شال بهتر است یا روسری؟

شال بهتر است یا روسری؟

09 تیر 1403
42 بازدید

یکی از سوالات پر تکرار خانم‌ها این است که شال بپوشیم یا روسری؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه چه مکانی و چه موقعیتی مد نظرتان است.  همچنین استایلی که می‌خواهید بپوشید نیز حایز اهمیت است. برای برخی استایل‌ها شال زنانه و برای برخی استایل‌های دیگر روسری زنانه مناسب است. زیرا عدم تناسب لباس شما با شال یا روسری که انتخاب می‌کنید، منجر به بد سلیقه به نظر رسیدنتان می‌شود. در این مقاله وبسایت پرند قصد دارد تا درمورد تفاوت شال و روسری و ارجحیت آن‌ها صحبت کند.

انتخاب شال یا روسری در هر موقعیت

بسته به موقعیتی که در آن قرار می‌‌‌گیرید رسمی، روزمره، میهمانی،محل کار و غیره انتخاب شما نیز متفاوت خواهد بود. انتخاب درست شما باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. به طور کلی شال حالت اسپرت‌تر و روسری حالت رسمی و فرمال دارد. اما با این حال عوامل مختلفی در انتخاب شما تاثیرگزار است که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم.

◘موقعیت رسمی

  • برای جلسات مهم تجاری بهترین انتخاب روسری است. دقت داشته باشید که استفاده از روسری‌هایی با سایز کوچک تر بهتر از روسری‌های قواره بزرگ هستند.
  • رنگی که برای موقعیت‌های تجاری انتخاب می‌کنید نیز اهمیت دارد. برای مثال رنگ‌های تیره همانند مشکی یا سرمه‌ای و یا رنگ‌های خنثی مانند خاکستری انتخاب‌های بهتری هستند.

شال بهتر است یا روسری؟ 1

◘محل کار

  • انتخاب بین شال یا روسری در محل کار بسیار بستگی به فضای شرکت یا اداره شما دارد. اگر محیط کار شما رسمیت کمتری دارد، می‌توانید از شال استفاده کنید. در غیر این صورت روسری انتخاب مناسب‌تری است.
  • برای محیط کاری بهتر است از شال یا روسری ساده و بدون طرح استفاده شود.

◘روزمره یا کژوال

به طور معمول استایلی که برای کارهای روزانه مانند خرید، پیاده روی یا کافه گردی میزنیم، باید استایل راحتی باشد. در نتیجه شال یا روسری که انتخاب می‌کنید نیز باید راحت باشد. برای مثال در روزهای گرم تابستانی می‌توانید از شال‌ نخی با رنگ‌های شاد استفاده کنید. بر عکس در روزهای پاییزی  زمستانی که هوا سرد است، استفاده از شال یا روسری ضخیم و پشمی با تناژ رنگی گرم مانند قهوه‌ای، کرم و یا نارنجی انتخاب‌های بهتری هستند. برای روزهای بارانیکه اکثر خانم‌ها بارانی می‌پوشند، شال انتخاب بهتری است. زیرا بارانی بیشتر حالت رسمی دارد تا اسپرت. سعی کنید شال شما با رنگ بارانی یکسان نباشد. اما از یک طیف رنگ و هماهنگ باشند.

◘عروسی یا مهمانی

لباس‌های مجلسی عموما تک رنگ هستند. در نتیجه شما می‌توانید از روسری‌های ابریشمی یا ساتن طرح‌دار استفاده کنید. مزیت استفاده از روسری‌های طرح‌دار این است که استایل شما حالت یکنواخت و تک رنگ ندارد.

شال بهتر است یا روسری؟ 2

فاکتور رنگ پوست در انتخاب رنگ شال یا روسری

برای اینکه رنگ شال یا روسری خود را انتخاب کنید، ابتدا باید رنگ پوست خود را به طور کامل بشناسید. شناخت درست رنگ پوست هم به انتخاب رنگ لباس و هم در آرایش صورت شما کمک می‌کند. برای تشخیص رنگ پوست خود، به رنگ رگ‌های دست خود نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌های دست شما به آبی متمایل بود، به این معناست که رنگ پوست شما سرد است. اگر رگ‌های دست شما مایل به سبز بود، به این معناست که رنگ پوست شما گرم است. اگر هم رنگ پوست شما ترکیبی از هر دو رنگ رگ را داشت، به این معنا است که رنگ پوست شما خنثی است. اگر رنگ پوست شما گرم است، رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و یا زیتونی جلوه‌ی بهتری به صورت شما می‌دهد. اگر پوست شما سرد است، بهتر است از رنگ‌هایی مانند آبی، خاکستری یا بنفش‌های ملایم استفاده کنید.

شال بهتر است یا روسری؟ 3

انتخاب شال یا روسری بر اساس فرم صورت

فرم صورت بیضی: خانم‌هایی که فرم صورت بیضی دارند، می‌توانند از هر مدل شال یا روسری که تمایل دارند استفاده کنند. زیرا فرم صورت بیضی شکل یک فرم متعادل و معمول برای خانم‌ها است.
فرم صورت مربعی: برای فرم صورت مربعی شال بهتر از روسری است. شما باید از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتما شال را به صورت آزاد سر کنید.
فرم صورت کشیده: اگر فرم صورت شما کشیده است، بهترین انتخاب برای شما شال یا روسری با طرح‌های شلوغ است. برای زیباتر دیده شدن می‌توانید از مدل موی چتری برای پوشاندن پیشانی خود استفاده کنید.
فرم صورت گرد: برای اینکه صورت گرد شما جلوه‌ی بهتری پیدا کند، می‌توانید شال یا روسری خود را به صورت آزاد ببندید. اگر روسری یا شال خود را سفت گره بزنید، صورت شما گرد تر دیده می‌شود. پیشنهاد پرند به شما استفاده از شال یا روسری با نقش‌های رنگارنگ است.
فرم صورت قلبی: اگر فرم صورت قلبی دارید، باید توجه کنید که نباید ابروهایتان را با شال و روسری زنانه یا مو بپوشانید. می‌توانید از شال یا روسری‌هایی که حاشیه دارند، استفاده کنید. شال‌هایی که در قسمت زیرشان طرح یا نقش دارند نیز برای شما عالی است. نکته‌ی مهم دیگر این است که شال یا روسری را دور گردن خود بچرخانید. 

سخن پایانی

در این مقاله وبسایت پرند سعی داشته تا با ذکر عوامل موثر بر انتخاب شال یا روسری، به خرید بهتر شما کمک کند. در فروشگاه اینترنتی پرند ما انواع شال یا روسری متناسب با موقعیت مد نظرتان و همچنین رنگ پوست و فرم صورت شما موجود است. برای خرید اینترنتی شال و روسری می توانید به سایت پرند مراجعه کنید. 

ارسال دیدگاه