مد و طراحی به معنای راحتی می باشد. به طور کلی استایل کژوال به معنای استایلیست که راحت و سبک باشد و شخص در آن کاملاً احساس راحتی داشته باشد. یعنی در مدت زمان طولانی از لباسی که به تن دارد احساس خستگی یا آزار نکند. این استایل بیشتر برای فعالیت های روزمره مناسب می باشد. نکته ای که باید در این جا به آن اشاره کنیم اینست که منظور از راحتی در استایل کژوال این نیست که هرآنچه دستتان آمد بپوشید. خیر. لباس ها باید براساس قاعده و قانون مشخصی انتخاب شوند و دارای یک هارمونی مشخصی باشند.

استایل کژوال چیست؟ 1

چگونه با لباس های کژوال شیک و جذاب به نظر برسیم؟

در هنگام انتخاب لباس برای استایل کژوال باید اجزایی را انتخاب کنید که بیشتر حالت پایه ای و سادگی دارند. مثلاً کفش های پاشنه بلند یا پیراهن سنگ دوزی شده مناسب استایل کژوال نیست. شلوار جینی که در آن احساس راحتی می کنید، تیشرت، شومیزهای راحتی، هودی، کتانی و.... اجزایی از این دست برای استایل کژوال مناسب تر می باشند. برای خرید شال و روسری زنانه نیز بسته به سلیقه ی خود می توانید هر کدامی را که با نظر شخصی شما هماهنگ تر است انتخاب کنید. ولی توجه داشته باشید که برای استایل کژوال بیشتر سادگی مطرح است. پس، از خرید شال و روسری با طرح شلوغ یا رسمی خودداری کنید. شال دخترانه و روسری زنانه تک رنگ یا با طرح های بسیار ساده و مینیمال برای این استایل مناسب تر می باشند.

راهنمای کامل استایل کژوال برای خانم ها و آقایان

برای این که در هنگام انتخاب لباس برای استایل کژوال یک برنامه و نقشه ی از پیش تعیین شده ای داشته باشید و براساس آن به سراغ انتخاب عناصر استایل خود بروید برای شما پیشنهادی داریم. ست کردن استایل کژوال خانم و آقا ندارد. یعنی در اینجا جنسیت مهم نیست جرا که خانم ها می توانند همان لباس هایی را بپوشند که آقایان به تن می کنند و از آن جا که در استایل کژوال راحتی مهم است، بنابراین در کشورهایی که قانون حجاب اسلامی حکم فرماست، می توان پیراهن و دامن را از استایل کژوال خط زد. البته باز هم می گوییم که این یک امر کاملاً سلیقه ایست. شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که با پیراهن و دامن نیز احساس راحتی می کنید. بنابراین بخش زیادی از ست کردن استایل کژوال به نظر و سلیقه ی شخصی بر می گردد.
همچنین این پیشنهادی را که در ادامه خواهیم گفت یک امر کلی بوده و سعی شده بخش بزرگی از سلایق را تحت پوشش خود داشته باشد. از آن جا که اصل در استایل کژوال سادگیست، بنابراین انتخاب لباس هایی ساده و با کمترین طرح و نقش و در عین حال زیبا می تواند استایل کژوال شما را شیک و جذاب کند. در فصول مختلف سال می توانید رنگ لباس های خود را باتوجه به فصل انتخاب کنید. همچنین باتوجه به فرم اندام و رنگ پوست صورت خود، می توانید مدل و رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را جذاب تر و زیباتر نشان می دهد.
اگر بخواهیم در این مورد مثالی بزنیم می توانیم به شما این استایل را پیشنهاد کنیم: برای فصل تابستان رنگ های روشن مانند آبی، سفید، خاکی، خاکستری، صورتی ملایم، لیمویی و رنگ های پاستلی انتخاب های خوبی هستند. اگر اندامی لاغر و خیلی ظریف دارید از پارچه هایی با طرح چهارخانه درشت یا گل درشت و یا راه راه افقی می توانید استفاده نمایید و در مقابل برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق می باشند، لباس های ترجیحاً تک رنگ یا چهارخانه ی بسیار ریز و یا راه راه عمودی انتخاب مناسبی می باشد.
نکته ای که باید در هنگام ست کردن این استایل به آن توجه کنید اینست که در انتخاب طرح زیاده روی نکنید. گمان نکنید که چون لباس شما طرح کمی یا خیلی خلوتی دارد پس مجاز هستید که سایر لباس های خود را نیز طرحدار انتخاب کنید. خیر. در استایل کژوال تنها یک تکه از لباس هایتان را می توانید طرح دار انتخاب نمایید. مابقی باید تک رنگ و از رنگ های مکمل یا خنثی لباس طرح دار باشند یا رنگ هایی که داخل آن وجود دارد را انتخاب نمایید.

خرید شال و روسری متناسب با استایل کژوال

در خصوص خرید شال و روسری خاص نیز این نکته حائز اهمیت است. اگر می خواهید شال یا روسری طرح داری به سر کنید، باید سایر لباس های شما تک رنگ باشند و همینطور بالعکس.

»» شال ساده زنانه
»» شال پلیسه زنانه
»» شال مزونی زنانه
»» شال مشکی زنانه
»» مینی اسکارف زنانه

استایل کژوال چیست؟ 2

بهترین ترکیب لباس های کژوال برای هر موقعیتی

مکان زندگی و فرهنگ شهر و کشوری که در آن زندگی می کنید در انتخاب لباس بسیار مؤثر است. اما برخی لباس ها در بسیاری از کشورها و شهرها مشترک می باشند و می توان از آن ها جهت ست کردن استایل کژوال برای هر موقعیتی استفاده کرد. از جمله ترکیب لباس هایی که می توان در استایل کژوال برای موقعیت های مختلف استفاده نمود عبارتند از:
◘تیشرت و شلوار کتان: یکی از پر مصرف ترین لباس ها چه برای خانم ها و چه آقایان می باشد. این ترکیب را هم در فصل تابستان می توانید بپوشید و هم در فصل زمستان که بایک هودی یا کاپشن ترکیب شده باشند می توانید استفاده نمایید.
◘هودی و شلوار جین: برای روزهای سرد سال انتخاب ایده آلیست. به راحتی می توانید از هودی های ظریف در هوای خنک و از هودی های ضخیم تر برای هوای سردتر استفاده نمایید. شلوار جین نیز تکمیل کننده ی این استایل است. 
◘شلوار جین و پولیور: در زمستان شاید بتوان گفت دست شما برای ست کردن لباس های مختلف در استایل کژوال بازتر است. چرا که می توانید به راحتی دو یا سه لباس را روی هم بپوشید بدون آن که احساس ناراحتی یا اذیت داشته باشید. اگر هم کمی احساس گرما کردید، کافیست لباس رویی را از تن خارج کنید تا به دمای نرمال خود برسید.
◘پیراهن مردانه و شلوار جین یا کتان: گفتیم که استایل کژوال خانم و آقا ندارد. بنابراین با توجه به این نکته، هم خانم ها و هم آقایان می توانند در فصول مختلف سال از پیراهن های مردانه به همراه شلوار جین یا کتان، برای استایل کژوال خود استفاده نمایند. اگر هوا سرد یا خنک باشد می توانید از یک تیشرت برای گرم کردن بدن خود در زیر پیراهن استفاده نمایید. یا از یک هودی یا سوییشرت به عنوان لباس رویی استفاده کنید.
◘ست اسلش: امروزه اغلب جوان ها به این مدل ست ها علاقه ی شدیدی دارند. ست هایی که متشکل از یک هودی یا دورس اورسایز به همراه شلوار اسلش برای روزهای سرد می باشد. این ترکیب بسیار جوان پسند بوده و برای موقعیت هایی مانند پیاده روی یا دیدار های دوستانه بسیار مناسب می باشد.
◘کفش کتانی یا کالج: در استایل کژوال همیشه سعی کنید از کتانی یا کالج استفاده نمایید. چرا که کفش کتانی و کالج مظهر راحتی و سبکیست. بنابراین شما با ست کردن هر کدام از ترکیب هایی که گفته شد به همراه کفش کتانی یا کالج می توانید استایل کژوال خود را جذاب تر نمایید.
◘شال دخترانه: اما اگر بخواهیم برای خانم ها یک تکه از اجزا استایل کژوال را به طور خاص بیان کنیم می توان به شال دخترانه اشاره نمود. سبک این استایل بیشتر به سمت جوان پوش بودن سوق دارد. بنابراین انتخاب شال دخترانه به جای روسری دخترانه گزینه ی مناسب تری می باشد.

ایده هایی برای لباس های کژوال زنانه و مردانه

برای این که بتوانید یک پس زمینه ی ذهنی در خصوص استایل کژوال داشته باشید می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، مدل ها و ترکیب های مختلف را ببینید و سپس ایده ی استایل خود را پیاده سازی نمایید. ترکیب هایی که در قسمت قبل گفته شد می تواند برای شما کمک کننده باشد. اما در این بخش ترکیبات متفاوت تری را برای شما آورده ایم تا بتوانید در فصل گرما و سرما ایده های خوبی برای استایل کژوال داشته باشید.  

• ایده لباس کژوال زنانه برای روزهای گرم سال

گفتیم که در هوای گرم بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. بنابراین یک مانتو کتی لنین چهارخانه با رنگ زمینه ی سبز پاستلی و خطوط سفید و بنفش انتخاب خوبیست. همچنین یک شلوار کتان یا لنین مام استایل سفید به همراه تیشرت سفید و یک شال ارزان دخترانه به رنگ سبزی که از رنگ سبز مانتو شما پررنگ تر و بانشاط تر باشد بسیار زیبا می شود. کفش کتانی سفید و کیف سفید یا سبز اجزای استایل کژوال شما را کامل می کند. اکسسوری های ظریف و سبکی مانند انگشترهای رینگی به همراه دست بند ظریف و یک عینک آفتابی مد روز پایان دهنده ی استایل کژوال تابستانه می باشد.

• ایده لباس کژوال زنانه برای روزهای سرد سال

اما در هوای سرد می توانید از یک مانتو کتی به رنگ نسکافه ای یا شتری تک رنگ از جنس کشمیر یا از تریکوهای خیلی ضخیم که خوش ایست هم هستند استفاده نمایید. شلوار جین راسته به رنگ آبی روشن و یک بلوز یقه گرد یا یقه اسکی سفید به همراه کیف و کفش سفید می تواند بسیار شما را جذاب نشان دهد. اما برای انتخاب شال دخترانه یا روسری زنانه بازهم پیشنهاد ما به شما انتخاب شال دخترانه ولی طرح دار می باشد. از یک شال دخترانه طرحدار که ترکیبی از رنگ سورمه ای و سفید و صورتی و نسکافه ای باشد می توانید برای این استایل استفاده نمایید. اکسسوری نیز به دلخواه خود از انواع سنگ ها و یا زیورآلاتی مانند طلا یا نقره و استیل که کمی درشت تر باشند انتخاب های خوبی می باشند.

• ایده لباس کژوال مردانه برای روزهای گرم سال

آقایان نیز برای روزهای گرم سال اگر می خواهند کمی استایل کژوال خاص تر داشته باشند می توانند از یک پیراهن آبی روشن آستین بلند که آستین آن را تا زیر آرنج تا زده باشند و یک شلوار کتان خاکی به همراه کفش کتانی سفید استفاده نمایند. عینک آفتابی و ساعت فراموش نشود.

• ایده لباس کژوال مردانه برای روزهای سرد سال

اما در روزهای سرد سال دست آقایان نیز برای استایل کژوال بازتر است. می توانند از یک پیراهن مردانه سفید به همراه پولیور ظریف خاکستری و یک شلوار جین سورمه ای استفاده نمایند. اگر به پوشیدن کت تمایل دارند، یک کت سورمه این نیز استایلی شیک و جذاب به آن ها می بخشد. کفش کتانی و یک ساعت اسپرت نیز پایان استایل کژوال آقایان در روزهای سرد سال می باشد.

استایل کژوال چیست؟ 3

چگونه با لباس های کژوال در هر فصلی شیک بمانید؟

پاسخ این سوال را پیش از این در متن مقاله گفته ایم. اما اگر بخواهیم به صورت یک جمع بندی آن را عنوان کنیم می توان به این صورت گفت که برای شیک بودن استایل کژوال در هر فصلی باید یک سری اصول را رعایت کرد که عبارتند از:

  • ساده بپوشید.
  • رنگ های ساده و ملایم را انتخاب کنید.
  • از طرح های شلوغ دوری کنید.
  • پارچه های ساده با دوخت راحت را انتخاب کنید.
  • گوشه چشمی به مد روز داشته باشید.

معرفی برندهای معروف لباس کژوال

برندهای زیادی در زمینه استایل کژوال فعالیت می کنند که معروف ترین آن ها عبارتند از:

  • Gucci
  • H&M
  • Prada
  • Burberry
  • DOLCE & GABBANA
  • Valentino
  •  Off- White
  • Armani
  • Fendi
  • Zara
  • و ....

جمع بندی

استایل کژوال یکی از معدود استایل هاییست که طرفداران بسیاری دارد. تفاوتی نمی کند مرد باشید یا زن، پولدار یا فقیر، هر فردی از هر قشری به پوشیدن لباس های راحت و بی دردسر علاقه دارد. اساس استایل کژوال راحتی و آرامش است. اما باید در هنگام انتخاب اجزای آن دقت داشته باشید که دچار شلختگی نشوید. سایت پرند که یکی از فروشگاه های شال فروشی گرگان می باشد، به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع شال دخترانه و روسری زنانه فعالیت می کند و انواع شال و روسری را عرضه می نماید. برای خرید و دریافت قیمت انواع شال و روسری زنانه می توانید به سایت پرند مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه